Αρχές Ιουλίου το μετρό φτάνει Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια

Αρχές Ιουλίου το μετρό φτάνει Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια

Επίσκεψη Καραμανλή στον υπό κατασκευή σταθμό της επέκτασης της γραμμής 3 στην Αγ. Βαρβάρα

Στις αρχές Ιουλίου θα δοθεί στην κυκλοφορία η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά μέχρι και τον Σταθμό της Νίκαιας ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί τον υπό κατασκευή σταθμό "Αγ. Βαρβάρα" μαζί με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη.

Στο τμήμα που θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές Ιουλίου από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη περιλαμβάνονται και οι σταθμοί "Κορυδαλλός" και "Νίκαια" που είναι θα είναι κι αυτοί έτοιμοι.

«Πριν από λίγους μήνες, είχα δεσμευτεί ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα έχουμε έτοιμους τους τρεις πρώτους σταθμούς της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Για να το καταφέρουμε αυτό, όλο αυτό το διάστημα εργαστήκαμε εντατικά», τόνισε ο κ. Καραμανλής, σε δηλώσεις μετά την ξενάγηση στο εργοτάξιο του σταθμού, σημειώνοντας ότι κατά την διάρκεια της πανδημίας του κοροναϊού οι εργασίες συνεχίστηκαν, με την αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων, σύμφωνα με τις οδηγίες των ειδικών.

«Σήμερα, μπορώ να επαναλάβω ότι θα είμαστε συνεπείς με τη δέσμευσή μας. Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου, Το τελευταίο εξάμηνο ξεπεράσαμε πολλά προβλήματα που χρόνιζαν και δώσαμε λύση σε σημαντικά ζητήματα που παρέμεναν άλυτα για καιρό» προσέθεσε ο υπουργός και επισήμανε:

«Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα». Όπως ανέφερε, ως υπουργός παρέλαβε το συγκεκριμένο πρόβλημα, με ορατό τον κίνδυνο να ολοκληρωνόταν η κατασκευή των σταθμών, αλλά να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. «Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε…», σχολίασε και προσέθεσε: «Ωστόσο, με τις κατάλληλες οδηγίες και ενέργειες και παρά τις αντιξοότητες της πανδημίας, καταφέραμε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να το λύσουμε και αυτό. Και σε λιγότερο από δύο μήνες από σήμερα, οι εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας θα μπορούν να απολαμβάνουν το Μετρό με άνεση και ασφάλεια».

Ο κ. Καραμανλής κατέληξε τονίζοντας: «Η εντατική δουλειά θα συνεχιστεί. Επόμενος στόχος να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας, οι άλλοι τρεις σταθμοί τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς, να είναι έτοιμοι το 2022. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».

Από την πλευρά του, ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο νέος σταθμός της "Αγίας Βαρβάρας" επεκτείνει το δίκτυο του μετρό «στη νευραλγική γραμμή που θα συνδέει την Αθήνα με τον Πειραιά» και προσέθεσει: «Με τη λειτουργία του νέου σταθμού, οι πολίτες της περιοχής θα δουν αμέσως βελτίωση όχι μόνο στις μετακινήσεις τους, αλλά και στην ποιότητα ζωής τους, καθώς έχει γίνει σημαντική δουλειά και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου».

Το έργο σε αριθμούς

Η επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό, "Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο", αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Το συμβατικό κατ' αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας.