Νέο σύστημα υποβοήθησης

Η δόνηση του τιμονιού και η εφαρμογή ροπής σε αυτό, ως μέσο προειδοποίησης του οδηγού, δεν είναι κάτι καινούριο. Ήδη η Volvo το προσφέρει ως μέρος του συστήματος προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας: όταν το αυτοκίνητο ξεφύγει από τα όρια της λωρίδας του, η δόνηση και η εφαρμογή ροπής στο τιμόνι βοηθούν τον οδηγό να το επαναφέρει στην επιθυμητή πορεία. Στο πανεπιστήμιο του Ρίνο, στη Νεβάδα των ΗΠΑ, προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, εξελίσσοντας ένα πρωτότυπο σύστημα, το οποίο βοηθά τον οδηγό να στρίψει προς τη σωστή κατεύθυνση, όταν τυφλώνεται από προβολείς αντίθετα κινούμενων οχημάτων ή από έντονες αντανακλάσεις του δρόμου. Για την αναγνώριση της επιθυμητής πορείας το λογισμικό του συστήματος λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες, κάμερες και GPS. Η δόνηση του τιμονιού γίνεται με 275 Hz, τη συχνότητα στην οποία είναι εξαιρετικά ευαίσθητο το ανθρώπινο δέρμα.

Προς το παρόν το σύστημα έχει δοκιμαστεί μόνο σε εξομοιωτή πριν περάσει σε δοκιμές πραγματικών συνθηκών, όπου και, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του, θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, αποκτώντας τιμόνι με περισσότερες και καλύτερα κατανεμημένες συσκευές δόνησης.