ΔΟΚΙΜΗ: Η 7η γενιά του Golf

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζει κανείς οδηγώντας τη βασική έκδοση των 1.200 κ.εκ (86 ίππων) είναι η άμεση απόκριση στο γκάζι και η σπιρτάδα που επιδεικνύει ο κινητήρας σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση της 6ης γενιάς. Το Golf δεν έμεινε 38 χρόνια στην επικαιρότητα και στην κορυφή της κατηγορίας του απλά από... κεκτημένη ταχύτατα, αλλά επειδή πάντοτε μπορούσε να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται -πάντα με μικρά, αλλά ουσιαστικά βήματα. Στην 7η γενιά του το μικρομεσαίο της VW μεγάλωσε, ως είθισται τα τελευταία χρόνια να γίνεται με όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας (κατά 56 χλστ. στο μήκος, 11 στο πλάτος, 59 χλστ. στο μεταξόνιο, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 28 χλστ.), αλλά χάρη στο νέο του δάπεδο κατάφερε να ζυγίζει έως και 100 κιλά λιγότερο.

Το νέο Golf βασίζεται σε μια νέα βασική δομή αμαξώματος, που οι Γερμανοί αποκαλούν ΜQB (Modularer Querbaukasten), που αντικαθιστά ως τεχνικό θεμέλιο τα μέχρι τώρα κοινά δάπεδα του ομίλου και προσφέρει μείωση κόστους, χρόνου κατασκευής και βάρους. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως ο -επίσης ριζικά ανανεωμένος- υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του έχει να επιτελέσει ένα ευκολότερο έργο. Και αυτό φαίνεται στις χαμηλές στροφές λειτουργίας και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου και δίνει την εντύπωση πως πρόκειται για ένα μεγαλύτερο σε χωρητικότητα σύνολο. Βέβαια, στις ψηλές στροφές θα φανεί η απουσία ισχύος, και ιδιαίτερα στο αμάξωμα του Golf, που είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει ακόμα και με πολύ μεγαλύτερα σύνολα κάτω από το καπό. Εδώ ζητούμενο είναι η καθημερινή ευχρηστία, πράγμα που επιτυγχάνεται στο ακέραιο, τόσο λόγω βελτιωμένων ενδιάμεσων επιταχύνσεων, όσο και μέσω της μείωσης της κατανάλωσης, που κατά μέσο όρο -σύμφωνα πάντα με τις ενδείξεις του οικονομόμετρου- δεν ξεπερνά τα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Ίσως, όμως, με ένα πιο σύγχρονο εξατάχυτο κιβώτιο, αντί του κλασικού πεντατάχυτου, τα πράγματα να ήταν ακόμη καλύτερα.

Στο δρόμο το νέο Golf δείχνει ακόμα πιο ραφιναρισμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Προσφέρει ποιότητα κύλισης, βελτιωμένη ηχομόνωση, απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά, με μικρότερες κλίσεις στις στροφές. Ουσιαστικά δύσκολα θα καταλάβει κανείς πως στις μικρές εκδόσεις (κάτω των 122 ίππων) η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει αντικατασταθεί από ημιάκαπτο άξονα που θα φανεί μόνο σε συνεχόμενες εγκάρσιες ανωμαλίες, όπου δεν προσφέρει την απόλυτη απόσβεση των πολλαπλών συνδέσμων. Πάντως, με τη βοήθεια των μεγαλύτερων μετατροχίων και μεταξονίου, αλλά και του -στάνταρντ πλέον- ηλεκτρονικού υποκατάστατου του μπλοκέ διαφορικού, XDS, προσφέρει καλύτερο πάτημα και ελαφρώς βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι του, αν και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, είναι ακριβές και βαρύτερο σε αίσθηση από αυτά της αδελφής Audi, για παράδειγμα.

Εκτός, όμως, από τις αλλαγές που επιφέρει το νέο δάπεδο στη δυναμική συμπεριφορά του Golf, αποτελεί και τη βάση της αισθητικής διαμόρφωσης της 7ης γενιάς, αφού οι εμπρός τροχοί μετατοπίζονται 43 χλστ. πιο μπροστά. Με μακρύτερο καπό και καμπίνα επιβατών μετατοπισμένη προς τα πίσω, την κλασική τρίτη κολόνα -που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν-, τη χαρακτηριστική γραμμή παραθύρων και τα εμπρός και πίσω τμήματα με τα οριζόντια στοιχεία δημιουργούνται νέες αναλογίες, αλλά και ένα πολύ ισορροπημένο, σύγχρονο όσο και γνώριμο ντιζάιν. Και στο εσωτερικό η αισθητική παραμένει γνώριμη -για το Golf μιλάμε άλλωστε- τα υλικά, όμως, ξεχωρίζουν για την απτή τους ποιότητα, η εργονομία είναι βελτιωμένη (κεκλιμένη προς τον οδηγό, κεντρική κονσόλα, κατά 20 χλστ. ψηλότερα τοποθετημένος επιλογέας ταχυτήτων, μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των πεντάλ). Οι χώροι για τα γόνατα και τους ώμους των επιβατών είναι μεγαλύτεροι και ο χώρος για τις αποσκευές τους αυξημένος κατά 30 λίτρα.

Mε τιμή που ξεκινά από 15.950 ευρώ (+900 ευρώ η 5θυρη έκδοση), πλήρη εξοπλισμό* και συνολική βελτίωση σε όλους τους τομείς, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, θα ήταν μάλλον αδύνατον να μην συμπεριλαμβάναμε το νέο Golf στα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του. Η Volkswagen κατάφερε και πάλι κάνοντας αλλαγές ουσίας και όχι εντυπωσιασμού να εξελίξει ένα τόσο επιτυχημένο μοντέλο και μάλιστα να το κάνει ακόμα καλύτερο.

* Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Design περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα Start/ Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, 7 Αερόσακους, ESP με XDS, Multicollision Brake, Pre Crash, ηλεκτρονικό χειρόφρενο με σύστημα Auto Hold, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5” και 8 ηχεία, υπολογιστή ταξιδιού, ένδειξη πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ηλεκτρικά θερμαινόμενους και ρυθμιζόμενους καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηλεκτρικά παράθυρα. Η έκδοση Generation στα 17.150 ευρώ (16.190 με απόσυρση) περιλαβάνει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16”, καθίσματα με συρτάρια αποθήκευσης, υποβραχιόνιο εμπρός – πίσω, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινες επενδύσεις στον επιλογέα ταχυτήτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

VW Golf 1.2 TSI

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.2 TSI

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (κ.εκ.) 1.197

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (ίπποι/σ.α.λ.) 86/4.300

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (Nm/σ.α.λ) 160/1.400

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100 χλμ.) 4,9

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (γρ./χλμ.) 113

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ. (χλστ.) 4.255x1.790x1.452 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (χλστ.) 2.637 χλστ.

ΒΑΡΟΣ (κιλά) 1.205

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ.ΩΡΑ (δλ.) 11,9

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (χλμ./ώρα) 179

ΤΙΜΗ (ευρώ) 15.950