Οδηγούμε το Chevrolet Orlando

Με το που το βλέπεις, λες: αμερικάνικο. Όμως θα είναι μεγάλο λάθος να μείνεις μόνο στα οπτικά γνωρίσματα, που μάλιστα είναι μινιμαλιστικά, καθώς το Orlando δεν προσπαθεί να προσελκύσει αγοραστές με την εμφάνιση ή τα προσφερόμενα gadgets, αλλά κυρίως με τη χρηστικότητα και το πολύ σημαντικό σε όλες τις αγορές value for money.

Στο εσωτερικό είναι επίσης απλό, ακολουθώντας τη σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας χωρίς υπερβολές. Η ποιότητα κατασκευής είναι ανταγωνιστική με τα υλικά σωστά εφαρμοσμένα μεταξύ τους (φινίρισμα) αν και στις περισσότερες των περιπτώσεων κυριαρχεί το σκληρό πλαστικό.

Όμως, η εκμετάλλευση των χώρων είναι η πρώτη προτεραιότητα της κατασκευής και ένα από τα μεγάλα του πλεονεκτήματα...

Όλοι οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι, ενώ μόνο στην τελευταία σειρά καθισμάτων ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος, αλλά κρίνεται ικανοποιητικός για παιδιά ή μικρόσωμους ενήλικες. Στις πολλές θήκες μικροαντικειμένων, σημειώνουμε το ντουλαπάκι και την έξυπνη αναδίπλωση του ηχοσυστήματος.

Πλέον αυτών, ο εξοπλισμός είναι πλήρης ακόμα και από τη βασική έκδοση με cruise control, ESP, έξι αερόσακους και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Ο κινητήρας 1.4Τ γνωστός πλέον στα μοντέλα της Chevrolet, προέρχεται από την γκάμα της Opel. Πρόκειται για κινητήρα αποδεδειγμένης αξίας με σχετικά ευρύ φάσμα μέγιστης ροπής. Αν και χαμηλά, στο ξεκίνημα, θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη απόκριση και πιο «φιλικό», κρίνουμε το συνολικό αποτέλεσμα ως απολύτως ικανοποιητικό για τον χαρακτήρα της κατασκευής. Με το πολύ εύχρηστο κιβώτιο ταχυτήτων δεν έχει νόημα να πιέσεις τον κινητήρα στις υψηλές στροφές, κάτι που στην πορεία αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικό χάρη και στην μακριά 6η ταχύτητα.

Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι, Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,0 λτ/100χλμ., παρά τα 1565 κιλά βάρους του κενού αμαξώματος.

Η οδική συμπεριφορά δεν είναι κάτι που μας εντυπωσίασε, αλλά ούτε και μας προβλημάτισε σε καμιά των περιπτώσεων. Άλλωστε σε αυτή την κατηγορία δεν είναι το πρώτο ζητούμενο.

Μοναδική παρατήρηση είναι η σκληρή ρύθμιση –ειδικά της πίσω ανάρτησης- που μειώνει κάπως την άνεση, αν και εξασφαλίζει την επιθυμητή τροχιά, ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος. Σε αυτό ενδεχομένως ευθύνονται και οι ζάντες 17”, που χρησιμοποιούν ελαστικά χαμηλού προφίλ, κάτι που δεν ενδείκνυται για κανένα μοντέλο στους ελληνικούς δρόμους.

Τέλος, όλα τα παραπάνω θετικά ή αρνητικά, περνούν σε δεύτερη μοίρα μόλις ο υποψήφιος αγοραστής δει τον τιμοκατάλογο. Η τιμή (με απόσυρση) ξεκινά από 17.940 €.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας: 1.362 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, turbo, 140 PS/4.900-6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 10,9”, 80-110 km/h με 3η 11,7”, 100-0 km/h 38,5 m, τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 gr/km
Διαστάσεις 4.652 x 1.836 x 1.633 mm
Βάρος 1.565 kg