Οδηγούμε το Chevrolet Cruze 1.4 100 PS

Το Cruze ήταν ουσιαστικά το μοντέλο που γύρισε πρώτο την σελίδα της αναγέννησης για την Chevrolet, επιτρέποντας και το άνοιγμά της στην ευρωπαϊκή αγορά. Βασισμένο στην πλατφόρμα του Astra χρησιμοποίησε αρχικά τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.6 λίτρων, στη συνέχεια τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 λτ και σχετικά πρόσφατα τον μικρό ατμοσφαιρικό 1.4 που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. 

Αδύναμος αλλά οικονομικός

Ο νέος κινητήρας (καταγωγής Opel) αποδίδει 100 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 130 Nm στις 4.200 σ.α.λ. Οι αριθμοί αυτοί είναι φανερό πως δε βάζουν φωτιά στο δρόμο όταν έχουν να μεταφέρουν βάρος 1.400 κιλών (απόβαρο Cruze), αλλά δεν είναι οι επιδόσεις προτεραιότητα του μοντέλου που οδηγήσαμε.

Έτσι, τα 14,0’’ για το 0-100 χλμ/ώρα και η τελική ταχύτητα των 189 χλμ. (εργοστασιακές τιμές) εξυπηρετούν στην πράξη μια χαρά τις καθημερινές ανάγκες.

Επιπλέον, η σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου επιτρέπει στον οδηγό να αντιπαρέλθει την έλλειψη ροπής αλλάζοντας σχέσεις κατά το δοκούν και προσέχοντας κυρίως κατά τις προσπεράσεις, εκεί όπου οι χαμηλές τιμές ρεπρίζ του συνδυασμού μπορούν να σε εκθέσουν επικίνδυνα.

Από την άλλη ο χρήστης της οικονομικής κρίσης που κόπτεται για την οικονομία καυσίμου, σίγουρα δε θα δει τα 5,3 λτ/100 χλμ. κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αλλά εύκολα θα πετύχει 6,8 έως 7,2 λτ/100χλμ. σε μικτό κύκλο, κάτι στο οποίο βοηθά και η άψογη λειτουργία του συστήματος Start & Stop. Τέλος σημαντικό είναι –για όσους οικολόγους- η εκπομπή μόλις 124 gr/km ρύπων CO2.   

Πλούσια τα ελέη...

Αν στον κινητήρα λείπουν επιδόσεις, στον εξοπλισμό δε λείπει τίποτα απολύτως! Μεταξύ άλλων σημειώνουμε στα στάνταρ τους 6 αερόσακους, ESP, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, τηλεχειριζόμενες κλειδαριές, προβολείς ομίχλης, ραντάρ παρκαρίσματος και τροχούς αλουμινίου 16’’.

Ευχάριστη έκπληξη και το σύστημα MyLink για το multimedia πακέτο ενημέρωσης/ψυχαγωγίας του οδηγού (συνεργάζεται με τηλέφωνα Smartphones), ενώ υπάρχει και ο διακόπτης Eco για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου (σε βάρος φυσικά των επιδόσεων).

Στο εσωτερικό υλικά και συναρμογή είναι σε υψηλό ποιοτικό επίπεδο, ενώ το μπλε φόντο στο σύγχρονο πίνακα οργάνων διευκολύνει και διατηρεί ξεκούραστο τον οδηγό.

Όσον αφορά τους χώρους επιβατών και αποσκευών, τα 2.685 χλστ. του μεταξονίου επιτρέπουν σε πέντε ενήλικες και 450 λίτρα αποσκευών, να μεταφέρονται άνετα, ενώ οι θήκες για μικροαντικείμενα και οι περιφερειακοί χώροι καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες.

Στην πράξη

Η οδήγηση του Cruze χαρακτηρίζεται με λίγες λέξεις, εύκολη, σταθερή και ασφαλής με σαφώς οικογενειακό/χρηστικό προσανατολισμό.

Ο οδηγός δεν θα προβληματιστεί σχεδόν ποτέ, αν δεν αποζητά το παραπάνω των σπορ μοντέλων, καθώς η καλή οδική συμπεριφορά επηρεάζεται κάπως μόνο στις έντονες/διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων.

Το τιμόνι είναι γρήγορο, με μέτρια αίσθηση και οι αντιδράσεις του πλαισίου προκαλούν ανησυχία στον οδηγό, ακόμα και στο γρήγορο τέμπο. Σε περίπτωση πάντως που κάτι δεν πάει καλά το ESP επεμβαίνει αποτελεσματικά βοηθώντας και συνεφέροντας αυτόν που αγνόησε τον οικογενειακό χαρακτήρα του συνδυασμού. Με λίγα λόγια ένα καλοτάξιδο, οικονομικό με χωρητικότητα και ποιότητα κατασκευής αυτοκίνητο.

Δια ταύτα

Συνοψίζοντας, το Cruze με τον 1.4 κινητήρα βενζίνης, ανήκει στις ψηλές θέσεις της «κατηγορίας» value for money, και αποτελεί μια τίμια πρόταση για τον μέσο οικογενειάρχη. Αν πάλι οι επιδόσεις εδώ φαίνονται λίγες, υπάρχει πάντα και η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 1.4 λτ και ακόμα καλύτερα ο diesel κινητήρες που έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν.

Η τιμή όλων των παραπάνω ξεκινά από τα περίπου 11.000 ευρώ ανάλογα με τις εκδόσεις εξοπλισμού.

Υπέρ

Εμφάνιση

Χώροι επιβατών/αποσκευών

Ασφαλής συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Τιμή

Κατά

Μέτριες επιδόσεις

Αναπηδήσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες