Η Porsche επενδύει πάνω από 6 δισ. ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα

Η Porsche επενδύει πάνω από 6 δισ. ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα

Ένα μελλοντικό σχέδιο εξέλιξης που δεν έχει προηγούμενο

Η Porsche ετοιμάζει ένα μελλοντικό σχέδιο εξέλιξης που δεν έχει προηγούμενο: Έως το 2022, η εταιρεία θα επενδύσει περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα, εστιάζοντας τόσο και υβριδικά ηλεκτρικά, όσο και σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τη σχετική απόφαση έλαβε το Εποπτικό Συμβούλιο της μάρκας στην πιο πρόσφατη συνεδρίασή του.

«Διπλασιάζουμε τις δαπάνες μας για την ηλεκτρική κινητικότητα, από περίπου 3 δισ. ευρώ σε περισσότερα από 6 δισ. ευρώ», εξηγεί ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche. «Παράλληλα με την εξέλιξη των μοντέλων μας που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, με αυτήν την απόφαση ξεκινάμε μια σημαντική πορεία προς το μέλλον».

Το επενδυτικό πρόγραμμα έχει ενισχυθεί σημαντικά, ώστε να ενταχθεί σε αυτό ένα ποσό 3 δισ. ευρώ για επενδύσεις σε υλικά, καθώς και ένα ποσό λίγο μεγαλύτερο από 3 δισ. ευρώ για το κόστος εξέλιξης. Από το πρόσθετο ποσό των 3 δισ. ευρώ, περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν για την εξέλιξη των μοντέλων της Mission E στις διάφορες εκδόσεις της, περίπου 1 δισ. ευρώ για την προσθήκη ηλεκτρικών και υβριδικών συστημάτων κίνησης στην υπάρχουσα γκάμα προϊόντων, αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια για την επέκταση εγκαταστάσεων, καθώς και περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ για νέες τεχνολογίες, υποδομές φόρτισης και συστήματα έξυπνης κινητικότητας.

Στο Zuffenhausen αυτήν την εποχή κατασκευάζονται ένα νέο βαφείο, ένας ειδικός χώρος συναρμολόγησης, καθώς και μια γέφυρα μεταφοράς των βαμμένων τμημάτων αμαξώματος και των κινητήρων στο χώρο τελικής συναρμολόγησης. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις κατασκευής κινητήρων επεκτείνονται ώστε εκεί να κατασκευάζονται τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, ενώ το φανοποιείο επίσης θα αναβαθμιστεί. Επενδύσεις προγραμματίζονται και για το Κέντρο Εξέλιξης του Weissach. Το έργο εξέλιξης της Mission E έχει δημιουργήσει περίπου 1.200 νέες θέσεις εργασίας.

Το αμιγώς ηλεκτρικό sport αυτοκίνητο Mission E διαθέτει ισχύ συστήματος 600 ίππων, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτεί λιγότερα από 3,6 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα. Θα μπορεί επίσης να επιταχύνει και να φρενάρει επανειλημμένα χωρίς την παραμικρή απώλεια απόδοσης, ενώ θα προσφέρει αυτονομία 500 χιλιομέτρων στον κύκλο οδήγησης NEDC. Ο χρόνος φόρτισης θα είναι πολύ μικρός: Χάρη στην τάση συστήματος που φτάνει τα 800 V, θα χρειάζονται μόλις 15 λεπτά για φόρτιση που θα εξασφαλίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Υποδομές ταχείας φόρτισης

Η Porsche, μαζί με την Audi, εκπροσωπεί τον Όμιλο VW στην Ionity, μια κοινοπραξία με τον Όμιλο BMW, την Daimler AG και την Ford. Στόχος αυτής της κοινοπραξίας είναι να κατασκευάσει και να θέσει σε λειτουργία 400 ισχυρούς σταθμούς ταχείας φόρτισης κατά μήκος των μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων έως το 2020. Η κατασκευή των σταθμών ήδη ξεκίνησε το 2017. Για να συμπληρώσει το έργο της Ionity, το δίκτυο διανομέων Porsche γίνεται μέρος ενός εθνικού δικτύου υποδομών ταχείας φόρτισης.

Πετυχημένο το υβριδικό σύστημα

Με την κυκλοφορία της νέας Panamera, η τρίτη γενιά του ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος κίνησης της Porsche παρουσιάζεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τα 50 χλμ. Η Panamera Turbo S E-Hybrid είναι η ναυαρχίδα της σειράς μοντέλων. Προσφέρει έναν τέλειο συνδυασμό εξαιρετικών επιδόσεων και μέγιστης αποδοτικότητας, με έναν τετράλιτρο κινητήρα V8 και έναν ηλεκτροκινητήρα που παρέχουν ισχύ 680 ίππων. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αυτό με τα εντονότερα sport χαρακτηριστικά στην πολυτελή κατηγορία. Και αυτό το πετυχαίνει όχι παρά το υβριδικό σύστημα κίνησης που διαθέτει, αλλά χάρη σε αυτό.

Οι πελάτες, από την πλευρά τους, εμφανίζονται ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τα υβριδικά μοντέλα που προσφέρονται: Από το λανσάρισμα στην αγορά, περίπου το 60% όλων των οχημάτων αυτής της σειράς μοντέλων που παραδόθηκαν στην Ευρώπη ήταν εξοπλισμένα με αυτά τα υπερσύγχρονα συστήματα κίνησης. Το ποσοστό αυτό ήταν σημαντικά υψηλότερο σε ορισμένες χώρες, φθάνοντας ακόμα και το 90% στις σκανδιναβικές χώρες.