Γιατί είναι μύθος ότι η οδήγηση με νεκρά γλιτώνει βενζίνη

Γιατί είναι μύθος ότι η οδήγηση με νεκρά γλιτώνει βενζίνη

Δείτε το βίντεο που τα εξηγεί όλα

Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους της οδήγησης είναι πως αν οδηγείς με νεκρά στην κατηφόρα δεν καις βενζίνη.

Αυτόν τον χρυσό κανόνα του ρελαντί έρχεται να καταρρίψει το παρακάτω βίντεο.

Έχει επικρατήσει εσφαλμένα η εντύπωση ότι η νεκρά σταματάει την τροφοδοσία του κινητήρα: πρακτικά, απεμπλέκοντας το κιβώτιο ταχυτήτων, μειώνεις τον έλεγχο που έχεις στο αμάξι (άρα η οδήγηση γίνεται πιο επικίνδυνη και επιβαρυντική για τα φρένα του αυτοκινήτου), ενώ παράλληλα απενεργοποιείς τον έλεγχο που έχει ο εγκέφαλος του αυτοκινήτου στους θαλάμους καύσης. Οπότε, απενεργοποιείς τη χρήσιμη λειτουργία του cut off.

Με άλλα λόγια, όταν το σύστημα του αυτοκινήτου ανιχνεύει ότι το όχημα κινείται (και δεν πατάς γκάζι) σταματά την τροφοδοσία καυσίμου στον θάλαμο καύσης. Αξιοποιείται το φρενάρισμα του κινητήρα (από τη συμπίεση του κινητήρα), όπως και οι νόμοι της βαρύτητας και της αδράνειας για την κίνηση του οχήματος. Βεβαίως και συνεχίζει να δουλεύει ο κινητήρας αλλά όχι εξαιτίας της βενζίνης – είναι η κίνηση των τροχών που κάνουν τα μπιστόνια να κινούνται.

Από την άλλη, στην περίπτωση της νεκράς ταχύτητας, το σύστημα αποκόπτεται από τον κινητήρα και λειτουργεί ανεξάρτητα από την κίνηση των τροχών και τη βαρύτητα που μετακινεί το αμάξι. Ως αποτέλεσμα, συνεχίζει να τροφοδοτεί κανονικά τον θάλαμο καύσης, καταναλώνοντας με απόλυτη βεβαιότητα παραπάνω βενζίνη.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο σενάρια για να έχετε την μικρότερη δυνατή κατανάλωση στο καύσιμο:

Αν είσαστε μόνο σε κατηφόρα, τότε συμφέρει να έχετε ταχύτητα και όχι νεκρά, διότι η κατανάλωση είναι μικρότερη, όπως εξηγήσαμε παραπάνω.

Αν ωστόσο, είστε σε έναν δρόμο κατηφορικό, που έχει και μικρές ανηφορίτσες στην πορεία, τότε συμφέρει να έχετε νεκρά, διότι εκμεταλλεύεστε την ταχύτητα που παίρνει το αμάξι από τις κατηφόρες και δεν χρειάζεται να πατήσετε γκάζι για να περάσετε τις ανηφόρες. Αυτό συνεπάγεται ότι δεν χαλάτε περισσότερο καύσιμο, διότι αυτό γίνεται όταν το όχημα «ζορίζεται» στις ανηφόρες και πατάμε το γκάζι με ταχύτητα στο κιβώτιο για να ανταπεξέλθει.