Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai

Οδηγούμε το νέο Nissan Qashqai

Θυμίζει ελάχιστα τις προηγούμενες γενιές

Λίγο πριν το καλοκαίρι (21/5) γνωρίσαμε την 3η γενιά του Nissan Qashqai, του C-SUV που ουσιαστικά ίδρυσε (2007) και παραμένει ηγέτης στην κατηγορία του.

Χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα Alliance CMF-C, είναι αντικειμενικά όμορφο, ελάχιστα θυμίζει τις προηγούμενες γενιές και μόνο η V-Motion μάσκα φανερώνει άμεσα την καταγωγή του.

Οι σύγχρονες τεχνολογίες, τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, ο φρέσκος σχεδιασμός, το αναβαθμισμένο αμάξωμα και η αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών-κατασκευής, φανερώνουν ότι το μοντέλο που έσωσε την Nissan από την χρεωκοπία στοχεύει τους premium αντιπάλους του.

Ποιοτικό

Βρεθήκαμε πρόσφατα στη θέση του οδηγού της δικίνητης έκδοσης 1.3 DiG-T Hybrid 140hp Premium και χωρίς να εντυπωσιαστούμε από την ακόμα συντηρητική σχεδίαση του εσωτερικού, εντοπίσαμε την σαφή βελτίωση της ποιότητας υλικών όσο και συναρμολόγησης, ενώ ο εξοπλισμός στην έκδοση της δοκιμής μας, πραγματικά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από πανάκριβους αντιπάλους. Η οθόνη του καντράν και η οθόνη αφής πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό συγκεντρώνουν όλες τις λειτουργίες που χρειάζεται ο οδηγός και οι επιβάτες, με την δεύτερη να χρειάζεται κάποιο διάστημα εξοικείωσης ή καλό διάβασμα του βιβλίου χρήσης. Ευανάγνωστες σε οποιεσδήποτε συνθήκες προσφέρουν πλήρεις δυνατότητες ενημέρωσης, παραμετροποίησης, διασύνδεσης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας.

Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα με το μεγαλύτερο μεταξόνιο και η συνολική αύξηση των διαστάσεων (35 χλστ μακρύτερο, 32 χλστ φαρδύτερο, 10 χλστ ψηλότερο) έχει ωφελήσει τους χώρους, κυρίως αυτόν των αποσκευών που στην περίπτωσή μας (με ρεζέρβα ασφαλείας) μεγάλωσε κατά 50 λίτρα από τον αντίστοιχο της προηγούμενης έκδοσης. Την ίδια στιγμή ακόμα και 5 ενήλικοι επιβάτες θα αισθανθούν άνετα τόσο στο χώρο των ποδιών όσο και του κεφαλιού, ενώ το μεγάλο άνοιγμα στις πόρτες λειτουργεί θετικά στην διαδικασία επιβίβασης – αποβίβασης.

Το νέο μοντέλο εκτός έξυπνες αποθηκευτικές λύσεις, διαθέτει όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης, τα συστήματα υποβοήθησης και τα συστήματα ασφάλειας, ανάμεσα στα οποία το αυτόνομο φρενάρισμα για αποφυγή σύγκρουσης, ακόμα και με όπισθεν.

Κινητήρας με …ρεύμα

Το Qashqai της δοκιμής μας «φορούσε» τον τούρμπο βενζινοκινητήρα (Euro6-d) των 1.3 λτ με 12V Mild Hybrid σύστημα, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Ο κινητήρας αυτός αποδίδει 140 ίππους και 240 Nm ροπή, ενώ συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, προκειμένου να «αντιμετωπίσει» περίπου 1400 κιλών βάρους αμάξωμα (ελαφρωμένο με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου).

Το υβριδικό σύστημα 12V του Qashqai παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στη στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση, με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στις τιμές CO2 (-4γρ. / χλμ.). Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος. Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων Λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist). Κατά την επιτάχυνση (μεταξύ 20 και 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα, γεγονός που βοηθά στη μείωση του φορτίου ροπής στον κινητήρα και βελτιώνει την οικονομία καυσίμου.

Οι επιδόσεις με βάση τα επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή είναι 10.2΄΄ για τα 0-100 και τελική ταχύτητα 196 χλμ/ωρα, αριθμοί που εντυπωσιάζουν όσο και η επίσημη κατανάλωση των 6,4 λτ/100 χλμ, που όμως στην δοκιμή μας δεν έπεσε κάτω από 8 λίτρα, παρά το ότι χρησιμοποιήσαμε στο μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων μας την επιλογή Eco στο προφίλ χαρτογράφησης του κινητήρα.

Από την θέση του οδηγού

Η βελτιωμένη ακαμψία του πλαισίου, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης, κάνουν το Qashqai 3ης γενιάς ακόμα πιο ευκολοοδήγητο και ευχάριστο στην χρήση. Παράλληλα, η αναβαθμισμένη ηχομόνωση και η σαφώς καλύτερη ποιότητα κύλισης (μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη με τροχούς 17 ιντσών, αντί 18 του αυτοκινήτου της δοκιμής μας) δημιουργούν προϋποθέσεις για ξεκούραστα ταξίδια, γεγονός στο οποίο βοηθά και η σταθερότητα του στις μεγάλες ταχύτητες. Κερασάκι στην τούρτα της οδηγικής άνεσης η παντελής απουσία θορύβων ή τριγμών από ανάρτηση και αμάξωμα, ακόμα και στα χειρότερα σημεία των κακοφτιαγμένων ελληνικών δρόμων.

κύλιση, βρίσκεις λόγους για ένα ακόμα ξεκούραστο ταξίδι. O τρόπος που πατάει κολακεύει την άνεση και μπορεί να μην πείθει ότι ήρθε για επιθετική οδήγηση όμως η αποτελεσματικότητα και η ασφάλεια, οι προβλέψιμες αντιδράσεις και η καλή εντύπωση που αφήνουν πλαίσιο, ανάρτηση, τιμόνι και φρένα συντελούν στον ευχάριστο χαρακτήρα του.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας έχει έφεση στις χαμηλές στροφές (ακόμα και από τις 1.000 σαλ), ξυπνάει μετά τις 2.000 και συνδυάζεται άριστα με το παραδοσιακά εύχρηστο και θετικό στις αλλαγές χειροκίνητο κιβώτιο. Επιπλέον δεν «βήχει» (σκορτσάρει) και παράγει ελάχιστο θόρυβο που δεν φτάνει στην καμπίνα όταν τα παράθυρα είναι κλειστά. Εκεί που δεν μας τα λέει …καλά είναι στην κατανάλωση η οποία παρά το ήπιο υβριδικό σύστημα, δύσκολα καταφέρνει να πέσει (σε μέσο όρο) κάτω από τα 8 λίτρα, ενώ αν θελήσεις να κινηθείς με επιλογή sport και σβέλτα, τότε εύκολα θα δεις διψήφιο αριθμό στο trip computer.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, έχουμε να κάνουμε με ένα SUV, που πλησιάζει τον 1,5 τόνο και δεν είναι αυτό που θα λέγαμε το μέσο επιβατικό όχημα. Αντίθετα, με απόσταση 180 χλστ από το έδαφος, έχει την δυνατότητα να τα καταφέρει και σε χωμάτινες διαδρομές, εκεί όπου οι μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση και το ψηλό προφίλ των ελαστικών (μαζί με την ύπαρξη ρεζέρβας) δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να κάνει το κάτι παραπάνω, που γίνεται πολύ παραπάνω με τα κατάλληλα ελαστικά.

Κατά τα λοιπά, το στήσιμο της ανάρτησης δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος, αλλά η ενδοτικότητά της φροντίζει ώστε σχεδόν πάντα και οι τέσσερις τροχοί να πατούν δρόμο, στοιχείο που ωφελεί τα μέγιστα την οδική συμπεριφορά του νέου Qashqai. Στα συν και τα ακούραστα φρένα (4 αεριζόμενα δισκόφρενα), μαζί με τα απρόσμενα δυνατά φώτα που κάνουν την νύχτα, ημέρα.

Δια ταύτα

 

Το Qashqai προχώρησε. Έκανε πολλά βήματα εμπρός, γεγονός που γίνεται φανερό με την πρώτη ματιά από την εξωτερική του εμφάνιση. Χωρίς να κάνει επανάσταση, ακολουθώντας μια προοδευτική αλλά σαφώς εξελικτική πορεία δεν θα ξαφνιάσει τους παραδοσιακούς πελάτες του, ενώ με όπλο το τρίπτυχο ποιότητα/δυνατότητες/τιμή σίγουρα θα τραβήξει πελατειακό κοινό από τους premium κατασκευαστές. Ποιοτικό, φρέσκο, σβέλτο, πρακτικό, με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες και ζηλευτές επιδόσεις, παραμένει σε λογικά επίπεδα τιμών που ξεκινούν από τα 24.490 € (26.790 € το δικό …μας).

Υπέρ

Σχεδίαση/Χώροι/Πρακτικότητα
Τεχνολογίες/Εξοπλισμός
Ποιότητα υλικών/κατασκευής
Κινητήρας/Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά/Φρένα/Φώτα
Δυνατότητες και εκτός δρόμου

Κατά

Κατανάλωση
Συντηρητικό εσωτερικό

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
Διαστάσεις: 4.425 Χ 1.835 Χ 1.625 χλστ
Μεταξόνιο: 2.665 χλστ
Χώρος αποσκευών: 504 / 1305 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 55 λτ
Βάρος: 1.405 κιλά
Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.332 κ.εκ.
Ισχύς: 140 ίπποι / 5.500 σαλ
Ροπή (Nm @ σαλ): 240 / 1.650
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο, 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Τύπου McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
Τροχοί: 235/55/18
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι 296χλστ / Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι 292χλστ
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,1 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,2΄΄
Τελική ταχύτητα: 196 χλμ/ώρα
Μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου (δοκιμής): 8,0λτ
Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP)146,0
Τιμή: 24.490 € (βασική έκδοση) & 26.790 € (αυτ/του δοκιμής)

Νίκος Τσάδαρης