Άρχισε η κατασκευή του ηλεκτρικού SUV της Skoda

Άρχισε η κατασκευή του ηλεκτρικού SUV της Skoda

Θα κατασκευάζονται από 250 έως 350 Enyaq iV ημερησίως

Ξεκίνησε η κατασκευή του πλήρως ηλεκτρικού Skoda Enyaq iV, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα Octavia και Karoq. Το εργοστάσιο στη Mlada Boleslav είναι ξεχωριστό καθώς είναι η μόνη εγκατάσταση σε ολόκληρο το VW Group όπου στην ίδια γραμμή παραγωγής κατασκευάζονται μοντέλα σε δύο διαφορετικές πλατφόρμες.

Σημαντικό ρόλο για την συμπαραγωγή των μοντέλων διαδραμάτισε το ότι, οι εργαζόμενοι στη Mlada Boleslav είναι συνηθισμένοι σε τέτοια ευελιξία καθώς μέρος της παραγωγής του Karoq κατασκευάζεται ήδη εκεί, ενώ στο παρελθόν στο ίδιο εργοστάσιο κατασκευαζόταν και το Rapid που βασιζόταν σε δική του πλατφόρμα. Το εργοστάσιο μπορεί να φιλοξενήσει την κατασκευή 250 έως 350 Enyaq iV ημερησίως, με δυνατότητα αυξομείωσης αυτού του αριθμού ανάλογα με τη ζήτηση.

Για τις απαιτούμενες τροποποιήσεις στο εργοστάσιο, που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο καλοκαίρι, επενδύθηκαν συνολικά 32 εκατομμύρια ευρώ. Οι μεγαλύτερες αλλαγές ήταν σχετικές με τη συναρμολόγηση, όπου η διαφορά μεταξύ παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών είναι πιο αισθητή. Εδώ λήφθηκε ειδική μέριμνα για νέα εξαρτήματα της MEB που συνδέονται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς και το συνολικό μεγαλύτερο βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε συνδυασμό με τις νέες απαιτήσεις βάρους, προστέθηκαν επιπλέον κύκλοι στη γραμμή συναρμολόγησης και έγιναν προσαρμογές στον τομέα κατασκευής πλαισίου. Επίσης, δημιουργήθηκε ένας νέος σταθμός εργασίας για την εγκατάσταση της μπαταρίας.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι και ο νέος σταθμός για την τροποποίηση των head-up displays. Αυτό συμβαίνει επειδή το Enyaq iV διαθέτει έναν νέο τύπο head-up display, με πολύ μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας , κάτι πολύ πιο απαιτητικό από την πλευρά της παραγωγής, σε σχέση με το κλασικό head-up display.

Τέλος, έγιναν κάποιες μικρές προσαρμογές στη φέρουσα δομή του υπόστεγου της γραμμής παραγωγής, γιατί τα ηλεκτρικά μοντέλα που «ταξίδευαν» εναέρια στη γραμμή παραγωγής, λόγω της ηλεκτρικής τους φύσης, ήταν μεγαλύτερου βάρους απ’ ότι άλλα μοντέλα στο παρελθόν. Κατά τη διάρκεια των αλλαγών, η εταιρία έδωσε μεγάλη προσοχή στην ασφάλεια, ειδικά όσον αφορά το χειρισμό των μπαταριών, ενώ εισήγαγε εκτεταμένα μέτρα πυροπροστασίας, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης θερμικών καμερών, οι οποίες παρακολουθούν συνεχώς τη θερμοκρασία στον χώρο παραγωγής και ενεργοποιούν το συναγερμό εάν η θερμοκρασία αποκλίνει κάποια στιγμή από ένα καθορισμένο εύρος.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Skoda