Οι νέοι 6κύλινδροι κινητήρες στην BMW της σειράς 7

Οι νέοι 6κύλινδροι κινητήρες στην BMW της σειράς 7

Με ήπια υβριδική τεχνολογία και απόδοση 286 έως 340 ίππων

Από τον Ιούλιο του 2020, νέοι 6κύλινδροι εν σειρά κινητήρες diesel έρχονται να αυξήσουν την απόδοση πολυάριθμων μοντέλων της BMW Σειράς 7. Οι εξελιγμένες κινητήριες μονάδες υπόσχονται βελτιωμένες επιδόσεις και βελτιστοποιημένη απόδοση. Επιπλέον, διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία με μίζα γεννήτρια 48-volt. Χάρη σε ένα προηγμένο σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων, όλα τα μοντέλα diesel της Σειράς 7 θα συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d. Εξάλλου, από το Ιούλιο του 2020, η τελευταία έκδοση του Integral Active Steering θα διατίθεται για όλες τις εκδόσεις του πολυτελούς sedan. Επίσης, η γκάμα ειδικού εξοπλισμού εμπλουτίζεται με νέα εξωτερικά χρώματα και υψηλής ποιότητας προτάσεις από την BMW Individual.

Οι κινητήρες diesel της τρέχουσας γενιάς προσφέρονται σε δύο εκδόσεις ισχύος. Το σύνολο που χρησιμοποιείται στα μοντέλα 730d, 730d xDrive, 730Ld και 730Ld xDrive, εντυπωσιάζει με την αυξημένη κατά 21 ίππους ισχύ, συνολική 286 ίπποι, ενώ η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 30 Nm (συνολικά στα 650 Nm), και είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 2.500 σαλ. Η άμεση απόκριση είναι αποτέλεσμα της περαιτέρω βελτιωμένης Τεχνολογίας Twin Power Turbo, που περιλαμβάνει υπερσυμπίεση δύο σταδίων με μεταβλητή γεωμετρία του συστήματος εισαγωγής. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού Common Rail έχει επίσης βελτιστοποιηθεί και τώρα διανέμει το καύσιμο στο θάλαμο καύσης με μέγιστη πίεση 2.700 bar.

Η αύξηση ισχύος βελτιώνει αισθητά την επιτάχυνση των πολυτελών sedan. Για παράδειγμα, η επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα τόσο της 730d όσο και της 730d xDrive έχει βελτιωθεί κατά 0,2 δευτ. στα 5,9 και 5,6 δευτ. αντίστοιχα, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου έως 0,6 λτ / 100 χλμ.

Η νέα γενιά κινητήρων που βρίσκεται κάτω από το καπό των 740d xDrive και  740Ld xDrive, προσφέρει αυξημένες επιδόσεις και βελτιωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Η μέγιστη ισχύς του νέου, 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα έχει αυξηθεί κατά 20 ίππους και φτάνει στους 340 ίππους. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 20 Nm στα 700 Nm και είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.250 σαλ. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζει επίσης υπερσυμπίεση δύο σταδίων με την τελευταία έκδοση της τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού Common Rail. Το σύστημα υπερσυμπίεσης διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής στα στάδια υψηλής και χαμηλής πίεσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερη ελκτική ισχύ που συμβάλλει στην αύξηση των επιδόσεων. Για παράδειγμα, η 740d xDrive επιταχύνει τώρα από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 5 δευτερόλεπτα, ταχύτερα κατά 0,2 δευτ., ενώ η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο έχει μειωθεί κατά 0,4 λτ/100 χλμ.

Και οι δύο νέες κινητήριες μονάδες διαθέτουν σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Τα στοιχεία του συστήματος που βρίσκονται κοντά στον κινητήρα περιλαμβάνουν έναν οξειδωτικό καταλύτη και μία επίστρωση καταλύτη SCR στο φίλτρο σωματιδίων diesel. Για βέλτιστη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOX), τοποθετείται και μία δεύτερη μονάδα επεξεργασίας καυσαερίων στην έξοδο του σχετικού συστήματος SCR. Ως αποτέλεσμα, τα μοντέλα της Σειράς 7 με το νέο, 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d.

Ήπια υβριδική τεχνολογία 48- volt

Η ήπια υβριδική τεχνολογία στις νέες εκδόσεις του κινητήρα diesel συμβάλλει επιπλέον στην άμεση απόκριση και την καλύτερη απόδοση. Αποτελείται από μία μίζα-γεννήτρια 48-volt που καθιστά πιο αποτελεσματική την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, και μία πρόσθετη μπαταρία για αποθήκευση της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Η ισχυρή μίζα γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιείται και για μείωση του φορτίου του θερμικού κινητήρα, δημιουργώντας ηλεκτρική ώθηση κατά την επιτάχυνση. Η πρόσθετη ισχύς των 11 ίππων που παράγεται στιγμιαία υποστηρίζει τη δυναμική εκκίνηση και την επιτάχυνση.

Τιμόνι με αυξημένη υποβοήθηση κατά τους ελιγμούς

Παράλληλα με το λανσάρισμα των νέων κινητήρων, η τελευταία έκδοση του Integral Active Steering θα διατίθεται για όλες τις εκδόσεις της Σειράς 7 από τον Ιούλιο του 2020. Το προαιρετικό σύστημα ανάρτησης συνδυάζει κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού στον εμπρός άξονα με ενεργό σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς. Αυτό μεταφράζεται σε βελτιστοποιημένη ευελιξία και έλεγχο στις υψηλότερες ταχύτητες και άνεση κατά τη διάρκεια ελιγμών. Ακόμα και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κάτω των 3 km/h, οι πίσω τροχοί περιστρέφονται αντίθετα με τους εμπρόσθιους, βελτιώνοντας την ευελιξία του πολυτελούς sedan όταν εισέρχεται ή εξέρχεται από θέσεις στάθμευσης ή ελίσσεται σε στενούς χώρους.

Τέλος, επεκτείνονται οι δυνατότητες εξατομίκευσης του εσωτερικού και του εξωτερικού. Η γκάμα νέων εξωτερικών χρωματισμών για τα μοντέλα της Σειράς 7 θα περιλαμβάνουν τώρα το Phytonic Blue metallic και το Frozen Bluestone metallic, ενώ μία φρέσκια νότα πολυτέλειας προστίθεται στην καμπίνα με τη νέα έκδοση της πλήρως δερμάτινης επένδυσης BMW Individual Merino σε Smoke White/Night Blue/Black και το δερμάτινο τιμόνι της BMW Individual.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
BMW