«Turin Geofencing Lab»: Η Fiat προωθεί την ηλεκτροκίνηση

«Turin Geofencing Lab»: Η Fiat προωθεί την ηλεκτροκίνηση

Σκοπός του προγράμματος να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας που μετατρέπουν τις πόλεις σε «έξυπνες περιοχές»

Με στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων στα αστικά κέντρα, ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) υπέγραψε συμφωνία με το τμήμα μεταφορών της Πόλης του Τορίνο για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού συστήματος που θα συνδέσει την ηλεκτροκίνηση με τις ζώνες ελεγχόμενης κίνησης οχημάτων (ZTL). Στο πρόγραμμα “Turin Geofencing Lab” εκτός από την FCA και την Πόλη του Τορίνο συμμετέχει η εταιρεία 5Τ, η οποία διαχειρίζεται την πρόσβαση στις ζώνες ZTL και η εταιρεία διαχείρισης των δημοσίων συγκοινωνιών της πόλης.

Σκοπός του “Turin Geofencing Lab” είναι να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας που μετατρέπουν τις πόλεις σε «έξυπνες περιοχές» και κυρίως «πράσινες περιοχές», μέσω και της διασύνδεσης της λειτουργίας των μέσων μεταφοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, καίριο ρόλο παίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς και τα Plug-in hybrid μοντέλα που έχουν και τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρική κίνησης.

Το τμήμα e-Mobility της FCA σε συνεργασία με το Centro Ricerche Fiat, το κέντρο έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου που εστιάζει στην ανάπτυξη κινητήρων, υλικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, εξέλιξαν ένα πειραματικό σύστημα που αναγνωρίζει τα σημεία εισόδου και εξόδου των ζωνών ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Μόλις το αυτοκίνητο περάσει τα συγκεκριμένα σημεία, το σύστημα απενεργοποιεί αυτόματα το θερμικό κινητήρα και το όχημα συνεχίζει την κίνηση του αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο, το geofencing θα επιτρέπει τη συγκεκριμένη λειτουργία, ενώ σημαντικό είναι ότι το σύστημα θα επικοινωνεί με τις πλατφόρμες διαχείρισης του ελέγχου κυκλοφορίας και τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας.

Με αυτό τον τρόπο τα Plug-in Hybrid οχήματα, όπως το Jeep Renegade 4xe, στο οποίο τοποθετήθηκε η πειραματική συσκευή, θα μπορούν να χρησιμοποιούν διαδρομές που κανονικά είναι διαθέσιμες αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο τρόπος λειτουργίας του “Turin Geofencing Lab” είναι αρκετά απλός. Το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου ενημερώνει τον οδηγό ότι ετοιμάζεται να περάσει σε ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Στην συνέχεια το σύστημα ελέγχει ότι η επιλογή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι διαθέσιμη και την ενεργοποιεί μόλις το αυτοκίνητο περάσει στη ζώνη ελεγχόμενης κυκλοφορίας. Αντίστοιχα μόλις το όχημα εξέλθει της ζώνης επιστρέφει στην προηγούμενη κατάσταση λειτουργίας. Με αυτό τον τρόπο το Plug-in Hybrid Renegade 4xe, μπορεί να απολαμβάνει τις ίδιες ελευθερίες κυκλοφορίας, όπως και ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Μετά την πρώτη πιλοτική φάση δοκιμών κατά την οποία θα καλυφθούν εκατοντάδες χιλιομέτρων, το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με ακόμα δύο Plug-in Hybrid Renegade 4xe, τα οποία θα δοκιμάσουν το “Turin Geofencing Lab” μέσω αυστηρών διαδικασιών σε διάφορες συνθήκες λειτουργίας.

Νίκος Τσάδαρης