Στην τελική φάση δοκιμών η νέα BMW Σειρά 4 Coupe

Στην τελική φάση δοκιμών η νέα BMW Σειρά 4 Coupe

Τα πρωτότυπα επιστρέφουν τώρα στους αυτοκινητόδρομους και τους επαρχιακούς δρόμους

Η παρουσίαση της νέας BMW σειράς 4 Coupe, βρίσκεται στην διαδικασία εξέλιξης στο στάδιο προ-παραγωγής και τώρα προστίθενται οι τελευταίες πινελιές στους επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομους γύρω από το Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας της μάρκας στο Μόναχο.

Μετά από μία σειρά διεξοδικών test drives στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέλιξης σε στάδιο προ-παραγωγής, η τελευταία εκδοχή του διθέσιου μοντέλου εισέρχεται τώρα στην τελική φάση δυναμικών δοκιμών. Μετά την βελτίωση των οδηγικών χαρακτηριστικών στο κέντρο χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog, Σουηδία, στο κέντρο δοκιμών του Group στο Miramas της Γαλλίας, στο σιρκουί Nordschleife του Nürburgring και μερικές ακόμα αγωνιστικές πίστες, τα πρωτότυπα επιστρέφουν τώρα στους αυτοκινητόδρομους και τους επαρχιακούς δρόμους που περικλείουν από το Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας του BMW Group (FIZ).

Φιλοσοφία σχεδίασης

Η φιλοσοφία, η σχεδίαση και η τεχνολογία της νέας Σειράς 4 Coupe, είναι πιο εξατομικευμένη από ποτέ. Οι αναλογίες, η αεροδυναμική και η κατανομή βάρους, υποστηρίζουν την ρύθμιση πλαισίου που είναι επικεντρωμένη στις επιδόσεις. Ο εντυπωσιακός συντελεστής οπισθέλκουσας του sedan, για παράδειγμα, είναι μειωμένος κατά 0,015, ενώ το νέο μοντέλο είναι κατά 57 χλστ χαμηλότερο από την 4θυρη έκδοση, με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους της να βρίσκεται κατά 21 χλστ πιο κοντά στο δρόμο.

Όλα αυτά συνδυάζονται με το αυξημένο αρνητικό κάμπερ στους εμπρός τροχούς και το φαρδύτερο κατά 23 χλστ πίσω μετατρόχιο, για σημαντική βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του μοντέλου, που έχει καλύτερη ευελιξία και αντέχει σε μεγαλύτερη πλευρική επιτάχυνση από το sedan.

Η ομάδα εξέλιξης του μοντέλου υιοθέτησε μία ειδική τεχνολογία πλαισίου και έδρασης της ανάρτησης στο αμάξωμα, που βελτίωσε την σπορ συμπεριφορά και την οδηγική ευχαρίστηση. Ταυτόχρονα, με την διάταξη εμπρός άξονα γονάτου ελατηρίου δύο συνδέσμων / πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, οι αυξημένες επιδόσεις δεν στερούν την άνεση σε καθημερινές ή μακρινές διαδρομές. Τα αμορτισέρ με απόσβεση ανάλογη της διαδρομής τους (με συνεχώς μεταβαλλόμενο, προοδευτικό έλεγχο απόσβεσης ανάλογα με τη διαδρομή του ελατηρίου) έχουν βελτιωθεί με κριτήριο την σπορ οδήγηση. Ειδικά κατασκευασμένες μπάρες θόλων εμπρός και ένα πρόσθετο πάνελ στο τροπέτο βελτιστοποιούν την ακρίβεια και απόκριση διεύθυνσης, ενώ έχουν προστεθεί ενισχύσεις γύρω από τον πίσω άξονα, για αύξηση της ακαμψίας με σκοπό τη βελτιωμένη ευστάθεια σε ευθεία πορεία και πλευρική επιτάχυνση.

Κινητήρας - Μετάδοση

Αιχμή του δόρατος της γκάμας του μοντέλου, είναι μία έκδοση M με την μορφή τη νέας M440i xDrive Coupe. Με έναν ισχυρό, εν σειρά 6κύλινδρο κινητήρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 374 ίππους, θα διαθέτει επίσης ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, με μίζα-γεννήτρια 48V και μία δεύτερη μπαταρία, που χρησιμοποιείται αφενός για να μειώνει το φορτίο του κινητήρα, αφετέρου για να αυξάνει την ελκτική ισχύ. Πέραν της βελτιωμένης απόδοσης, το πρωταρχικό πλεονέκτημα εδώ είναι η πιο δυναμική απόκριση όταν ο οδηγός πατά δυνατά το γκάζι. Οι επιπλέον 11 ίπποι που παράγονται από την ηλεκτρική υποβοήθηση υποστηρίζουν τις γρήγορες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Ο συνδυασμός ιπποδύναμης, σχεδιαστικής φιλοσοφίας και βελτιστοποιημένης τεχνολογίας πλαισίου, δίνει στην M440i xDrive Coupe κορυφαίες επιδόσεις, σε συνδυασμό με ευελιξία, ακρίβεια και ισορροπία.

Η κινητήρια ισχύς της νέας M440i xDrive Coupe μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport και του «ευφυούς» συστήματος τετρακίνησης. Το διαφορικό M Sport είναι επίσης σε ετοιμότητα προκειμένου να διασφαλίσει την καλύτερη αξιοποίηση της ισχύος σε απαιτητικές οδηγικές συνθήκες. Η εμπλοκή του διαφορικού που ελέγχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα, περιορίζει τις διαφορές ταχυτήτων μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού πίσω τροχού όταν το όχημα στρίβει, βελτιώνοντας την ελκτική πρόσφυση και ευστάθεια και επιτρέποντας δυναμική έξοδο από τη στροφή. Επιπλέον, η εξατομικευμένη ελαστοκινηματική του πλαισίου, τα πανίσχυρα φρένα της M Sport και οι ζάντες αλουμινίου Μ 18” με ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων εμπρός/πίσω, συμβάλλουν επίσης στην πλήρως ελεγχόμενη δυναμική συμπεριφορά του νέου μοντέλου.

Τελευταίες δοκιμές

Ο τελευταίος κύκλος δοκιμών στη Γερμανία θα επιτρέψει στους μηχανικούς να αξιοποιήσουν άμεσα τα τελευταία τους ευρήματα στη φάση τελικών ρυθμίσεων στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας. Στόχος εδώ είναι να διασφαλιστεί ότι οι δυναμικές επιδόσεις της Σειράς 4 Coupe στις αγωνιστικές πίστες θα μεταφερθούν και σε κανονικές συνθήκες οδήγησης σε δημόσιους δρόμους. Κάπως έτσι, σύντομα θα μπει σε παραγωγή ένα ακόμη μοντέλο που στοχεύει –κυρίως- στην οδηγική ευχαρίστηση, αλλά και την ασφάλεια, που απορρέουν από τον συνδυασμό της σπορ σχεδίασης του αμαξώματος και του πλαισίου, των ειδικών ρυθμίσεων των συστημάτων διεύθυνσης, πέδησης και τετρακίνησης, της σωστής ανάδρασης από τους αποσβεστήρες και των ακριβών παρεμβάσεων των συστημάτων ελέγχου πλαισίου – καθημερινά και σε όλες τις συνθήκες.

 

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
BMW