Fiat 500 Hybrid & Panda Hybrid: Η υβριδική τεχνολογία με την ματιά της ιταλικής μάρκας

Fiat 500 Hybrid & Panda Hybrid: Η υβριδική τεχνολογία με την ματιά της ιταλικής μάρκας

Θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους

Τα Fiat 500 και Panda είναι ηγέτες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρωπαϊκή, αλλά και την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου.

Αυτά τα δύο μοντέλα επέλεξε ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) για να εφαρμόσει μια νέα υβριδική τεχνολογία. Τα νέα 500 Hybrid και Panda Hybrid, τα οποία θα ξεκινήσουν να είναι διαθέσιμα το 1ο τρίμηνο του έτους, υπόσχονται να κάνουν προσιτή την υβριδική τεχνολογία σε όλους.

Το 2020 λοιπόν, με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων των 500 και Panda ξεκινά ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της μάρκας που θα συνεχιστεί με την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού 500e.  Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και θα παίξει κομβικό ρόλο στη στρατηγική της FCA. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το 2020 θα παρουσιαστούν μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών που θα προσφέρουν στους καταναλωτές μια νέα προσέγγιση όσον αφορά στις φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις.

Παράλληλα με την παρουσίαση των νέων εκδόσεων για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα 500 και Panda θα προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την "Launch Edition". Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις θα δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.000κ.εκ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69 ίππων προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως  και 30% ανάλογα με τις συνθήκες). Παράλληλα το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start. Επιπλέον, οι χρήστες επωφελούνται από το γεγονός ότι το κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final, στοιχείο που ανάλογα με τη χώρα χρήσης προσφέρει προνόμια όσον αφορά στο κόστος χρήσης και τη δυνατότητα ελευθερίας κίνησης στο κέντρο των πόλεων.

Η ειδική σειρά με την οποία λανσάρονται τα δύο μοντέλα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το τοποθετημένο στο πίσω μέρος λογότυπο "Hybrid", αλλά και το χαρακτηριστικό λογότυπο "H" στις μεσαίες κολόνες ο σχεδιασμός του οποίου συμβολίζει την αυγή μιας νέας εποχής για τα δύο μοντέλα.

Φιλικά στο περιβάλλον

Η φιλικότητα προς το περιβάλλον ενισχύεται από μια πρωτοποριακή ιδέα που συνδυάζεται αρμονικά με την τεχνολογία FCA Mild Hybrid και το διαχρονικά πρωτοποριακό χαρακτήρα των Panda και 500. Για πρώτη φορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από "Seaqual Yarn" ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την Seaqual Initiative που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Το Seaquql Yarn κατασκευάζεται μετατρέποντας τα πλαστικά που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νήμα και στη συνέχεια σε ύφασμα. Κατά τη φάση δημιουργίας του υφάσματος το πλαστικό από τις θάλασσες συνδυάζεται με ίνες φυσικής προέλευσης και από άλλα ανακυκλωμένα υλικά.

H Fiat συνεργάζεται με την Seaqual Initiative με στόχο τον καθαρισμό των θαλασσών και την ανάληψη πρωτοβουλιών που θα αποτρέπουν την περαιτέρω ρύπανση. Η «πράσινη» διαδικασία παραγωγής ολοκληρώνεται με την εφαρμογή φιλικών προς το περιβάλλον βαφών που ελαχιστοποιούν τη χρήση νερού και ηλεκτρικής ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο η Hybrid Launch Edition των 500 και Panda καλύπτει με σφαιρικό τρόπο την ανάγκη για μια όσο το δυνατόν φιλικότερη προς το περιβάλλον μετακίνηση.

Πώς λειτουργεί η τεχνολογία FCA Mild Hybrid

Το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο συνεχίζει την παράδοση για πρωτοπορία και προσιτό χαρακτήρα  που δημιούργησε ο κινητήρας Fire, του οποίου η παραγωγή ξεπέρασε τα 30 εκατομμύρια μονάδες. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000κ.εκ. με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92Nm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου.

Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.

Seaqual Initiative

Η Seaqual Initiative είναι μια συνεργατική πλατφόρμα που σαν στόχο έχει την καταπολέμηση της ρύπανσης από τα πλαστικά υλικά. Η πλατφόρμα δημιουργεί και διαχειρίζεται συνέργιες μεταξύ οργανισμών, κοινοτήτων, τοπικών φορέων και εταιρειών ώστε να δημιουργηθούν δομές που θα επιτρέπουν την εμπορική εκμετάλλευση των απορριμμάτων που βρίσκονται στις θάλασσες με τη δημιουργία νέων υλικών υψηλής ποιότητας και αξίας. Ένα από αυτά τα υλικά είναι και το «Seaqual Yarn»  που περιέχει ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν συλλεχθεί από ενέργειες απορρύπανσης της θάλασσας.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
Fiat