Οδηγούμε το Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

Οδηγούμε το Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

Κινητήρας βενζίνης, περισσότεροι ίπποι και μικρότερη κατανάλωση

Το Vitara είναι όνομα «λίρα 100» για τη Suzuki και ένα από τα SUV με την πλέον επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά. Η τελευταία του γενιά (2016) γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, κάτι που συνεχίστηκε με την ελαφρώς ανανεωμένη έκδοση του 2018, που συνοδεύτηκε και από ένα 3κύλινδρο χιλιάρη κινητήρα, με 112 ίππους, που έκανε θραύση, ειδικά στη νέα γενιά καταναλωτών.

Όμως, οι νέες πολύ αυστηρές οδηγίες ρύπων, αναγκάζουν τη Suzuki να προσφέρει το δημοφιλές «τζιπ» μόνο με κινητήρα βενζίνης 1.400 κ.εκ., με απόδοση 140 ίππων, κάτι που -θεωρητικά- αποθαρρύνει όσους έχουν στο μυαλό τους την οικονομία κατανάλωσης.

Κάτι ανάλογο σκεφτήκαμε και εμείς, όταν καθίσαμε στην (πάντα στενή) θέση του οδηγού, ενός τετρακίνητου Vitara, με τον 1.4 BoosterJet των 140 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Όμως, να πάρουμε τα γεγονότα με τη σειρά... Ο μοναδικός πλέον κινητήρας που προσφέρεται με το ανανεωμένο Vitara 4ης γενιάς, είναι βενζίνης, 4κύλινδρος, 1.373 κ.εκ., με turbo και αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή του είναι 220 Nm που εμφανίζονται στις 1.500 σ.α.λ. και παραμένουν εκεί μέχρι τις 4.000 στροφές ανά λεπτό.

Στο Vitara της δοκιμής μας, το έργο του κινητήρα περνάει μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, στο σύστημα αυτόματης τετρακίνησης AllGrip και μέσω αυτού στους τέσσερις τροχούς (215/55/17) του βάρους 1.195 κιλών, ιαπωνικού SUV που κατασκευάζεται στην Ουγγαρία.

Ο συνδυασμός δίνει αξιόλογες επιδόσεις, καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,2" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα, και παρά την μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις δεν υστερούν σε καμιά περίπτωση, καθώς η μέγιστη ροπή είναι παρούσα για 2.500 στροφές.

Από την θέση του οδηγού

Όλα τα παραπάνω, έχουν ένα κόστος κίνησης που ο κατασκευαστής ισχυρίζεται ότι στον μικτό κύκλο είναι 6,1 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα διαδρομής. Στην πράξη, βέβαια, ο αριθμός αυτός -συνήθως- αγγίζει τα όρια του ονείρου, κάτι που πιστεύαμε πως συμβαίνει και με το Vitara που δοκιμάσαμε.

Κι όμως. Παρά τα πολλά χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο, τη βιασύνη μας και τα πολλά «δέσε, σβήσε, βγες», η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer, ήταν μόλις 6,8 λίτρα και αυτό -κατά την άποψή μας- είναι η πλέον σημαντική είδηση αυτής της δοκιμής.

Στον δρόμο, ο ελαστικός και ταυτόχρονα δυνατός κινητήρας, ευνοεί τόσο τις αστικές διαδρομές, όσο και τα ταξίδια ακόμα και στα βουνά. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται πρόθυμα σε μεγάλο εύρος στροφών και όσον αφορά την ελαστικότητα, δίνει αίσθηση πετρελαιοκινητήρα, καθώς τα αποθέματα ροπής είναι διαθέσιμα από χαμηλά. Το ευχάριστο είναι ότι, η απόκριση στις χαμηλομεσαίες στροφές, περιορίζει τις αλλαγές ταχυτήτων και συνεπώς διευκολύνει τον οδηγό, ενώ μειώνει και την κατανάλωση.

Κατά τα λοιπά, το Vitara είναι αυτό που έχουμε περιγράψει στις προηγούμενες παρουσιάσεις της 4ης γενιάς. Αναβαθμισμένο αισθητά στην ποιότητα υλικών του εσωτερικού, δείχνει γεροδεμένο, είναι ευέλικτο, εύχρηστο και μπορεί να είναι το μοναδικό αυτοκίνητοι μιας μικρής οικογένειας, καθώς τα καταφέρνει το ίδιο καλά εντός-εκτός πόλης, στους επαρχιακούς δρόμους, στους αυτοκινητόδρομους, αλλά και στα βουνά. Πλεονέκτημα στο τελευταίο, τα 185 χλστ. απόστασης από το έδαφος και η τετρακίνηση AllGrip, που δίνει στον οδηγό τρεις επιλογές:

  • Auto: για καλύτερη κατανάλωση
  • Sport: που στέλνει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα
  • Snow: Βελτιστοποίηση πρόσφυσης και δυνατότητα «κλειδώματος» της κατανομής σε εμπρός και πίσω άξονα.

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στην ανάρτηση, που παρά τη μεγαλύτερη διαδρομή δεν επιτρέπει στο αμάξωμα μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Η οδική συμπεριφορά παραμένει προβλέψιμη, με την ανάρτηση να απορροφά τις κακοτεχνίες των δρόμων, αλλά αυτήν τη φορά διαπιστώσαμε κάποιους θορύβους, που ίσως να ήταν αποτέλεσμα των πολλών δημοσιογραφικών χιλιομέτρων που είχε στην πλάτη του το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Στην κούραση, επίσης, οφείλεται και η σχετική ασάφεια του τιμονιού, αναμενόμενη σε ένα καθαρόαιμο 4Χ4, αλλά όχι σε ένα σύγχρονο SUV.

Στις θετικές εντυπώσεις σημειώνουμε τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, τα επίσης δυνατά φώτα, την άριστη εργονομία, αλλά θα επαναλάβουμε το παράπονο μας για την έλλειψη ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού), η οποία δεν δικαιολογείται στους ελληνικούς δρόμους, ειδικά για ένα όχημα με τις δυνατότητες ενός τετρακίνητου Vitara.

Δια ταύτα

Οι αρχικοί μας φόβοι για τον 1.4 BoosterJet κινητήρα δεν επιβεβαιώθηκαν. Αντίθετα, μάλιστα, το 4κύλινδρο σύνολο, δίνει ευχάριστη σβελτάδα στο Vitara, χωρίς να του στερεί ελαστικότητα και ευχρηστία. Ταυτόχρονα είναι απρόσμενα οικονομικός και δεν κινδυνεύει από τους... διωγμούς, με τους οποίους απειλούν οι καταστροφολόγοι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η απόλυτα λογική τιμή, που για το 1.4 GL, 140 hp, AllGrip Vitara είναι 21.450 ευρώ, με την «κορυφή» (1.4 GLX, Sunroof, Auto) στα 30.550 ευρώ.

Υπέρ

Αναβαθμισμένη ποιότητα

Τεχνολογίες υποβοήθησης

Εργονομία - Ορατότητα

Ελαστικότητα κινητήρα

Επιδόσεις

Οδική Συμπεριφορά - Φρένα - Φώτα

Κατανάλωση

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας

Μέτρια αίσθηση τιμονιού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Πεντάθυρο, πενταθέσιο, SUV/Crossover

Διαστάσεις: 4.175 x 1.775 x 1.610 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.500 χλστ

Βάρος: 1.195 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων: 47 λίτρων

Χώρος αποσκευών: 375 / 1120 λτ.

Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, turbo, 1.373 κ.εκ., αμέσου ψεκασμού

Ισχύς: 140 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Ροπή (Nm): 220/1.500-4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς με σύστημα AllGrip

Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson/Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί: 215/55/17

Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι/Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 10,4 μ.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,2"

Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,8 λτ./100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 139 γρ./χλμ.

Νίκος Τσάδαρης