Η νέα Mercedes-Benz B-Class γίνεται ακόμη πιο Sport

Η νέα Mercedes-Benz B-Class γίνεται ακόμη πιο Sport

Η εταιρεία δίνει έμφαση στην σπορ πλευρά του Sports Tourer

Η νέα Mercedes-Benz B-Class δίνει περισσότερη έμφαση στην σπορ πλευρά του Sports Tourer. Έχει πιο δυναμική εμφάνιση από το προηγούμενο μοντέλο και είναι πιο ευέλικτη στο δρόμο, προσφέροντας ταυτόχρονα περισσότερη άνεση και ευρυχωρία.

Ο εγκάρσια τοποθετημένος 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας OM 654 στις εκδόσεις 150 και 190 ίππων, και το κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, εμφανίζονται για πρώτη φορά.

Ο εσωτερικός χώρος της B-Class προσφέρει αίσθηση ευρυχωρίας και στην υπηρεσία του οδηγού διατίθενται υπερσύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

Εμφάνιση

Η νέα B-Class σχεδιάστηκε έτσι ώστε να διαφοροποιείται οπτικά από τα πολυμορφικά οχήματα. Έτσι δημιουργήθηκε ένα αμάξωμα με μακρύ μεταξόνιο (2729 χλστ) και κοντούς προβόλους, ελαφρώς χαμηλωμένη οροφή και μεγαλύτερους τροχούς 16 έως 19 ιντσών, ενώ το σχετικά χαμηλωμένο μπροστινό τμήμα υπογραμμίζει την σπορτίφ εμφάνιση.

Το ίδιο ισχύει για τους χαμηλού προφίλ προβολείς (H7) και τα φώτα πορείας ημέρας LED. Επιπλέον, οι προβολείς Multibeam LED (προαιρετικός εξοπλισμός) έχουν ακόμα πιο σπορ εμφάνιση και επιτρέπουν την ταχύτατη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη προσαρμογή των προβολέων στις τρέχουσες συνθήκες κυκλοφορίας.

Στο πίσω μέρος, το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται από τα φώτα δύο τμημάτων, ανακλαστήρες ενσωματωμένους στον προφυλακτήρα και ένα χαρακτηριστικό μαύρο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα με εμφάνιση διαχύτη και διακοσμητική λωρίδα χρωμίου. Η μεγάλη αεροτομή οροφής και οι γυαλιστερές μαύρες αεροτομές στις πλευρές του πίσω παραθύρου προσφέρουν βελτιωμένη αεροδυναμική ενισχύοντας ταυτόχρονα την σπορτίφ εμφάνιση.

Η τιμή αεροδυναμική cd της νέας B-Class ξεκινά από 0,24 (προηγούμενο μοντέλο: 0,25). Η χαμηλότερη γραμμή οροφής συντελεί στην καλύτερη ροή αέρα της κατηγορίας, λόγω της μικρότερης μετωπικής επιφάνειας. Επιπλέον, οι μηχανικοί αεροδυναμικής μείωσαν και τους αεροδυναμικούς θορύβους χάρη σε εκτενείς, λεπτομερείς μελέτες.

Η βελτιωμένη γεωμετρία των καθισμάτων και η χαμηλότερη γραμμή στη βάση των παραθύρων δημιουργούν αίσθηση ακόμη μεγαλύτερης ευρυχωρίας σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο οδηγός κάθεται 90 χιλιοστά ψηλότερα σε σύγκριση με την A-Class, και συνεπώς απολαμβάνει εξαιρετικά καλή περιμετρική ορατότητα, γεγονός στο οποίο συντελούν και οι μειωμένες διατομές των κολώνων οροφής, οι οποίες κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό της B-Class είναι εξίσου πρωτοποριακό και το ταμπλό οργάνων είναι ενιαίο, κατεβαίνει προς το χώρο πίσω επιβατών και διαθέτει εσοχές στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού. Η εσοχή μπροστά από τον οδηγό φιλοξενεί την εντελώς ανεξάρτητη μονάδα οθονών, η οποία διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 εκ.), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 εκ.) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Προαιρετικά, διατίθεται επίσης το head-up display.

Οι πέντε στρογγυλοί αεραγωγοί διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα, εμπνευσμένη από τα αεροσκάφη, στην δε γραμμή εξοπλισμού Style, οι δακτύλιοί τους τονίζονται χρωματικά στο βάθος παραπέμποντας σε τουρμπίνα πολεμικού αεροσκάφους.

Η κεντρική κονσόλα με σύστημα ελέγχου και εντολών μέσω αφής διατίθεται με την εμφάνιση black panel, ενώ μοναδικό χαρακτηριστικό για αυτή την κατηγορία αποτελεί ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με 64 χρώματα και δέκα χρωματικούς κόσμους, που επιτρέπει εξατομικευμένες ρυθμίσεις ακόμη και ανάλογα με τη διάθεση.

Τα καθίσματα προσφέρουν πιο επίπεδη και πιο αναπαυτική θέση, καθώς και μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων, αυξάνοντας ακόμη και το μέγιστο χώρο στο ύψος των κεφαλιών. Περισσότερο χώρο προσφέρει και το αυξημένο πλάτος των 1456 χιλιοστών (συν 33 χλστ), χάρη στο οποίο το πλάτος στο ύψος των αγκώνων είναι αντίστοιχο οχήματος της μεσαίας κατηγορίας.

Η B-Class διατίθεται με προαιρετικό εξοπλισμό όπως ο κλιματισμός καθισμάτων και τα καθίσματα πολλαπλού περιγράμματος με λειτουργία μασάζ.

Το νέο σύστημα Energizing στο κάθισμα είναι ευεργετικό για την πλάτη και τη μέση. Μπορεί να υποστηρίζει ορθοπεδικά την αλλαγή της στάσης του σώματος, μεταβάλλοντας ανεπαίσθητα τη γωνία της πλάτης και της έδρας του καθίσματος σε τακτά διαστήματα. Αυτή η καινοτομία διατίθεται για τα μπροστινά καθίσματα με πλήρως ηλεκτρική ρύθμιση και λειτουργία μνήμης.

Καινούρια είναι και η λειτουργία Energizing Coach, η οποία περιλαμβάνεται στα αντίστοιχα πακέτα. Η λειτουργία αυτή βασίζεται σε έναν έξυπνο αλγόριθμο και προτείνει κάποιο από τα προγράμματα των πακέτων ανάλογα με την κατάσταση και το στιλ ζωής του ατόμου. Εάν κάποιος φοράει μία συμβατή έξυπνη συσκευή που φοριέται (wearable) τα προσωπικά στατιστικά του στοιχεία, όπως το επίπεδο άγχους (καρδιακοί παλμοί) ή η ποιότητα ύπνου, βελτιώνουν την ακρίβεια των προτάσεων του συστήματος για ευεξία.

Ο εσωτερικός χώρος έχει αναβαθμιστεί σε πολλά σημεία, όπως το βελτιωμένο άνοιγμα εισόδου πίσω που επιτρέπει την καλύτερη πρόσβαση στην μεσαία θέση. Βασικό εξοπλισμό αποτελεί η διαιρούμενη πλάτη πίσω καθίσματος σε αναλογία 40:20:40. Ανάλογα με την έκδοση, από τα μέσα του 2019 θα είναι δυνατή η μετακίνηση των πίσω καθισμάτων κατά 14 εκατοστά και η ρύθμιση της πλάτης σε πιο όρθια θέση, ώστε η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών να διακυμαίνεται μεταξύ 455 και 705 λίτρων. Παρόλο που η χωρητικότητα έχει παραμείνει περίπου ίδια με εκείνη του προηγούμενου μοντέλου, ο χώρος αποσκευών μπορεί να αξιοποιείται καλύτερα χάρη στις παραπάνω βελτιώσεις.

Με αναδιπλωμένη πλάτη του πίσω καθίσματος και αποσκευές φορτωμένες μέχρι το ύψος της οροφής, μπορούν να χωρέσουν έως 1540 λίτρα πίσω από τα μπροστινά καθίσματα, χάρη στο επίπεδο, ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών. Η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος συνοδηγού (προαιρετικός εξοπλισμός, προβλεπόμενη διαθεσιμότητα από τα μέσα του 2019) αυξάνει ακόμη περισσότερο το μήκος φόρτωσης.

Στον βασικό εξοπλισμό διατίθεται το σύστημα Easy Pack για το πίσω καπό, το οποίο μπορεί να ανοίγει και να κλείνει εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού, ή ακόμη και μια απλή κίνηση του ποδιού όταν συνδυάζεται με τον προαιρετικό εξοπλισμό Hands-Free Access.

Σύστημα MBUX

Η νέα B-Class εξοπλίζεται με το σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience), το οποίο εγκαινίασε μία νέα εποχή με τις Υπηρεσίες Συνδεσιμότητας Mercedes me. Το MBUX προσαρμόζεται στις απαιτήσεις κι επιθυμίες κάθε χρήστη δημιουργώντας ένα συναισθηματικό σύνδεσμο ανάμεσα στο όχημα, τον οδηγό και τους επιβάτες.

Στα πλεονεκτήματά του περιλαμβάνονται ο έλεγχος μέσω οθόνης αφής (βασικός εξοπλισμός), καθώς και, ανάλογα με τον εξοπλισμό, το κόκπιτ ευρείας οθόνης υψηλής ανάλυσης, την οθόνη πλοήγησης με τεχνολογία Επαυξημένης Πραγματικότητας και το ευφυές σύστημα φωνητικού ελέγχου με φυσική ομιλία, το οποίο ενεργοποιείται λέγοντας απλώς «Hey Mercedes».

Η οθόνη αφής αποτελεί μέρος του ολοκληρωμένου σχεδιασμού ελέγχου μέσω αφής του MBUX, μιας τριάδας που περιλαμβάνει την οθόνη αφής, το touchpad στην κεντρική κονσόλα και τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι, ενώ ακόμα διατίθεται μια οθόνη head-up (head-up display).

Υποστήριξη του οδηγού με Intelligent Drive

Η νέα B-Class είναι εξοπλισμένη με τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και για πρώτη φορά έχει τη δυνατότητα να κινείται ημιαυτόνομα σε ορισμένες καταστάσεις. Για να το επιτύχει, χρησιμοποιεί βελτιωμένα συστήματα κάμερας και ραντάρ, ώστε να «προβλέπει» την κατάσταση της κυκλοφορίας έως και 500 μέτρα μπροστά, ενώ αξιοποιεί δεδομένα χαρτών και πλοήγησης για λειτουργίες υποβοήθησης. Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης ενεργό σύστημα υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης (Active Emergency Stop Assist) και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Active Lane Change Assist).

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται τo διευρυμένο σύστημα ενεργής υποβοήθησης πέδησης (Active Brake Assist), το οποίο μπορεί να μετριάζει τη σοβαρότητα των οπίσθιων συγκρούσεων με αργά κινούμενα ή σταματημένα οχήματα (τώρα και με πεζούς και ποδηλάτες που διασχίζουν το δρόμο) ή και να τις προλαμβάνει.

Η νέα B-Class αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε στο νέο Κέντρο Τεχνολογίας Ασφάλειας Οχημάτων (TFS). Ο σχεδιασμός των δομών του οχήματος ενσωματώνει τα ευρήματα από πραγματικά ατυχήματα. Πολλά εξαρτήματα του αμαξώματος κατασκευάζονται από χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής, ώστε να επιτυγχάνεται το μέγιστο αποτέλεσμα με όσο το δυνατόν χαμηλότερο βάρος, επειδή στο επίκεντρο του σχεδιασμού ασφάλειας βρίσκεται ο άκρως σταθερός κλωβός ασφαλείας επιβατών.

Ο οδηγός και ο συνοδηγός διαθέτουν ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με πυροτεχνικούς εντατήρες και περιορισμό δύναμης ζωνών ασφαλείας. Σε συνδυασμό με το σύστημα Pre-Safe (προαιρετικός εξοπλισμός), τα μπροστινά καθίσματα εξοπλίζονται με ηλεκτρικά αναστρέψιμους εντατήρες ζωνών ασφαλείας. Και τα δύο εξωτερικά πίσω καθίσματα διαθέτουν ζώνη ασφαλείας με εντατήρα και περιοριστή δύναμης ζώνης. Επίσης –στον βασικό εξοπλισμό- περιλαμβάνονται αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, αερόσακος γονάτων οδηγού, αερόσακοι παραθύρων και πλευρικοί αερόσακοι (αερόσακος θώρακα/λεκάνης), ενώ προαιρετικά διατίθενται πίσω πλευρικοί αερόσακοι.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Όλες οι εκδόσεις της νέας B-Class εξοπλίζονται με τη νέα οικογένεια κινητήρων, οι οποίοι συμμορφώνονται στο σύνολό τους με τα όρια του προτύπου Euro 6d-TEMP. Πρεμιέρα κάνει η εγκάρσια τοποθετημένη έκδοση του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα OM 654 ισχύος 150 και 190 ίππων.
Ο μεγάλος πετρελαιοκινητήρας έρχεται να προστεθεί στον 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα (OM 608) 1,5 λίτρων με ισχύ έως 116 ίππων και ροπή στρέψης έως 260 Nm. Διαθέσιμοι είναι επίσης δύο 4κύλινδροι βενζινοκινητήρες της γκάμας M 282 με κυβισμό 1,33 λίτρων και ισχύ 136 και 163 ίππων.

Τους παραπάνω κινητήρες συνοδεύουν αρχικά μόνο κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Νέο εδώ είναι το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων 8G-DCT, το οποίο τοποθετείται σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα. Θα ακολουθήσουν νέοι κινητήρες και μοντέλα με τετρακίνηση 4MATIC. Ως βασικός εξοπλισμός τοποθετείται ρεζερβουάρ 43 λίτρων, ενώ προαιρετικά διατίθεται ρεζερβουάρ 51 λίτρων, ανάλογα με τον κινητήρα.

Κατά την εμφάνιση της Β-Class στην αγορά θα είναι διαθέσιμες οι πέντε παρακάτω εκδόσεις κινητήρων:

- B 180 (136 ίπποι, 200 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT
- B 200 (163 ίπποι, 250 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT
- B 180 d (116 ίπποι, 260 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT
- B 200 d (150 ίπποι, 320 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT
- B 220 d (190 ίπποι, 400 Nm) με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8G-DCT

Οι πωλήσεις της νέας B-Class ξεκίνησαν ήδη και οι τιμές έχουν διαμορφωθεί ως εξής:

• B180 € 32.560
• Β200 € 32.900
• Β180d Auto € 34.957
• B200d Auto € 40.960
• B220d Auto € 48.926

Νίκος Τσάδαρης

Παρακαλούμε περιμένετε ...