Η BMW προχωράει σταθερά προς τον εξηλεκτρισμό

Η BMW προχωράει σταθερά προς τον εξηλεκτρισμό

Νέα plug-in υβριδικά μοντέλα και πιο εξελιγμένες μπαταρίες

Η BMW συνεχίζει αποφασιστικά τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, παρουσιάζοντας τώρα τα τελευταία της plug-in υβριδικά μοντέλα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Ταυτόχρονα, ανακοινώνει το λανσάρισμα του πρόσθετου SAV μοντέλου της που θα διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Η δημοφιλής X3 θα παράγεται ομοίως σε plug-in υβριδική έκδοση από τον Δεκέμβριο του 2019. Έτσι γίνεται το πρώτο μοντέλο της μάρκας που θα διατίθεται με συμβατικό κινητήρα καύσης και plug-in υβριδικό σύστημα – με την προσθήκη μιας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης το 2020.

BMW X 3 xDrive 30 e με plug - in υβριδική κίνηση

Η BMW ξεκινά την παραγωγή ενός ακόμα SAV με plug-in υβριδική κίνηση τον Δεκέμβριο του 2019, επεκτείνοντας τη γκάμα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων της. Η X3 xDrive30e συνδυάζει την ευελιξία ενός premium μεσαίου SAV με την προηγμένη τεχνολογία του eDrive. Ο στιβαρός χαρακτήρας, οι σπορ επιδόσεις και το σύστημα τετρακίνησης xDrive (που είναι ενεργό και στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης) συνδυάζονται με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Χάρη στην υπερσύγχρονη τεχνολογία μπαταρίας, η X3 xDrive30e πετυχαίνει ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χλμ. Με την τεχνολογία eDrive, η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο μειώνεται έως 2,4 λτ/100 χλμ, με τις εκπομπές CO2 αντίστοιχα έως 56 γρ/χλμ.

Το plug-in υβριδικό σύστημα της X3 xDrive30e αποτελείται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα τεχνολογίας TwinPower Turbo και έναν ηλεκτροκινητήρα. Και οι δύο κινητήρες μεταφέρουν την ισχύ τους στο δρόμο μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic και του «έξυπνου» συστήματος τετρακίνησης. Η συνδυασμένη ισχύς των 252 ίππων μπορεί να αυξηθεί έως 41 ίππους με προσωρινή χρήση της μέγιστης ισχύος του ηλεκτροκινητήρα. Η X3 xDrive30e χρειάζεται μόλις 6,5 δευτερόλεπτα (προκαταρτική τιμή) για να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα.

Το τελευταίο plug-in υβριδικό μοντέλο της BMW εφοδιάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου που τοποθετείται κάτω από τα πίσω καθίσματα για εξοικονόμηση χώρου. Με χώρο αποσκευών 450 λίτρων, η χωρητικότητα της X3 xDrive30e είναι εφάμιλλη των εκδόσεων που εφοδιάζονται με συμβατικό κινητήρα.

Άλλες παγκόσμιες πρεμιέρες στη Γενεύη: BMW 330 e Sedan , BMW X 5  xDrive 45 e και τα plug - in υβριδικά μοντέλα της νέας BMW Σειράς 7 .

- Η νέα 330e Sedan είναι εντυπωσιακή λόγω της αυξημένης ηλεκτρικής αυτονομίας της συγκριτικά με την προκάτοχό της κατά περίπου 50%, έως 60 χλμ, της μειωμένης κατανάλωσης έως 1,7 λτ/100 χλμ, και των εκπομπών CO2 αντίστοιχα κατά 39 γρ/χλμ, όλα σε συνδυασμό με την οδηγική απόλαυση του σπορ sedan. Η ισχύς του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης φτάνει τους 252 ίππους, με δυνατότητα στιγμιαίας αύξησης κατά 41 ίππους χρησιμοποιώντας το στάνταρ XtraBoost. Αποτέλεσμα: η νέα 330e Sedan κάνει το σπριντ 0 - 100 χλμ/ώρα σε 6,0 δεύτερα.

- Αυξημένη ισχύς, απόδοση και ηλεκτρική αυτονομία προσφέρονται επίσης από την τελευταία plug-in υβριδική έκδοση της X5. Η νέα X5 xDrive45e εφοδιάζεται τώρα με έναν 6κύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα προσαρμοσμένο ειδικά για το μοντέλο, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα, με ισχύ συστήματος αυξημένη στους 394 ίππους. Για να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα το SAV χρειάζεται μόνο 5.6΄΄. Η ηλεκτρική του αυτονομία είναι περίπου 80 χλμ, σχεδόν τριπλάσια από του προκατόχου του, με αποτέλεσμα οι καθημερινές μετακινήσεις να καλύπτονται εύκολα μόνο με ηλεκτροκίνηση.

Με ρεζερβουάρ καυσίμου 69 λίτρα, η X5 xDrive45e είναι επίσης κατάλληλη για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η προηγμένη plug-in υβριδική τεχνολογία της μειώνει την κατανάλωση στο μικτό κύκλο έως 2,1 λτ/100 χλμ και τις εκπομπές CO2 από το καύσιμο έως 49 γρ/χλμ. Η X5 xDrive45e διαθέτει ευπροσάρμοστο χώρο αποσκευών, ιδανικό για εκδρομές: με χωρητικότητα από 500 έως 1.716 λίτρα, που είναι ελαφρώς μικρότερος από των άλλων εκδόσεων του SAV με συμβατικούς κινητήρες. Στα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά παντός εδάφους της X5 xDrive45e προστίθεται το ευφυές σύστημα τετρακίνησης xDrive, που κατανέμει την ισχύ και των δύο κινητήριων μονάδων στους τέσσερις τροχούς, παρέχοντας σπορ οδηγική απόλαυση στο δρόμο και εξαιρετικές off-road επιδόσεις.

- Στα plug-in υβριδικά μοντέλα της νέας BMW Σειράς 7, η σπορ αίσθηση και η άνεση, συμπληρώνονται από μία σχεδόν αθόρυβη και μηδενικών ρύπων οδήγηση. Η ηλεκτρική αυτονομία τους έχει αυξηθεί κατά περίπου 30% έναντι των προηγούμενων μοντέλων, και κυμαίνεται τώρα μεταξύ 50 και 58 χλμ. Η γκάμα μοντέλων περιλαμβάνει την 745e, την μακριά έκδοση 745Le και την 730i xDrive με εκτεταμένο μεταξόνιο και έξυπνη τετρακίνηση (AWD). Το σύστημα κίνησης περιλαμβάνει τώρα έναν 6κύλινδρο σε σειρά βενζινοκινητήρα ειδικά προσαρμοσμένο για το μοντέλο, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Επιλέγοντας Sport mode, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ισχύ 394 ίππων. Η νέα 745e έχει επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα σε 5,2΄΄, ενώ η νέα 745Le χρειάζεται 5,3΄΄ για το ίδιο σπριντ. Από την άλλη, η νέα 745Le xDrive επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 5,1΄΄.

- Οι τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία κυψελών μπαταριών έχουν οδηγήσει σε περισσότερες επιλογές για οδήγηση μηδενικών ρύπων για τα plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW Σειράς 5 και BMW Σειράς 2. Αν και οι διαστάσεις της παραμένουν ίδιες, η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου για το plug-in υβριδικό μοντέλο της Σειράς 5, έχει τώρα ενεργειακό περιεχόμενο αυξημένο από 9,2 σε 12,0 kWh. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας πάνω από 30% στα 64 χλμ. Η 530e Sedan πετυχαίνει κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο τουλάχιστον 1,7 λτ/100 χλμ και εκπομπές CO2 τουλάχιστον 38 γρ/χλμ. Από τον Ιούλιο του 2019, στο πρόγραμμα θα προστεθεί η νέα έκδοση του μοντέλου AWD 530e xDrive Sedan, που θα διατίθεται σε όλο τον κόσμο. Αυτή παρέχει αυτονομία έως 57 χλμ. Η κατανάλωση μικτού κύκλου είναι τουλάχιστον 1,9 λτ/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 τουλάχιστον 44 γρ/χλμ.

Στην 225xe Active Tourer, η προηγμένη τεχνολογία κυψελών μπαταριών προετοιμάζει το δρόμο για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας πάνω από 25% στα 47 χλμ. Διατηρώντας τις ίδιες διαστάσεις με πριν, η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει μικτό ενεργειακό περιεχόμενο αυξημένο από 7,7 σε 9,7. Η κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο της 225xe Active Tourer είναι τουλάχιστον 1,9 λτ/100 χλμ, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο τουλάχιστον 14,7 kWh / 100 χλμ και οι εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο, αντίστοιχα, τουλάχιστον 43 γρ/χλμ. Το σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για χρήση στο υβριδικό μοντέλο, συμβάλλει στον σπορ χαρακτήρα και την ευελιξία της 225xe Active Tourer. Ο στάνταρ και προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πολυάριθμα συστήματα υποστήριξης οδηγού και καινοτομίες στον τομέα της ευφυούς συνδεσιμότητας και ψηφιακών υπηρεσιών, για αυξημένη άνεση κατά τη φόρτιση της μπαταρίας και μία ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία ηλεκτροκίνησης.

Προηγμένη τεχνολογία μπαταρίας

Εκτός από την τελευταία τεχνολογία μπαταρίας, οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της νέας Σειράς 3 Sedan, της νέας X5 και της νέας Σειράς 7 διαθέτουν επίσης νέο σύστημα απεικόνισης και ελέγχου και καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες για ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Ο στάνταρ εξοπλισμός τους περιλαμβάνει το Live Cockpit Professional με οθόνες νέας σχεδίασης στον πίνακα οργάνων και Control Display, που προβάλλουν σαφείς πληροφορίες για τη φόρτιση της μπαταρίας, την ηλεκτρική αυτονομία και τη λειτουργική κατάσταση του plug-in υβριδικού συστήματος. Τα μπουτόν επιλογής προφίλ οδήγησης είναι τώρα ενσωματωμένα στον διακόπτη ελέγχου οδηγικής εμπειρίας. Πατήστε απλά ένα μπουτόν και ενεργοποιήστε το Sport mode για ένα ιδιαίτερα δυναμικό σετάρισμα και το Adaptive για ένα σετάρισμα προσαρμοσμένο στο οδηγικό στυλ και τις συνθήκες του δρόμου, καθώς και τα τρία προγράμματα λειτουργίας Hybrid, Electric & Battery Control. Το Hybrid mode προσφέρει τη στάνταρ ρύθμιση για ισορροπημένο σετάρισμα και βελτιστοποιημένη λειτουργία μεταξύ κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, μπορείτε να επιλέξετε Electric mode ως στάνταρ ρύθμιση μέσω του μενού του iDrive. Πιέζοντας το μπουτόν Hybrid δύο φορές ενεργοποιείται αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας σε έκδοση βελτιστοποιημένης απόδοσης (Hybrid Eco Pro). Η λειτουργία ρολαρίσματος (coasting) είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν σε περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.

Η τεχνολογία του «έξυπνου» συστήματος διαχείρισης ενέργειας έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω. Επειδή συνδέεται τώρα με το σύστημα πλοήγησης, η διάδραση μεταξύ κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα μπορεί τώρα να προσαρμοστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια στη διαδρομή και την οδηγική κατάσταση. Στη νέα 330e Sedan και τη νέα X5 xDrive45e, μία μονάδα ελέγχου που συγκεντρώνει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες μπορεί να βελτιστοποιεί την απόδοση της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης στο Hybrid Eco Pro mode. Πλησιάζοντας σε μία διασταύρωση ή σε ένα προπορευόμενο όχημα, για παράδειγμα, η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμιστεί σε «εντατική χρήση» για την επιβράδυνση.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτισης, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων απεικονίζει γραφικές ενδείξεις για την τρέχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και κατ’ επέκταση την υπόλοιπη ηλεκτρική αυτονομία. Η οθόνη γραφικών ενδείξεων (σχεδιασμένη ατομικά για κάθε όχημα) προβάλλει επίσης τη διαθέσιμη ένταση ρεύματος (amperage) στο σταθμό φόρτισης που χρησιμοποιείται, ενώ δηλώνει και την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.

Νέες ψηφιακές υπηρεσίες διευκολύνουν τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Για παράδειγμα, το σύστημα πλοήγησης ενημερώνει τον οδηγό για ξενοδοχεία, εστιατόρια, café και αξιοθέατα ή πολιτιστικά κέντρα που βρίσκονται στην περιοχή, όταν επιλέγεται ένας δημόσιος σταθμός φόρτισης. Επίσης, παρέχεται και μία πρόβλεψη διαθεσιμότητας στους σταθμούς φόρτισης. Επιπλέον, η BMW επιτρέπει στους πελάτες ChargeNow να κάνουν κράτηση σε έναν εξουσιοδοτημένο σταθμό φόρτισης για περιορισμένο χρονικό διάστημα, απευθείας από το αυτοκίνητο.

Τέλος, ένας χαρακτηριστικός ήχος που δημιουργήθηκε ειδικά για ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW και εκπέμπεται μέσω ηχείου προορίζεται για ακουστική προστασία των πεζών. Ο ήχος παράγεται στις χαμηλές ταχύτητες και υποδηλώνει την παρουσία του οχήματος χωρίς να επηρεάζει την άνεση των επιβατών.

Νίκος Τσάδαρης

Σχετικά Tags
BMW