Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.0 T

Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.0 T

Τα υπέρ, τα κατά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του

Το Hyundai i30 fastback είναι ένα ακόμα μέλος της γκάμας μεσαίων οικογενειακών μοντέλων με το οποίο η μάρκα προσπαθεί να δώσει σπορτίφ χαρακτήρα σε ένα 5θυρο οικογενειακό όχημα.

Με σχεδιαστική γραμμή κουπέ, 5 πόρτες και 5 θέσεις είναι μεν βασισμένο στο δάπεδο του i30, αλλά είναι μεγαλύτερο, με μήκος 4,46 μ., γεγονός που τονίζει τον οικογενειακό προσανατολισμό του.

Το μεγαλύτερο όφελος από την «μεγέθυνση» εντοπίζεται στον χώρο αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 450 λίτρα, με δεύτερο πάτωμα και ρεζέρβα ασφαλείας. είναι δηλαδή επιπέδου μεσαίου οικογενειακού σεντάν.

Στο συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό με την καλή εργονομία, γίνεται φανερή η ποιότητα υλικών και συναρμογής, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η θέση οδήγησης παρά τις πολλές ρυθμίσεις δεν βοηθά ώστε να ρυθμιστεί ιδανικά, ενώ όντας σε χαμηλό ύψος δυσκολεύει το μπες βγες ειδικά για ηλικίες άνω των …ήντα. Επιπλέον, το αεροδυναμικό σχήμα του αμαξώματος περιορίζει την ορατότητα προς τα πίσω, τόσο από το πίσω παρμπρίζ (όταν είναι σηκωμένα τα προσκέφαλα) όσο και με τις πίσω «νεκρές» γωνίες. Βέβαια στην έκδοση της δοκιμής μας η πολύ καλή κάμερα οπισθοπορείας και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες δίνουν λύσεις ειδικά στις μανούβρες, αλλά πάντα ο οδηγός πρέπει να έχει αυξημένη προσοχή στο τι συμβαίνει στο πίσω μέρος του όμορφου αμαξώματος.

Εκτός όμως από την ποιότητα, την εργονομία, την ευρυχωρία (χωρούν άνετα 5 ενήλικες, ενώ υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα), το i30 hatchback διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό (και στον τομέα της ασφάλειας) στον οποίο περιλαμβάνονται:

ESP με hill holder, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, σύστημα συναγερμού, cruise control, αυτόματα φώτα, επιπλέον φωτισμός στις στροφές,  πακέτο τεχνολογιών ασφάλειας με σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ζάντες αλουμίνιου, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, ρεζέρβα ασφαλείας, κ.ά.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ένα 3 κύλινδρο βενζινοκινητήρα, με μόλις 1000 κ.εκ., που εκ πρώτης όψεως φαίνεται μικρός, αλλά –εκ του αποτελέσματος- τα καταφέρνει μια χαρά με το βάρους σχεδόν 1250 κιλών αμάξωμα.  Οι 120 ίπποι που αποιδίδει το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (εύχρηστο και με καλή αίσθηση) επιταχύνουν από 0-100 χλμ. σε 11.5 δεύτερα και φτάνουν στην τελική ταχύτητα των 188 χλμ/ώρα.

Πρόκειται για ένα κινητήρα/διαφήμιση της τεχνολογίας «downsizing» των κινητήρων, αφού εκτός των επιδόσεων αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός, με την μέση κατανάλωση της δοκιμής μας να κυμαίνεται στα 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ. Στην τιμή αυτή συντελούν τόσο το σύστημα start/stop, όσο και οι λίγες αλλαγές ταχυτήτων χάρη στην πολύ καλή ροπή του. Στον αντίποδα έχει τον χαρακτηριστικό θόρυβο των 3κύλινδρων, που όμως δεν είναι κουραστικός ειδικά στο ταξίδι που είναι λίγες οι αυξομειώσεις των στροφών.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, αυτή ενισχύεται από την εξελιγμένη πίσω ανάρτηση με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, που εξασφαλίζει ποιότητα κύλισης και το δυνατό «πάτημα», αλλά και ικανοποιητική άνεση παρά την λίγο πιο «σφιχτή» ρύθμιση στις αναρτήσεις σε σχέση με την έκδοση hatchback. Ασφαλές, με καλή πρόσφυση, χωρίς απότομες αντιδράσεις, έχει ουδέτερη συμπεριφορά που στην πίεση μεταβάλλεται προοδευτικά σε υποστροφή, φαινόμενο που εύκολα μπορεί να εξαλείψει ο οδηγός μειώνοντας ταχύτητα, πριν χρειαστεί να επέμβουν τα ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης.

Σε περίπτωση σοβαρού λάθους πάντως, τα δυνατά φρένα είναι εκεί να αποτρέψουν την καταστροφή, ενώ αντίθετα η αίσθηση και η αμεσότητα του τιμονιού δεν συνάδει με τον σπορτίφ χαρακτήρα που φανερώνει η σχεδίαση.

Κλείνοντας τις εντυπώσεις μας από τον μεγάλο αδελφό του «κλασικού» i30, να σημειώσουμε τα πολύ δυνατά φώτα, αλλά και την ευκολία χρήσης/λειτουργικότητα της κεντρικής οθόνης που ψυχαγωγεί/πληροφορεί οδηγό και επιβάτες.

Συνοψίζοντας τις εντυπώσεις μας, από ένα οικογενειακό μοντέλο που (αν το επιλέξετε) θα σας εξυπηρετήσει με χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας, ποιότητα, αντοχή και άνεση, θα επισημάνουμε και πάλι την ικανότητα των μόλις 1000 κυβικών κινητήρα, να κινεί αξιοπρεπέστατα το μεγάλο αμάξωμα και την πληρότητα του εξοπλισμού ακόμα και από την βασική έκδοση.

Βασικό συν στα παραπάνω, η τιμή που ξεκινά από περίπου 17.700 ευρώ και συνοδεύεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.

Υπέρ: 

- Κινητήρας

- Κατανάλωση

- Χώροι επιβατών/αποσκευών

- Εξοπλισμός

- Ποιότητα υλικών/συναρμολόγησης

- 5ετής εγγύηση και οδική βοήθεια

- Τιμή

Κατά:

- Θέση οδήγησης/Ορατότητα προς τα πίσω

- Αίσθηση τιμονιού

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: Μικρομεσαίο οικογενειακό 5θυρο, 5θέσιο

Διαστάσεις: 4.455 Χ 1.795 Χ 1.425 χλστ

Μεταξόνιο: 2.650 χλστ

Χώρος αποσκευών:  450/ 1351 λτ

Βάρος: 1.242 κιλά

Ρεζερβουάρ καυσίμων:  50 λτ

Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 998 κ.εκ., turbo

Ισχύς: 120 ίπποι/6.000σαλ

Ροπή:  172Nm/1.500σαλ

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο:  Χεριροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson/Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων

Τροχοί: 205/55/16

Φρένα: Εμπρός & Πίσω Δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: Με υποβοήθηση

Κύκλος στροφής: 10,6 μ.

Επιτάχυνση 0-100: 11,5 ΄΄

Τελική ταχύτητα: 188 χλμ/ώρα

Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 6,7λτ/100χλμ

Εκπομπές CO2: 120 γρ/χλμ

Νίκος Τσάδαρης