Το news.gr στο τιμόνι του νέου Kia Soul 1.6 diesel 136 ίππων

Το news.gr στο τιμόνι του νέου Kia Soul 1.6 diesel 136 ίππων

Το ερωτεύεσαι ή το μισείς

Στην δοκιμή αυτού του άρθρου, θα ασχοληθούμε με ένα από τα πλέον ξεχωριστά crossover της αγοράς, που προέρχεται από την μακρινή Νότιο Κορέα, κατασκευάζεται από την Kia και ακούει στο διακριτικό όνομα Soul.

Γράφει ο Νίκος Τσάδαρης

Το σχεδόν άγνωστο στους έλληνες καταναλωτές μοντέλο, είναι από τα πρώτα της κατηγορίας crossover και βρίσκεται στις εκθέσεις της μάρκας σχεδόν δέκα χρόνια. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι ένα Soul 2ης γενιάς, με κινητήρα πετρελαίου 1600 κ.εκ. και ένα 5θυρο δίχρωμο αμάξωμα, που κάνει ακόμα πιο έντονη την χαρακτηριστική του εμφάνιση.

Κύριο χαρακτηριστικό της αισθητικής του αποτελεί η παράλληλη με το έδαφος γραμμή οροφής, τα μεγάλα εμπρός φωτιστικά σώματα, η απουσία γρίλιας, τα πίσω, κάθετα τοποθετημένα φώτα και τα μικρά πλαϊνά παράθυρα, που αφήνουν περισσότερο χώρο στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος.

Στο ποιοτικά κατασκευασμένο εσωτερικό, έχει δοθεί έμφαση στην σχεδίαση, αν και η επικράτηση του μαύρου χρώματος δίνει μια συνολικά συντηρητική αίσθηση που δεν ταιριάζει με τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 7'' και ενσωματωμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης. Το λειτουργικό σύστημα προσφέρει υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας χάρη στις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto, τα  γραφικά της οθόνης αφής διακρίνονται άνετα, αν και αργούν λίγο να «υπακούσουν» στις εντολές του οδηγού, ενώ η αξιοποίηση του συστήματος απαιτεί χρόνο εξοικείωσης, ή προσεκτικό διάβασμα του εγχειριδίου οδηγιών.

Όμως, τα εύσημα στο εσωτερικό τα παίρνει η ιδανική εκμετάλλευση κάθε διαθέσιμου εκατοστού, που έχει σαν αποτέλεσμα άπλετους χώρους για τους εμπρός και πίσω επιβάτες. Ταυτόχρονα, η εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα, η άριστη εργονομία, η περιμετρική ορατότητα και οι πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα, κάνουν το Soul ένα από τα πιο εύχρηστα και ευχάριστα αυτοκίνητα της αγοράς.

Ανάλογα μεγάλος είναι και ο με διπλό πάτωμα χώρος αποσκευών, με 354 λίτρα χωρητικότητας που αυξάνονται στα 1367 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Το Soul προσφέρεται στην ελληνική αγορά αποκλειστικά στην έκδοση Premium, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα. Από την μεγάλη λίστα αξεσουάρ, ξεχωρίζουμε, 6 αερόσακους, ESP με σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, cruise control, δερμάτινες επενδύσεις, δίχρωμους προφυλακτήρες με ποδιές Off-Road, ράγες οροφής, φώτα ημέρας και φλας εξωτερικών καθρεπτών LED, κάμερα οπισθοπορείας, σύγχρονο σύστημα πολυμέσων και σύστημα πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18'', ρεζέρβα ασφαλείας και πολλά άλλα.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, «φορούσε» τον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού CRDi 1.6 λίτρων, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, που αποδίδει 136 ίππους στις 4000 σ.α.λ. και ροπή 260 Nm από τις 1500 - 3000 σ.α.λ. Το 4κύλινδρο σύνολο δεν παράγει ενοχλητικό θόρυβο ή έντονους κραδασμούς και συνδυάζεται καλά με το μακρύ σε κλιμάκωση 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς), όντας αξιοπρεπές στην επιτάχυνση (0-100 σε 11.2΄΄) από στάση και ιδιαίτερα σβέλτο στις προσπεράσεις, ενώ στην πόλη, η ροπή από χαμηλά περιορίζει τις αλλαγές ταχυτήτων, κάνοντας εύκολη υπόθεση την οδήγηση σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου (αν και εκεί θα προτιμούσαμε το αυτόματο DCT κιβώτιο των 7 σχέσεων).

Σε κάθε περίπτωση και παρά τα 1315 κιλά βάρους, ο κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα πρόθυμος και η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού είναι άμεση και θα ικανοποιήσει ακόμα και τους έχοντες σπορ ανησυχίες. Πάντως η τελική ταχύτητα δύσκολα φτάνει στην τιμή των 180 χλμ/ώρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, ενώ η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν «τσιμπημένη» στα 7,6 λτ/100 χλμ., τιμή για την οποία ευθύνεται και η ανυπαρξία συστήματος start/stop στον κινητήρα.

Στην σχετικά ψηλή και με καλή πλευρική στήριξη θέση οδήγησης, ο οδηγός αισθάνεται κυρίαρχος του Soul και αντιλαμβάνεται αμέσως ότι, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης έχουν γίνει με βασικό γνώμονα την άνεση και την ευκολία χρήσης. Στο δεύτερο συντελεί και το ελαφρύ και με τεχνητή αίσθηση τιμόνι, που δεν είναι από τα δυνατά σημεία της κατασκευής.

Όμως, έτσι κι αλλιώς το ύψος, το σχήμα και η κατηγορία στην οποία ανήκει το Soul, δεν προτρέπουν στο να ανακαλύψεις τα όριά του, παρά το ότι, κρατάει καλά στον δρόμο, γέρνει σε λογικά πλαίσια και ακολουθεί ακόμα και υπό πίεση ουδέτερες γραμμές, χωρίς να εκπλήσσει δυσάρεστα τον οδηγό του. Την ίδια στιγμή εντυπωσιάζει θετικά με την άριστη ηχομόνωση της καμπίνας και την ποιότητα κύλισης, παρά την ύπαρξη ελαστικών χαμηλού προφίλ που δεν ταιριάζουν και τόσο στην «φύση» της κατασκευής, ενώ είναι σαφής σε κάθε περίπτωση η ακαμψία και η αντοχή του πλαισίου που δεν «μασάει» στους κακότεχνους δρόμους της χώρας μας.

Στα συν του ιδιόμορφου Κορεάτικου μοντέλου, καταγράφουμε την λειτουργία και αποτελεσματικότητα των φρένων και την σαφήνεια του μοχλού ταχυτήτων που αντέχει αδιαμαρτύρητα ακόμα και πολύ γρήγορες αλλαγές.

Συνοψίζοντας και κινδυνεύοντας να «παρεξηγηθούμε», θα σημειώσουμε πως το Soul είναι ένα από τα αυτοκίνητα που μας φτιάχνουν την διάθεση, τόσο για τις ευκολίες χρήσης, την εργονομία και την «τιμιότητα» της ποιοτικής του κατασκευής, όσο και για το ξεχωριστό σχήμα του που το κάνει να ξεχωρίζει από μακριά, ανάμεσα στα σχεδόν «κλωνοποιημένα» μικρομεσαία μοντέλα της εποχής μας, που όλα μοιάζουν μεταξύ τους στην προσπάθεια να απευθύνονται σε όλο και μεγαλύτερο target group καταναλωτών.

Όμορφο (για την αισθητική μας), ξεχωριστό, άνετο, ποιοτικό, πρακτικό και με πλούσιο εξοπλισμό, κυριαρχεί επί της ουσίας σε πολλά από τα μικρά crossover της αγοράς, αλλά δεν καταφέρνει να πείσει, ίσως λόγω της εμφάνισης, ή και λόγω της μάρκας, που οι διάφορές περιπέτειες από τότε που «αποβιβάστηκε» στην χώρα μας, δεν της έχουν δώσει την θέση που αξίζει στην συνείδηση του καταναλωτικού κοινού.

Προσωπικά θα το προτιμούσαμε με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, αλλά δεν μας χαλάει καθόλου και το χειροκίνητο 6άρι που κατεβάζει την τιμή στις 19.490 ευρώ (2000 φθηνότερα από το αυτόματο), αριθμός «τσουχτερός» μεν, αλλά όχι και τόσο αν συνυπολογίσουμε και την 7ετή εγγύηση.

Υπέρ

  • Προσωπικότητα
  • Ποιότητα υλικών/κατασκευής
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι επιβατών/αποσκευών
  • Ηχομόνωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • 7ετής εγγύηση

Κατά

  • Αίσθηση τιμονιού
  • Κατανάλωση
  • Απουσία πιο «φτωχής» έκδοσης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Τύπος: 5θυρο, 5θέσιο, crossover
  • Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, diesel, 1582 κ.εκ.
  • Ισχύς:  136 ίπποι/4000 σαλ
  • Ροπή:  260 Nm/1500-3000 σαλ
  • Μετάδοση:  Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο:      Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Επιτάχυνση 0-100:  11.2΄΄
  • Τελική ταχύτητα:   180 χλμ/ώρα
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακφέρσον / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Υποβοήθηση τιμονιού:   Ηλεκτρική
  • Διαστάσεις: 4.140 Χ 1.800 Χ 1.605 χλστ
  • Μεταξόνιο:   2.570 χλστ
  • Βάρος:         1.315 κιλά
  • Χώρος αποσκευών:   354 λίτρα
  • Κατανάλωση δοκιμής:   7,6 λίτρα/100 χλμ