Στην ιστορία το… Ιστορικό Ράλι Ελλάδος

Νικητές του αγώνα οι γνωστοί εδώ και χρόνια στα ιστορικά Ράλι Ακρόπολις, Ιταλοί «Pedro»-Emanuele Baldaccini

To Ιστορικό Ράλι Ελλάδος 2016 πέρασε στις ξεχωριστές σελίδες της ιστορίας του Ελληνικού Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, όπως ιστορία (αλλά από την κακή της πλευρά) θα είναι πολύ γρήγορα όσοι προσπάθησαν με κάθε τρόπο να το υπονομεύσουν και αυτοί που του στέρησαν τον τίτλο που δικαιούται: Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις.

Έτσι κι αλλιώς, ο μεγάλος νικητής μιας ακόμα απόλυτα πετυχημένης διοργάνωσης της ΟΜΑΕ, ήταν ο ίδιος ο αγώνας, κάτι που αναγνωρίστηκε καθολικά από όσους τυχερούς έλαβαν μέρος, τόσο στην κατηγορία sporting (αγώνας ταχύτητας), όσο και στα regularity (αγώνας ακριβείας).

Αφετηρία από το Ζάππειο, κέντρο του αγώνα το πανέμορφο Ναύπλιο και τρεις ημέρες άριστα σχεδιασμένες με βάση τον ορισμό του Ράλι.

Νικητές του αγώνα οι γνωστοί εδώ και χρόνια στα ιστορικά Ράλι Ακρόπολις, Ιταλοί «Pedro»-Emanuele Baldaccini με LanciaDeltaIntegrale 16V, του 1990. Δεν έχασαν ούτε για μια στιγμή το προβάδισμα και κέρδισαν (ο οδηγός για 3η φορά και ο συνοδηγός για 5η) τον ελληνικό αγώνα.

Στη 2η θέση της άτυπης γενικής κατάταξης τερμάτισε το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης με Ford Escort RS 2000 του 1973), που ολοκλήρωσαν με τον καλύτερο τρόπο έναν μεγάλο και δύσκολο αγώνα, αφού απέφυγαν τα προβλήματα και έδειξαν διάρκεια στην απόδοσή τους, επικρατώντας ταυτόχρονα στην Κατηγορία 2. Οι ίδιοι ήταν και οι νικητές του πρώτου ξεχωριστού αγώνα για το ελληνικό πρωτάθλημα, σε χωμάτινη επιφάνεια (1η ημέρα του αγώνα).   

Τρίτοι οι Σπύρος Πετρίδης-Αποστόλης Πάλλας με Toyota Corolla AE86 του 1984, οι οποίοι αν και αντιμετώπισαν προβλήματα μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης κατά τη διάρκεια του αγώνα, εντέλει ανταμοίφθηκαν από ένα ιδιαίτερα τιμητικό αποτέλεσμα, ενώ ήταν και 3οι στον ελληνικό χωμάτινο αγώνα, λίγο πίσω από τους 2ους, Αντώνη Γιοβά-Κώστα Γρηγοριάδη με Audi 80 GT.

Τέταρτοι στον ευρωπαϊκό αγώνα τερμάτισαν οι Georg Reitsperger-Βασίλης Χαρίτος με VW Golf GTI 16V του1990 και η εξάδα  συμπληρώθηκε από τους Γιώργο Χωριανόπουλο-Παναγιώτη Φωτεινόπουλο με Audi 80 GT του 1975 και Θάνο Καρύδα-Θεοδώρα Πασχαλίδου με Peugeot 504 του 1972. Επιπλέον, τους βαθμούς της πρώτης θέσης στην Κατηγορία 3 και στην Κατηγορία 1 κέρδισαν οι Γιώργος Κασιδόπουλος-Βαγγέλης Παναρίτης με Toyota Starlet KP60 του 1979, ενώ ιδιαίτερο έπαθλο για το πιο παλιό αυτοκίνητο του αγώνα που τερμάτισε κέρδισαν οι Γερμανοί HolgerStracke-Maik Bottger  με Watburg 312 του 1966).

Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

1    “PEDRO” - BALDACCINI Emanuele    LANCIA Delta Integrale 16V    1990

«Κερδίσαμε τις 19 Ε.Δ. του αγώνα και φυσικά πήραμε τη νίκη. Πάντα είναι ένα σκληρό ράλλυ, ένας αγώνας για αληθινούς άντρες και όχι για αγόρια. Σήμερα ήταν δύσκολο να διατηρήσουμε τη συγκέντρωσή μας, διότι ήμασταν πολύ κουρασμένοι ύστερα από τρεις μέρες αγώνα. Ήταν η 3η μου νίκη σε ισάριθμους αγώνες εδώ και είμαι χαρούμενος τόσο για το ράλλυ όσο και για το πρωτάθλημα, γιατί το Ακρόπολις έχει συντελεστή 1,5 κι έτσι είναι πολύ σημαντικό για το πρωτάθλημα. Τώρα, λοιπόν, είμαστε σε καλύτερη θέση για να κερδίσουμε ακόμη ένα Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, έχοντάς το κατακτήσει άλλες τρεις φορές».

2    PARADISSIS Panagiotis - PIMENIDIS Konstantinos    FORD Escort RS 2000    1973

«Ήταν ένα εξαιρετικός αγώνας, ό,τι πιο δύσκολο έχουμε κάνει ως τώρα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Συγχαρητήρια σε όλα τα πληρώματα που κατάφεραν να τερματίσουν. Και του χρόνου!»

4    PETRIDIS Spyros - PALLAS Apostolis    TOYOTA Corolla AE86    1984

«Είμαστε ευχαριστημένοι. Σήμερα αντιμετωπίσαμε πάλι πρόβλημα με τα φρένα, όμως από τη στιγμή που είμαστε εδώ, όλα καλά. Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.600 κ.ε.»

4ος Γύρος Ελληνικού Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων

Το ασφάλτινο μέρος του Ιστορικού Ράλλυ Ελλάδος 2016, αποτέλεσε τον 4ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων έχοντας μάλιστα ιδιαίτερη βαρύτητα, αφού προσμετρούσε στο θεσμό με συντελεστή 2.5.

Νικητές αναδείχθηκαν οι  Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης με Porsche 911 RSR του 1973, που μπορεί να αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κινητήρα, καθώς χρειαζόταν να προσθέτουν λάδι μετά από κάθε Ε.Δ., όμως σταδιακά βελτίωσαν τους χρόνους τους και εκμεταλλεύθηκαν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου τους, φτάνοντας στην τελική επικράτηση. Στη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι Παναγιώτης Παραδείσης-Κωνσταντίνος Ποιμενίδης με Ford Escort RS 2000 που ακολούθησαν σταθερό ρυθμό σε μια επιφάνεια που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι, σε σύγκριση με το χώμα και σημείωσαν ακόμη ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, μετά την νίκη στον χωμάτινο αγώνα, που προσμετρούσε επίσης ως ξεχωριστός γύρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Στην 3η θέση του ασφάλτινου αγώνα, τερμάτισαν οι Σπύρος Πετρίδης-Απόστολος Πάλλας (Toyota Corolla AE86), ολοκληρώνοντας ένα πολύ καλό για αυτούς τριήμερο.

Οι Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Νίκος Μαργέτης (Sunbeam Talbot Lotus) τερμάτισαν στην 4η θέση χάρη κυρίως στους εξαιρετικούς χρόνους που πέτυχαν στις απογευματινές και βραδινές Ε.Δ. και μια θέση πιο πίσω, ολοκλήρωσαν την προσπάθειά τους οι Γιώργος Χωριανόπουλος-Παναγιώτης Φωτεινόπουλος (Audi 80 GT), ακολουθούμενοι από τους Γιώργο Παραδείση (πατέρα του Παναγιώτη) – Μιχάλη Φράγκου με Ford Escort RS 2000.

Μεγάλοι άτυχοι εδώ, οι Γιώργος Μουρτζούκος-Νικόλας Kαραδημήτρης με BMW 2002, που τουμπάρισαν στην βραδινή ειδική της Δρυόπης, την ώρα που ήταν μακράν πρώτοι στην κατάταξη.

Ο 4ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλι Ιστορικών Αυτοκινήτων, ολοκληρώθηκε ιδανικά με τον Τερματισμό και τις Απονομές να διεξάγονται με φόντο το Παλαμήδι και το Μπούρτζι αντίστοιχα, σε μια εκδήλωση ανάλογη της αίγλης ενός αγώνα όπως το Ιστορικό Ράλι Ελλάδος 2016 και μιας ιστορικής ελληνικής πόλης, όπως το Ναύπλιο.

Δυστυχώς, οι αρχές και οι φορείς της περιοχής παρά το ότι συμπαραστάθηκαν στη διοργάνωση του αγώνα, δεν έκαναν σχεδόν καμιά προσπάθεια να τον προβάλλουν στην πόλη τους και την γύρω περιοχή, με αποτέλεσμα πολλοί κάτοικοι που θα ήθελαν να παρακολουθήσουν τις προσπάθειες των πανέμορφων παλαιών αυτοκινήτων, να μην το καταφέρουν.

Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

16    MANDROUKAS Eleftherios – TSADARIS Nikolaos    PORSCHE 911    1976

«Ο αγώνας παραμένει θαυμάσιος με υπέροχη οργάνωση. Είχα καιρό να δω τόσο καλά οργανωμένο αγώνα με τόσο όμορφη σχεδίαση. Αγωνιστικά είχε τρεις ευχάριστες ειδήσεις: Γιώργος Μουρτζούκος, Παναγιώτης Παραδείσης και Νίκος Μαργέτης, συνολικά σαν οδηγοί και παρουσίες».

2    PARADISSIS Panagiotis - PIMENIDIS Konstantinos    FORD Escort RS 2000    1973

«Ήταν ένα εξαιρετικός αγώνας, ό,τι πιο δύσκολο έχουμε κάνει ως τώρα. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Συγχαρητήρια σε όλα τα πληρώματα που κατάφεραν να τερματίσουν. Και του χρόνου!»

4    PETRIDIS Spyros - PALLAS Apostolis    TOYOTA Corolla AE86    1984

«Είμαστε ευχαριστημένοι. Σήμερα αντιμετωπίσαμε πάλι πρόβλημα με τα φρένα, όμως από τη στιγμή που είμαστε εδώ, όλα καλά. Ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.600 κ.ε.»

Rally of Greece (Regularity)

Το Ιστορικό Ράλι Ελλάδος 2016 ολοκληρώθηκε και για την Κατηγορία Regularity στο Ναύπλιο, όπου μετά από τρεις ημέρες αγώνα και 45 δοκιμασίες ακριβείας, νικητές αναδειχθήκαν οι  Σπύρος και Νίκος Μουστάκας με Alfa Romeo Alfasud του 1978 και 38,5 βαθμούς ποινής. Εκτός από τις εξαιρετικές επιδόσεις, το πλήρωμα έκλεψε την παράσταση επειδή ο συνοδηγός είναι μόλις 9,5 ετών, όντας ο νεαρότερος συμμετέχων του αγώνα και πλέον, με την πρώτη διεθνή διάκριση στο παλμαρέ του.

Μετά από μεγάλες μάχες μέχρι κυριολεκτικά το νήμα, τη 2η θέση του βάθρου εν τέλει κατέκτησαν οι περσινοί νικητές του αγώνα Paolo Marcattilj – Francesco Giammarino με Porsche 911 2.0 SWB του 1967 και 41,4 β.π., ενώ με μόλις 0,7 β.π. διαφορά τερμάτισαν πίσω τους οι Θεμιστοκλής Κονταράτος – Ιούλιος Ιατρίδης με Porsche 911 SC του 1973, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 42,1 β.π.

Στην 4η θέση βρέθηκαν οι Γιάννης Κατσαούνης - Μαθιός Μανσόλας (VW Golf, 1979) και 54,1 β.π., ενώ την πρώτη εξάδα, συμπληρώνουν οι Βέλγοι Christian Crucifix – Joseph Lambert με Alfa Romeo Spider του 1975 και 62,4 β.π. και οι Πέτρος Βασιλόπουλος – Σταμάτης Ψύλογλου με Ford Capri GT (1973) και 65,9 β.π. Να σημειώσουμε ότι, το πλήρωμα από το Βέλγιο έχασε τις ελπίδες του για μια θέση στο βάθρο στο 2ο Σκέλος, όταν έχασαν 12 πολύτιμα δευτερόλεπτα σε σημείο που δεν μπόρεσαν να προσπεράσουν ένα λεωφορείο.
Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την Απονομή που πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Φιλελλήνων του Ναυπλίου. 

Δηλώσεις Πρωταγωνιστών:

104    MOUSTAKAS Spyridon - MOUSTAKAS Nikolaos    ALFA ROMEO Alfasud    1978
«Ο αγώνας ήταν πολύ καλός, τόσο οργανωτικά όσο και σε επίπεδο διαδρομών.  Φυσικά, ήταν κουραστικός όπως πάντα. Εμείς πήγαμε καλύτερα ακόμη και από ότι προσδοκούσαμε και είμαστε πολύ ευχαριστημένοι».
101    MARCATTILJ Paolo - GIAMMARINO Francesco    PORSCHE 911 2.0 SWB    1967
«Ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, με μεγάλη μάχη ως το τέλος για τη δεύτερη θέση. Η οργάνωση ήταν εξαιρετική και τα μέρη που επισκεφθήκαμε πανέμορφα. Είμαστε ευχαριστημένοι».
116    KONTARATOS Themistoklis - IATRIDIS Ioulios    PORSCHE 911 SC    1980
«Ο αγώνας ήταν πολύ ωραίος και περάσαμε όμορφα. Αξίζουν ιδιαίτερα συγχαρητήρια στους  νικητές, οδηγό και συνοδηγό καθώς η επίδοσή τους είναι πολύ σημαντική. Ελπίζουμε του χρόνου ο αγώνας να συγκεντρώσει ακόμη περισσότερες συμμετοχές, γιατί το αξίζει».

Σαν επίλογο θα πρέπει να συμπληρώσουμε ότι, ανάλογες εκδηλώσεις όπως αυτή του Rally of Greece, είναι «περιουσιακά στοιχεία» του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού και προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο τουριστικό κύρος της χώρας. Αυτός είναι και ο λόγος που όσοι έβαλαν εμπόδια στην διεξαγωγή του αγώνα και τον περιορισμό της αίγλης του, θα πρέπει ουσιαστικά και τυπικά να περιθωριοποιηθούν από τον χώρο, καθώς υποκινούμενοι από εγωισμούς και μικροσυμφέροντα, συμπεριφέρονται σαν τον πολιτικό κόσμο της χώρας, που βάζει εαυτούς πάνω από το κοινό συμφέρον.