Η σκλήρυνση κατά πλάκας και το Πάρκινσον χτυπούν το έντερο

Το άγχος πολλές φορές δημιουργεί ένα αίσθημα σαν να έχουμε "πεταλούδες στο στομάχι" , το οποίο στην συνέχεια εξαφανίζεται. Αλλά οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι νευρικές οδοί μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου που προκαλούν αυτό το φαινόμενο μπορεί επίσης να συνδέονται με εκφυλιστικές ασθένειες, όπως η νόσος του Πάρκινσον και η σκλήρυνση κατά πλάκας (MS), καθώς επίσης και κάποια προβλήματα ψυχικής υγείας.

Ο Δρ Άντον Εμμανουήλ, σύμβουλος νευρο-γαστρεντερολόγος στο University College του Λονδίνου και το Εθνικό Νοσοκομείο Νευρολογίας, εξήγησε ότι "Το έντερο και ο εγκέφαλος έχουν την ίδια νεύρο- χημεία και επικοινωνούν. Γι 'αυτό όταν νιώθουμε άγχος και άλλα ισχυρά συναισθήματα, όπως ο φόβος, έχουμε μερικά γαστρεντερολογικά συμτπώματα".

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Movement Disorders, διαπίστωσε ότι οι πάσχοντες από νόσο Πάρκινσον είχαν υψηλότερο επιπολασμό μιας κατάστασης που ονομάζεται μικρή εντερική βακτηριακή υπερανάπτυξη, ή SIBO. Στη SIBO, τα φυσιολογικά αβλαβή βακτήρια πολλαπλασιάζονται σε μεγάλους αριθμούς στο λεπτό έντερο. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν υπερβολικά αέρια, κοιλιακό φούσκωμα, διάρροια και κοιλιακό άλγος. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα βακτήρια αυτά παράγουν χημικές ουσίες που επηρεάζουν τα νεύρα στο έντερο, και στην συνέχεια η βλάβη διαβιβάζεται στον εγκέφαλο - και μπορεί να οδηγήσει στη νόσο του Πάρκινσον και της σκλήρυνσης κατά πλάκας.

Οι δύο ασθένειες πλήττουν περίπου 300.000 άτομα στη Μ. Βρετανία. Υπάρχουν φάρμακα που μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα, αλλά δεν υπάρχει οριστική θεραπεία ή ακόμα και θεραπείες που να επιβραδύνουν σημαντικά την εξέλιξη των ασθενειών.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η ανακάλυψη αυτή θα ανοίξει το δρόμο για νέες θεραπείες και για τις δύο από αυτές παθήσεις. Επίσης με την χαρτογράφηση του "βακτηριακού γονιδιώματος", η οποία θα προσδιορίζει τα βακτήρια του εντέρου ενός ατόμου –οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα μπορούν οι γιατροί να συνταγογραφούν εξατομικευμένες θεραπείες για τις παθήσεις του εντέρου , βελτιώνοντας έτσι και τα νευρολογικά συμπτώματα.