Η έλλειψη ύπνου σκοτώνει τα εγκεφαλικά κύτταρα

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να σκοτώσει τα εγκεφαλικά μας κύτταρα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Neuroscience.

Μια ερευνητική ομάδα στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας έκανε μια μελέτη σε πειραματόζωα, τα οποία ακολούθησαν ένα πρόγραμμα ύπνου παρόμοιο με εργαζόμενους σε νυχτερινές βάρδιες. Συγκεκριμένα τα ποντίκια κοιμόντουσαν τέσσερις έως πέντε ώρες ύπνου ημερησίως και φάνηκε ότι έχασαν ένα 25% των κυττάρων του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι αυτή η μελέτη είναι η πρώτη απόδειξη ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια των εγκεφαλικών κυττάρων, ωστόσο προειδοποιούν ότι χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να διαπιστωθεί εάν η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμες εγκεφαλικές βλάβες.

" Τώρα έχουμε αποδείξεις ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε μη αναστρέψιμη ζημιά. Αυτό φάνηκε από την μελέτη σε ζώα, αλλά αυτό μας υποδεικνύει ότι πρέπει να εξετάσουμε πολύ προσεκτικά αυτή την παράμετρο και στον άνθρωπο", ανέφερε η επικεφαλής της μελέτης Σίγκριντ Βέσει.

Το επόμενο βήμα των ερευνητών ήταν να εξετάσουν ανθρώπους που εργάζονταν σε νυχτερινές βάρδιες, από όπου φάνηκε ότι η εργασία κατά βάρδιες μπορεί να έχει μόνιμες συνέπειες για την υγεία.

"Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η χρόνια στέρηση ύπνου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά όχι μόνο τη σωματική μας , αλλά και την ψυχική υγεία μας ", ανέφεραν οι ερευνητές.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, μακροπρόθεσμα θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα φάρμακο που προστατεύει τα κύτταρα του εγκεφάλου , αυξάνοντας ένα φυσικό χημικό που εμπλέκεται στην αποκατάσταση του ύπνου .