Η προσωρινή διακοπή των αντικαρκινικών προσθέτει χρόνια ζωής !

Η προσωρινή διακοπή χορήγησης αντικαρκινικών φαρμάκων, μπορεί να αυξήσει το προσδόκιμο ζωής των καρκινοπαθών, σύμφωνα με μια ανατρεπτική μελέτη που ήρθε στο φως της δημοσιότητας.

Μια ομάδα επιστημόνων  από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια  και του Πανεπιστημίου της Ζυρίχης , μελέτησαν ποντίκια με επιθετικό καρκίνο του δέρματος, ο οποίος γίνεται ανθεκτικός στα φάρμακα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από την έναρξη της αντικαρκινικής θεραπείας . Σύμφωνα με την έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Nature" , η περιοδική διακοπή της θεραπείας οδήγησε στη συρρίκνωση των όγκων στα ποντίκια, οι οποίοι φαίνεται πως είχαν εξαρτήσει την επέκτασή τους από τη συνέχιση των φαρμάκων. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα εντυπωσιακά και απρόσμενα αποτελέσματα της μελέτης είναι ενθαρρυντικά για το μέλλον ωστόσο χρειάζεται να δοκιμαστούν και σε ανθρώπους προτού αξιολογηθούν.

Οι ερευνητές μελετώντας τα καρκινικά κύτταρα το μελανώματος, βρήκαν ότι τα κύτταρα αυτά γίνονται ανθεκτικά σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε ένα αντικαρκινικό φάρμακο (vemurafenib) .Το φάρμακο αυτό βραχυπρόθεσμα συρρικνώνει τους όγκους, όμως όταν χορηγείται για μεγάλο χρονικό διάστημα γίνεται αναποτελεσματικό, με μοιραίες συνέπειες. Οι κακοήθεις όγκοι γίνονται ανθεκτικοί στα φαρμακευτική αγωγή, μεταβάλλοντας την  χημεία στο εσωτερικό των κυττάρων τους. Με αυτό τον τρόπο, ο όγκος αποκτά μία σχέση εξάρτησης και εθισμού ,  με το αντικαρκινικό φάρμακο, όπως συμβαίνει με τις ναρκωτικές ουσίες.

Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας αυτή την γνώση, έκαναν πειράματα σε ποντίκια με επιθετικό μελάνωμα όπου χορηγούσαν για 4 βδομάδες την αντικαρκινική φαρμακευτική αγωγή και στην συνέχεια προχωρούσαν σε δύο βδομάδες αποχής, προτού ξεκινήσει και πάλι το φαρμακευτικό σχήμα. Το αποτέλεσμα ήταν η συρρίκνωση των όγκων στη διάρκεια των κενών περιόδων, όταν τα ζώα δεν έκαναν καμία θεραπεία, με τελική συνέπεια την παράταση της ζωής τους.

Ο Εφίμ Γκιουζίκ, καθηγητής ογκολογίας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια δήλωσε ότι "η διακοπτόμενη φαρμακευτική αντικαρκινική αγωγή φάνηκε να επιμηκύνει το προσδόκιμο ζωής των ποντικιών με ανθεκτικό στα φάρμακα μελάνωμα. Μάλιστα μέσα από την μελέτη του μηχανισμού της ανθεκτικότητας των καρκινικών κυττάρων στα φάρμακα, βρήκαμε τον τρόπο να ενισχύσουμε την αντοχή απόκρισης του φαρμάκου". Ωστόσο αυτό που υπογραμμίζουν οι επιστήμονες είναι ότι παραμένει αβέβαιο εάν ο ανθρώπινος οργανισμός θα ανταποκριθεί με τον ίδιο εντυπωσιακό τρόπο, στην διακοπτόμενη χορήγηση της αντικαρκινικής φαρμακευτικής αγωγής.