Dismaland: Μια Ντίσνεϊλαντ του εφιάλτη έχτισε ο Μπάνκσι

Η Dismaland, μια διαφορετική, εφιαλτική εκδοχή της... Disneyland άνοιξε τις πύλες της στις 22 Αυγούστου. Πρόκειται για τη Θλιβερηχώρα, ένα έργο εμπνεύσεως του γνωστού "καλλιτέχνη του δρόμου" του Banksy (Μπάνκσι). Η Ντίσνεϊλαντ του εφιάλτη θα δέχεται επισκέπτες έως τις 27 Σεπτεμβρίου - εκτός από νομικούς εκπροσώπους της εταιρείας Walt Disney Corp.

Πρόκειται για ένα νέο θεματικό πάρκο, μια παρωδία των θεματικών πάρκων με ένα ετοιμόρροπο κάστρο και βαρκούλες σε μια λίμνη γεμάτη με πρόσφυγες, ανοίγει τις πύλες του αύριο στη Βρετανία, χάρη σε μια πρωτοβουλία του Banksy, του Βρετανού καλλιτέχνη δρόμου που έγινε γνωστός για τις ειρωνικές τοιχογραφίες του σε αναπάντεχα σημεία.

Ο ίδιος ο Μπάνκσι την περιγράφει ως "χώρο διασκέδασης και αναρχισμού.

Ο χώρος, οι πινακίδες του οποίου θυμίζουν πολύ την Ντίσνεϊλαντ, είναι γεμάτος με υπονοούμενα που παραπέμπουν στη Δυτική κουλτούρα, τα μέσα ενημέρωσης, τον καπιταλισμό και την ακραία επίδειξη πλούτου. Έτσι, ένας συνταξιούχος περιστοιχίζεται από γλάρους —αναφορά στον πανικό των μέσων ενημέρωσης για το πόσο επιθετικά έχουν γίνει φέτος τα πουλιά— ενώ τα αλογάκια του λούνα-παρκ πρόκειται να... μαγειρευτούν και να γίνουν λαζάνια, κάτι που παραπέμπει στο πρόσφατο διατροφικό σκάνδαλο με το κρέας αλόγου σε έτοιμα γεύματα που πωλούνταν στα σουπερμάρκετ.

Μιλώντας στην εφημερίδα Guardian o διάσημος... αντισυμβατικός καλλιτέχνης είπε "είναι ένα μέρος που μπορείς να πάρεις την αντικουλτούρα σου, ελεύθερα".

Εξηγώντας πώς άντλησε έμπνευση για το νέο του έργο είπε: "Αναρωτήθηκα: Τι αρέσει πιο πολύ στον κόσμο σχετικά με το να πάνε να δουν τέχνη; Ο καφές. Έκανα λοιπόν ένα καλλιτεχνικό σόου που έχει ένα καφέ, ένα κοκτέιλ μπαρ, ένα ρεστοράν κι άλλο ένα μπαρ. Και λίγη τέχνη".

"Δεν βάζει τόσο το ερώτημα «τι νόημα έχει σήμερα, η τέχνη;» όσο το ερώτημα «τι νόημα έχει να ρωτάς,τι νόημα έχει σήμερα, η τέχνη;" προσθέτει.

"Νομίζω ότι το μουσείο είναι ακατάλληλο μέρος για να δει κανείς τέχνη. Το χειρότερο περιβάλλον για την τέχνη είναι άλλη τέχνη" δήλωσε μιλώντας στο Guardian για να καταλήξει "το γκράφιτι είναι μια σημαντική και έγκυρη μορφή τέχνης. Θα ήταν κρίμα να το σκοτώσει ο επιχειρηματικός καπιταλισμός".