Πώς θα κερδίσει το στοίχημα η ελληνική κρουαζιέρα

Πώς θα κερδίσει το στοίχημα η ελληνική κρουαζιέρα

Τι βλέπουν οι τουριστικοί πράκτορες για το 2018

Το 2018 δεν θα είναι καθόλου εύκολο για την άνθιση της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα καθώς υποδομές, γραφειοκρατία και αύξηση του μεγέθους των κρουαζιεροπλοίων που θα έρχονται στα ελληνικά λιμάνια κάνουν επιτακτική την ανάγκη για εκσυγχρονισμό των ελληνικών λιμένων, όπως υποστηρίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των Τουριστικών Γραφείων της Ελλάδας, Λύσσανδρος Τσιλίδης.

Μάλιστα με την δήλωση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Τσιλίδης καλεί τον Πρωθυπουργό να «σκύψει προσωπικά» στο συγκεκριμένο κλάδο και στα ανοικτά ζητήματα που υφίστανται και να συστήσει συντονιστικό φορέα που θα τρέξει και θα υλοποιεί έγκαιρα τα έργα των υποδομών στα ελληνικά λιμάνια. Ο κ. Τσιλίδης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το γεγονός ότι τα νέα πλοία που θα έλθουν στα ελληνικά λιμάνια την επόμενη τριετία θα είναι μεγαλύτερα ξεπερνώντας τα όρια που μπορούν να αντέξουν οι υφιστάμενες υποδομές.

Για να μπορούν, όπως τονίζει ο κ. Τσιλίδης, να γίνονται κρουαζιέρες μεσογειακές και να πάρει η Ελλάδα κόσμο από Αίγυπτο, Ισραήλ κλπ θα πρέπει να έχουν στο καλεντάρι τους οι εταιρίες που οργανώνουν κρουαζιέρες και 2 ελληνικά νησιά. Αυτό για να επιτευχθεί απαραίτητες είναι οι υποδομές, τονίζει ο κ. Τσιλίδης και προσθέτει ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γίνουν μεγάλες αίθουσες «τύπου αεροδρομίου» στα ελληνικά λιμάνια και να υπάρχει η δυνατότητα στους ξένους επισκέπτες να κάνουν check in από το αεροδρόμιο, πριν καν επιβιβαστούν στα κρουαζιερόπλοια. Πολύ σημαντική παράμετρος για την προσέλκυση επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ελλάδα είναι και η καθιέρωση βίζας διπλής θεώρησης εισόδου, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν άνετες μετακινήσεις οι επισκέπτες μας.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του 2017, που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Λιμανιών Ελλάδας παρατηρείται πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και στις επισκέψεις επιβατών, σε σχέση με το 2016 στη χώρα μας. Συγκεκριμένα το 2017 παρατηρήθηκε πτώση περίπου 20,5% στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (από 4.307 το 2016 σε 3.415 το 2017) και πτώση περίπου 11% στις επισκέψεις επιβατών κρουαζιέρας (από 5.204.231 το 2016 σε 4.625.363 το 2017).