Ιδρύεται το Κέντρο Τεκμηρίωσης Ελληνικού Τουρισμού

Ιδρύεται το Κέντρο Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού, με τη συμμετοχή 15 σημαντικών φορέων της οικονομίας, της πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας.

Η ανάπτυξη του Κέντρου που αποτελεί πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και του ΙΤΕΠ έχει ως στόχο την παροχή άμεσης πρόσβασης σε ασφαλείς πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία για τις ποικίλες εκφάνσεις της ανάπτυξης και της εξέλιξης του ελληνικού τουρισμού. Η πρώτη αναφορά του υπό ίδρυση Κέντρου Τεκμηρίωσης πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης της ετήσιας έρευνας του ΙΤΕΠ : «Εξελίξεις στον Τουρισμό και στα Βασικά Μεγέθη της Ελληνικής Ξενοδοχίας το 2012».

Για τη συμβολή του ελληνικού τουρισμού στην ανέλιξη της ελληνικής οικονομίας μίλησαν στην εκδήλωση η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και ο υφυπουργός Εργασίας της Γερμανίας Χανς Γιόαχιμ Φούχτελ που εξέφρασε την στήριξη του στις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης για την ανάταξη της οικονομίας της χώρας. Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης απηύθυνε ανοικτή πρόσκληση σε κύριους φορείς του τουρισμού για τη συμμετοχή τους στο Κέντρο Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού, σημειώνοντας την ανάγκη ρεαλιστικής αποτύπωσης των στατιστικών στοιχείων του κλάδου, τα οποία θα οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα-εργαλεία για την μελέτη των τουριστικών δρώμενων. Όπως πρόσθεσε ο κ. Τσακίρης, πρόκειται για αποτελέσματα που αποδίδουν την ορθή διάσταση του τουρισμού στην πραγματική οικονομία, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν παρακαταθήκη για τον στρατηγικό σχεδιασμό όχι μόνο της χώρας αλλά και των τουριστικών επιχειρήσεων.

Οι στόχοι του Κέντρου Τεκμηρίωσης του Ελληνικού Τουρισμού, είναι:
• Η επίτευξη ομοιογένειας και συγκριτικής γνώσης των στατιστικών στοιχείων και πληροφοριών για τον ελληνικό τουρισμό.
• Η αποσαφήνιση και το συγκριτικό αποκαθαρισμό στοιχείων, μεθόδων και τεχνικών που αφορούν το συνεχώς διευρυνόμενο απόθεμα πληροφοριών
• Η συγκρότηση αξιόπιστων σειρών κάθε είδους στοιχείων και πληροφοριών στο χρόνο και το χώρο, από τα πρώτα στάδια ανάπτυξης του τουρισμού, και τη διαρκή τους επικαιροποίηση.