Άνοδος των ηλεκτρονικών βιβλίων αποκαλύπτει έρευνα

Έρευνα του Schools.com αποκάλυψε πως το ηλεκτρονικό» διάβασμα γνωρίζει άνθηση αφού οι χρήστες θεωρούν την ανάγνωση βιβλίων σε ηλεκτρονικές συσκευές πιο βολική ακόμα και στο κρεβάτι! Τα συμβατικά βιβλία βέβαια δεν απειλούνται, ακόμα, αλλά σύμφωνα με τα δεδομένα της έρευνας δεν θα είναι απίθανο στο μέλλον τα ηλεκτρονικά βιβλία να ξεπεράσουν τα συμβατικά τόσο στην αποδοχή του κοινού όσο και στις πωλήσεις.

Χαρακτηριστικό είναι πως το 43% των Αμερικανών ηλικίας 16 ετών και άνω διάβασαν τουλάχιστον ένα ηλεκτρονικό βιβλίο το 2011. Οι κάτοχοι ηλεκτρονικών αναγνωστών (μόνο αναγνωστών, χωρίς να υπολογίζονται τα tablets) διπλασιάστηκαν σε έναν μήνα, από 10% τον Δεκέμβριο του 2011 σε 19% τον Ιανουάριο του 2012.

Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών βιβλίων αυξήθηκαν αισθητά την περίοδο 2010 με 2011 ενώ το 29% των ενηλίκων στην Αμερική διαθέτει ήδη μια συσκευή ηλεκτρονικής ανάγνωσης. Ταυτόχρονα η έρευνα δείχνει πως όσοι διαθέτουν e-Readers διαβάζουν περισσότερο αφού οι χρήστες e-Readers διαβάζουν κατά μέσο όρο 24 βιβλία τον χρόνο ενώ οι πιο «παραδοσιακοί» μόνο 15.

Από όσους διαθέτουν ηλεκτρονικούς αναγνώστες, οι περισσότεροι έχουν το Kindle της Amazon ή το Nook της Barnes & Noble, με ποσοστά 62% και 22% αντίστοιχα. Στην Τρίτη θέση μάλιστα το 9% των κατόχων δεν γνωρίζει ποια συσκευή έχει, πιθανότατα πρόκειται για Κινέζικα tablets που έχουν αγοράσει αποκλειστικά για ανάγνωση.

Στα «υπέρ» των ηλεκτρονικών αναγνωστών οι περισσότεροι αναγνωρίζουν το ότι μπορούν να προμηθευτούν ηλεκτρονικά βιβλία αρκετά πιο γρήγορα από τα συμβατικά (83%), έχουν πρόσβαση σε περισσότερες επιλογές (53%) ενώ κάποιοι θεωρούν πως είναι αρκετά βολικοί για ανάγνωση στο κρεβάτι (45%). Την ίδια στιγμή αναγνωρίζουν πως τα συμβατικά βιβλία είναι καλύτερα για ανάγνωση μαζί με παιδιά (81%) ενώ μπορούν να τα μοιράζονται πιο εύκολα με άλλους ανθρώπους (69%).

Για όσους ανησυχούν πάντως, τα συμβατικά βιβλία παραμένουν στην κορυφή, με το 72% των ενηλίκων να έχουν διαβάσει τουλάχιστον ένα κανονικό βιβλίο μέσα στο 2011.

Δείτε το γράφημα της έρευνας: