Αγορά του WhatsApp από το Facebook

Η δημοφιλής πλατφόρμα ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, WhatsApp, σύμφωνα με πληροφορίες που κυκλοφορούν τις τελευταίες ώρες στην ηλεκτρονική κοινότητα, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για εξαγορά από το Facebook.

Η διοίκηση του Facebook δεν επαναπαύεται στο γεγονός ότι ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο χρήστες και με την εξαγορά του WhatsApp προσπαθεί να μεγαλώσει και άλλο αυτό το νούμερο. Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Zuckerberg στο BusinessWeek, «η νέα εποχή αφορά τις κινητές συσκευές, υπάρχουν περισσότεροι από πέντε δισεκατομμύρια άνθρωποι που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα».

Το WhatsApp αυτή τη στιγμή έχει χρήστες σε περισσότερες από 100 χώρες, καλύπτει τις πλατφόρμες iOS, Android, BlackBerry, Nokia S40, Symbian και Windows Phone και υπολογίζεται ότι έχει περίπου 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες από όλο τον κόσμο καθημερινά. Στη τελευταία επίσημη ενημέρωση του WhatsApp τον Οκτώβριο του 2011, έκανε λόγο για περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο μηνύματα κάθε ημέρα. Εντυπωσιακά νούμερα που σίγουρα τράωηξαν τα βλέμματα των ανθρώπων του Facebook.

Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της πλατφόρμας του WhatsApp είναι η έλλειψη διαφημίσεων που σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εφαρμογής, Jan Koum «οι διαφημίσεις απλά κάνουν κακό στην αισθητική, προσβάλλουν την νοημοσύνη και παρεμβαίνουν στην διαδικασία σκέψης του εγκεφάλου» τονίζοντας πως «κάθε εταιρία πλέον καταναλώνει το χρόνο της στο να γράφει καλύτερο κώδικα για να συλλέγει προσωπικές πληροφορίες από τους χρήστες με σκοπό τελικά απλά να εμφανίζεται μια διαφορετική διαφήμιση στον πλοηγό του Internet ή στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου. Να θυμάστε, όταν εμπλέκονται οι διαφημίσεις, εσείς ο χρήστης, είστε το προϊόν».

Ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες για το πόσο προχωρημένο (ή όχι) είναι το στάδιο των διαπραγματεύσεων όμως πολλοί θεωρούν πως οι δηλώσεις του Koum δείχνουν τη μεγάλη διαφορά στην πολιτική και νοοτροπία των δύο εταιριών και ίσως να αποτελέσουν αφορμή για διακοπή των διαπραγματεύσεων.