Νέο εργαλείο από την Google για πάταξη του spam

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου σύνδεσμοι σε διαφημίσεις και μηνύματα spam εμπλέκουν μια κατά τα άλλα «καθαρή» ιστοσελίδα χωρίς βέβαια την γνώση και την έγκριση του webmaster της. Κάποιες φορές μάλιστα οι αναφορές χρηστών για τέτοιου είδους συνδέσμους αναγκάζουν πολλές μηχανές αναζήτησης να εμφανίζουν μια προειδοποίηση κατά το άνοιγμα της ιστοσελίδας, κάτι που όπως καταλαβαίνετε μόνο καλό δεν είναι για το site.

Αυτό το γεγονός το γνωρίζει εδώ και αρκετό καιρό η Google, η οποία παρουσίασε ένα νέο εργαλείο προκειμένου να βοηθήσει τους webmasters να το αντιμετωπίσουν.

Το εργαλείο «Disavow links», ή «αποκήρυξης» συνδέσμων παρουσιάστηκε από την αμερικάνικη εταιρεία στο συνέδριο Pubcon στο Las Vegas και επιτρέπει στους κατόχους ιστοσελίδων να αφαιρέσουν ύποπτους συνδέσμους που παραπέμπουν στις ιστοσελίδες τους. Τέτοιου είδους σύνδεσμοι επηρεάζουν αρνητικά την κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα της αναζήτησης και δίνουν στους επισκέπτες τους άσχημη εικόνα για αυτές.

«Αφαιρώντας αυτά τα κακόβουλα links, βοηθάτε την Google καθώς και άλλες μηχανές αναζήτησης να μην προβούν σε μέτρα εναντίον σας στο μέλλον» εξηγεί ο αναλυτής Jonathan Simon, αναφερόμενος στα προειδοποιητικά μηνύματα αλλά και τον αποκλεισμό ιστοσελίδων από τις μηχανές αναζήτησης. «Βοηθάτε ακόμα να προστατευτεί η εικόνα της ιστοσελίδας σας, αφού οι επισκέπτες δεν θα βρίσκουν συνδέσμους spam σε αυτή, βγάζοντας λανθασμένα συμπεράσματα για την ιστοσελίδα και την επιχείρηση σας».

Εάν έχετε πρόβλημα με κακόβουλα links που εμφανίζονται στην ιστοσελίδα σας και έχετε εξαντλήσει κάθε δυνατή επιλογή, η Google προτείνει την χρήση του «Disavow links». Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να επιλέξετε την ιστοσελίδα σας και να «ανεβάσετε» ένα αρχείο κειμένου που περιέχει τον ύποπτο σύνδεσμο και η Google θα αναλάβει τα υπόλοιπα.

Η εταιρεία όμως προτείνει την προσοχή σας. Σε περίπτωση που καταχωρήσετε κάποιον κανονικό σύνδεσμο ως ύποπτο, αυτός μπορεί να αποκατασταθεί με αίτηση σας, αλλά η διαδικασία αποκατάστασης μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες.

«Η πλειοψηφία των ιστοσελίδων δεν θα χρειαστούν αυτό το εργαλείο. Αν δεν είστε σίγουρος για το τι κάνει ή πώς να το χρησιμοποιήσετε, τότε μάλλον δεν θα πρέπει να το χρησιμοποιήσετε» δήλωσε ο Simon.