Ανακαλύφθηκε ο πρώτος «διαμαντένιος» πλανήτης

Πάνω από το ένα τρίτο του υπεδάφους του αποτελείται από διαμάντια

Ερευνητές του πανεπιστημίου του Yale ανακάλυψαν τις πρώτες αποδείξεις ύπαρξης ενός «διαμαντένιου» πλανήτη, ένα είδος πλανήτη που μέχρι τώρα υπήρχε μόνο στην θεωρία και την επιστημονική φαντασία. Ο πλανήτης ο οποίος εντοπίστηκε για πρώτη φορά πέρσι ονομάζεται «55 Cancri e» και οι επιστήμονες είχαν αρχικά υποθέσει πως διέθετε παρόμοια χημική σύνθεση με την Γη.

Ωστόσο μπόρεσαν να αναλύσουν την ακριβή σύνθεση του πλανήτη από πρόσφατες μετρήσεις της μάζας και της ακτίνας του, υπολογίζοντας όλους τους πιθανούς συνδυασμούς στοιχείων και ενώσεων που θα μπορούσαν να ταιριάζουν με αυτές. Με αυτήν την τεχνική ανακάλυψαν πως ο «55 Cancri e» αποτελείται κυρίως από άνθρακα σε μορφή γραφίτη και διαμαντιών καθώς και σίδηρο, καρβίδια του πυριτίου και πυριτικά άλατα.

Ο πλανήτης περιστρέφεται γύρω από ένα άστρο στον αστερισμό του καρκίνου, με τόσο μεγάλη ταχύτητα όπου ένα έτος διαρκεί μόνο 18 ώρες. Έχει διπλάσια ακτίνα από αυτή της Γης και περίπου οκτώ φορές μεγαλύτερη μάζα και οι επιστήμονες εκτιμούν πως πάνω από το ένα τρίτο του εσωτερικού του αποτελείται από διαμάντια. Η θερμοκρασία της επιφάνειας του εκτιμάται πως ξεπερνά τους 2.100 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που σε συνδυασμό με την αυξημένη πίεση κατά την πάροδο του χρόνου προκάλεσε την μετατροπή του άνθρακα στο υπέδαφος του σε διαμάντια.

«Είναι η πρώτη μας ματιά σε έναν βραχώδη κόσμο με ριζικά διαφορετική χημική σύνθεση από την Γη» δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Nikku Madhusudhan, τονίζοντας πως το εύρημα αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν νέο τρόπο εξέτασης των μέχρι τώρα ανεξερεύνητων πλανητών.