Τι πρέπει να προσέχουμε για να μην πέσουμε θύματα ηλεκτρονικής απάτης

Τι πρέπει να προσέχουμε για να μην πέσουμε θύματα ηλεκτρονικής απάτης

Το σύμβολο που πρέπει να βλέπει ο καταναλωτής σε μια ηλεκτρονική διεύθυνση

Πώς μπορούμε να μη πέσουμε θύματα των επιτηδείων στο Διαδίκτυο που, μέσω ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων, προσπαθούν να εξαπατήσουν τους καταναλωτές αποκάλυψε στην ΕΡΤ η Κέλλυ Ιωάννου, διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας.

Σύμφωνα με την ειδικό της κυβερνοασφάλειας, το πρώτο που πρέπει να προσέχουμε στις αναζητήσεις μας στον παγκόσμιο ιστότοπο είναι κάποια γραμματικά ή τυπογραφικά λάθη τόσο στις περιγραφές των προϊόντων όσο και στη διεύθυνση.

«Συνήθως αυτού του είδους οι κυβερνοαπατεώνες, επειδή είναι παγκόσμιας κλίμακας, δεν απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, δεν γνωρίζουν όλες τις γλώσσες, οπότε συνήθως η μετάφραση των προϊόντων βασίζεται σε google translate και έχει κάποιες αποκλίσεις. Άρα παρατηρούμε πολύ καλά τη χρήση της γλώσσας τόσο σε τυπογραφικά όσο και σε γραμματικά» δήλωσε στις «Συνδέσεις».

Σύμφωνα με την κ. Ιωάννου ένας άλλος τρόπος να καταλάβουμε ότι πρόκεται για απάτη είναι όταν βλέπουμε «εξωφρενικές τιμές σε επώνυμα brands». Όπως τόνισε ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε είναι αν η εταιρεία έχει στοιχεία επικοινωνίας.

«Συνήθως στα απατηλά σάιτ δεν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας, δεν υπάρχει διεύθυνση, τηλέφωνο» επισήμανε η διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας καλώντας τους καταναλωτές να ελέγχουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση αν υπάρχει το σύμβολο του λουκέτου (πιστοποιητικό SSL), που πιστοποιεί ότι ο ιστότοπος έχει χαρακτηριστεί από την Google ως ασφαλής.