Κεραμέως: Επιπλέον δυνατότητες σε φοιτητές-καθηγητές ΑΕΙ με το νέο νομοσχέδιο

Κεραμέως: Επιπλέον δυνατότητες σε φοιτητές-καθηγητές ΑΕΙ με το νέο νομοσχέδιο

«Δεδομένων των συνθηκών η σχολική χρονικά κυλά πάρα πολύ ομαλά»

«Δεδομένων των συνθηκών η σχολική χρονικά κυλά πάρα πολύ ομαλά» τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επισημαίνοντας ότι τα σχολεία δεν έχουν κλείσει οριζοντίως για τον κορονοϊό ούτε μία μέρα, αποτέλεσμα που οφείλεται στο πολύ αναλυτικό πρωτόκολλο που συστήθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς και το οποίο προέβλεπε πολλούς ελέγχους στοχευμένα.

«Η πολιτική αυτή ήταν μια πολύ συνειδητή απόφαση της κυβέρνησης, παρότι κόστιζε πολλά χρήματα, προκειμένου να διασφαλίσουμε και την δια ζώσης διδασκαλία των σχολείων και την προστασία της ατομικής υγείας και της δημόσιας υγείας σε ό,τι αφορά τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Με πάρα πολλούς εκτενείς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν όλο αυτό το διάστημα τα σχολεία μας λειτούργησαν, τα παιδιά μας βρέθηκαν στον φυσικό τους χώρο και δεν έχουν χάσει ούτε μια μέρα μάθημα οριζοντίως στην χώρα, λόγω της πανδημίας» σημείωσε η κ. Κεραμέως, υπενθυμίζοντας ότι το πρωτόκολλο παραμένει ίδιο ως προς τους ελέγχους σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη. Όσο αφορά στην απόφαση για μείωση του τέστινγκ στους μαθητές σε ένα σελφ τεστ την εβδομάδα, η Υπουργός τόνισε ότι ήταν ομόφωνη η εισήγηση της επιτροπής στο πλαίσιο της γενικότερης χαλάρωσης των μέτρων, καθώς η πανδημία περνάει σε μια νέα φάση, αποκτά πιο ενδημικά χαρακτηριστικά και άρα τα μέτρα γίνονται πιο στοχευμένα προσαρμοζόμενα στις εξελίξεις.

Σε σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στο νέο νομοσχέδιο, χαρακτηρίζοντάς το ιδιαίτερα σημαντικό γιατί στοχεύει να δώσει πολλές επιπλέον δυνατότητες σε φοιτητές και καθηγητές. Πιο ειδικά, σημείωσε μεταξύ άλλων την εισαγωγή του θεσμού του «Ελληνικού Erasmus», που θα δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να πηγαίνουν για ένα 6μηνο σε άλλο πανεπιστήμιο, άλλης κατεύθυνσης, διευρύνοντας τους ορίζοντές τους. «Επίσης θεσπίζουμε για πρώτη φορά με συνολικό και συνεκτικό τρόπο τα βιομηχανικά διδακτορικά, διδάκτορες δηλαδή που θα κάνουν την διατριβή τους πάνω σε ένα απτό πρόβλημα της βιομηχανίας. Επίσης θα δίνεται η δυνατότητα για κοινά/διπλά πτυχία, δηλαδή δύο ή περισσότερα τμήματα να συνεργάζονται προκειμένου να δίνουν ένα διεπιστημονικό χαρακτήρα στις σπουδές και αυτές να καταλήγουν σε δύο πτυχία για τους φοιτητές. Άρα δομικές αλλαγές που αφορούν σε περισσότερες δυνατότητες για τους φοιτητές, μεγαλύτερη ευελιξία στην καθημερινότητα των καθηγητών μας και των πανεπιστημίων μας ευρύτερα» περιέγραψε η Υπουργός.

Σε ερώτημα σχετικά με τις συγχωνεύσεις των πανεπιστημιακών τμημάτων, η κ. Κεραμέως επισήμανε πως έχει ήδη προχωρήσει ο εξορθολογισμός του ακαδημαϊκού χάρτη σε σημαντικό βαθμό. «Έχουμε ήδη εξορθολογήσει 47 πανεπιστημιακά τμήματα, πολλά από τα οποία φυτοζωούσαν, όπως στην Πελοπόννησο, τμήματα που είχαν ρυθμό αποφοίτησης 3%, γι’ αυτά δρομολογήθηκε η κατάργησή τους ή η απορρόφησή τους, ο εξορθολογισμός τους. Τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για την διαδικασία αυτή είναι τρία. Τα αποτελέσματα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, οι συνέπειες της εφαρμογής σχετικά με τον ακαδημαϊκό χάρτη και την διάρθρωσή του. Δεύτερο στοιχείο είναι τυχόν προτάσεις πανεπιστημίων. Υπάρχουν κάποια πανεπιστήμια που έχουν προτείνει έναν εξορθολογισμό, κάποια αναδιάταξη του ακαδημαϊκού τους χάρτη. Και το τρίτο είναι η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, με μελέτη που εκπονεί λαμβάνοντας υπόψη και ποιες είναι οι ανάγκες στην αγορά εργασίας. Αυτά τα τρία στοιχεία λαμβάνονται υπόψη, εμείς θα επεξεργαστούμε τις προτάσεις των πανεπιστημίων και από κει και πέρα θα προβούμε στις επόμενες ενέργειες. Θα ζητήσουμε την γνώμη των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων όπως λέει ο νόμος και από κει και πέρα πάντα σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, θα προβούμε όπως έχουμε κάνει μέχρι σήμερα» τόνισε η κ. Κεραμέως.