«Ηχηρή μειοψηφία» που θέλει να αποκλείσει διορισμούς καταγγέλλει ο Γραβρόγλου

«Ηχηρή μειοψηφία» που θέλει να αποκλείσει διορισμούς καταγγέλλει ο Γραβρόγλου

4.500 οι προσλήψεις εκπαιδευτικών το 2019

«Είμαστε υποχρεωμένοι να προτείνουμε ένα σύστημα, το οποίο να έχει μία ισορροπία, να είναι δίκαιο για όλους», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», για τη θέσπιση του νέου συστήματος προσλήψεων και διορισμού εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που ψηφίστηκε αργά χθες το βράδυ ως τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

«Το Σύνταγμα λέει με σαφήνεια ότι όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα στην πρόσβαση στο επάγγελμα με βάση τα κριτήρια αξιοκρατίας. Όλοι οι συνταγματολόγοι μας λένε ότι πρέπει να υπάρχουν ισόρροπα κριτήρια, να ισορροπεί η προϋπηρεσία με τα επιστημονικά κριτήρια --μάλιστα ορισμένοι λένε ότι τα επιστημονικά θα πρέπει να είναι παραπάνω από την προϋπηρεσία», είπε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι στους 150.000 εν δυνάμει υποψηφίους προς διορισμό «υπάρχουν κάποιοι που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία, υπάρχει μία τεράστια κατηγορία ανθρώπων που δεν έχει καθόλου, υπάρχουν κάποιοι που έχουν πολλά επιστημονικά προσόντα κι άλλοι που έχουν ελάχιστα».

«Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει μία -ηχηρή ομολογώ- μειοψηφία να θέλει να αποκλείσει δεκάδες χιλιάδες νεότερα άτομα», τόνισε, εξηγώντας ότι «υπάρχουν κάποιοι συνάδελφοι που λένε ότι επειδή έχουν μεγάλη προϋπηρεσία ουσιαστικά δεν έπρεπε να μετρήσουν καθόλου τα επιστημονικά κριτήρια». Παρατήρησε, δε, ότι «ένας άνθρωπος που έχει πάνω από 8 χρόνια προϋπηρεσία και προσμετράμε και το πτυχίο του, αυτός ο άνθρωπος σίγουρα θα είναι διορισμένος».

Σε ό,τι αφορά τον γραπτό διαγωνισμό, ο κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι «τον καταργούμε διότι δεν θεωρούμε ότι είναι επιστημονικά έγκυρος, ανεξαρτήτως αν είναι αδιάβλητος --που είναι», διερωτώμενος αν «είναι ένα κριτήριο που πρέπει να μετράει τόσο πολύ, για να εγγυηθεί ένα καλό προφίλ εκπαιδευτικού».

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ, αλλά και την σε υψηλούς τόνους αντιπαράθεση που είχε χθες στη Βουλή για το θέμα με τον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, δήλωσε: «Δεν έχω καταλάβει τι προτείνουν όλοι αυτοί που διαδηλώνουν ή αν το έχω καταλάβει σωστά τότε υπάρχει ένα θέμα, όλοι αυτοί λένε οι συμβασιούχοι οι προσωρινοί να μετατραπούν σε μόνιμους. Αυτό το απαγορεύει το Σύνταγμα. Το δεύτερο όμως είναι: Με ποιο σύστημα θα γίνει; Όποιος κάνει αίτηση; [...] Παρακάλεσα τον κ. Κουτσούμπα με ποιο σύστημα θα το κάνει αυτό, δεν πήρα απάντηση, παρά μία επιθετικότητα».

Κληθείς να απαντήσει στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση νομοθετεί για όταν δεν θα είναι κυβέρνηση πια και ότι δεν υπάρχει εγγραφή στον προϋπολογισμό για τους 15.000 διορισμούς, επισήμανε: «Η αντιπολίτευση διά του αρχηγού της έχει εκφραστεί με σαφήνεια ότι δεν θέλει διορισμούς -το είπε στον ΑΝΤ1 ο κ. Μητσοτάκης πριν από 2-3 μέρες- και μάλιστα οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αρνήθηκαν να πάρουν θέση επ' αυτού του ζητήματος. Κατά τη γνώμη μου είναι μείζον το πολιτικό ζήτημα. Μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας στην εκπαίδευση, με τόσους αναπληρωτές ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έρχεται και λέει εγώ δεν θέλω διορισμούς, δεν λέει εγώ θα τους διορίσω με το τάδε σύστημα [...] Εμείς λέμε 15.000 διορισμούς και το 2019 θα γίνουν 4.500. Γι' αυτούς υπάρχει εγγραφή στον προϋπολογισμό. Για αυτούς που θα γίνουν το 2019 υπάρχει εγγραφή --ο προϋπολογισμός δεν προβλέπει τι θα γίνει σε 3 χρόνια, σε 5 χρόνια, ο προϋπολογισμός του κράτους είναι για ένα χρόνο. Ανακοινώσαμε 15.000 διορισμούς, για τους 4.500 οι πιστώσεις είναι σαφείς». Γνωστοποίησε δε, ότι «στη διάρκεια του 2019, την Άνοιξη, θα προκηρύξουμε και αυτούς του 2020, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να διοριστούν στο 2020 όσο γίνεται πιο νωρίς». «Άρα», τόνισε, «δεν καταλαβαίνω ποια ακριβώς είναι η σπέκουλα».

Παρακαλούμε περιμένετε ...