Επίθεση Χατζηδάκη σε Σπίρτζη για τα δημόσια έργα

Επίθεση Χατζηδάκη σε Σπίρτζη για τα δημόσια έργα

Με αφορμή την Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της ΕΕ

Επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών εξαπολύει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης, με αφορμή την κριτική που άσκησε ο κ. Σπίρτζης στις κυβερνήσεις της ΝΔ αναφορικά με την Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της ΕΕ για τα δημόσια έργα.

Ο κ. Χατζηδάκης υποστηρίζει, ότι πολλά από τα έργα που αναφέρονται στην έκθεση, ξεκίνησαν επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, του οποίου -όπως υπογραμμίζει- στέλεχος ήταν ο κ. Σπίρτζης και ότι η ΝΔ ως αντιπολίτευση είχε καταγγείλει την πολιτική στα δημόσια έργα. Επίσης, σημειώνει ότι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν επί κυβέρνησης Καραμανλή και ορισμένοι «εγκαινιάστηκαν διθυραμβικά από τον ίδιο τον κ. Τσίπρα». Ακόμη, καταγγέλλει ότι επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ πολλά από τα έργα καθυστέρησαν, επιβαρύνοντας τα δημόσια ταμεία κατά 500 εκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρει:

«Σε σχέση με την Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Ε.Ε. για τα δημόσια έργα υπενθυμίζουμε στον ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Σπίρτζη τα ακόλουθα:

1. Η ΝΔ στην περίοδο 2000-2004 και 2009-2011 ήταν στην Αντιπολίτευση. Είχε δε κατ’ επανάληψη ασκήσει σκληρή κριτική σε σχέση με την πολιτική στα δημόσια έργα. Ας μην καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ πράγματα τα οποία είχαμε πρώτοι καταγγείλει εμείς. Όσον αφορά δε στον κ. Σπίρτζη, του υπενθυμίζουμε απλώς ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου 2000-20014 ήταν προβεβλημένο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ. Επομένως τι παριστάνει σήμερα με τις καταγγελίες;

2. Το 2007 υπογράφηκαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή και με Υπουργό τον κ. Σουφλιά οι συμβάσεις παραχώρησης των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων οι οποίες ψηφίστηκαν από τη Βουλή με ευρύτατη πλειοψηφία. Είναι έργα πνοής, ορισμένα εκ των οποίων εγκαινιάστηκαν διθυραμβικά από τον ίδιο τον κ. Τσίπρα. Ας επιλέξουν, λοιπόν, αν τα εκθειάζουν ή τα καταγγέλλουν.

3. Το 2012–2013 η Κυβέρνηση Σαμαρά κατόρθωσε σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να πετύχει την επανεκκίνηση των έργων αυτών, που - λόγω της μεγάλης κρίσης - είχαν ουσιαστικά σταματήσει. Εάν η επανεκκίνηση δεν επιτυγχανόταν, τα έργα δεν θα είχαν ολοκληρωθεί και θα είχαν καταβληθεί ποινικές ρήτρες αρκετών δις. Άρα τα χιλιόμετρα που θα είχαν κατασκευαστεί θα ήταν τελικά πολύ λιγότερα και το κόστος τους θα ήταν αναλογικά πολύ μεγαλύτερο.

4. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ που σήμερα παριστάνει τον τιμητή για τα δημόσια έργα, ευθύνεται -λόγω της περιβόητης διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη, του σκουπίσματος των ταμειακών διαθεσίμων του Δημοσίου και των capital controls- για τη διακοπή των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους το 2015. Ως αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, ο κ. Σπίρτζης έδωσε “πανωπροίκι” 500 εκ. ευρώ στους εργολάβους για να επανεκκινήσουν.

Κρείττον το σιγάν, λοιπόν!».