Μυστηριώδες ηφαίστειο ανακαλύφθηκε στην Ινδονησία

Ένα ηφαίστειο, υπεύθυνο για μια τεράστια έκρηξη που σημειώθηκε στο 13ο αιώνα και επέφερε δραματικές αλλαγές στο παγκόσμιο κλίμα, ισχυρίζονται ότι βρήκαν οι επιστήμονες στην Ινδονησία.

Η μυστηριώδης έκρηξη έγινε  το 1257 ήταν τόσο μεγάλη, που χημικές ενώσεις από τις στάχτες του ηφαιστείου καταγράφηκαν στους πάγους,  τόσο της Αρκτικής όσο και της Ανταρκτικής.

Μεσαιωνικά κείμενα μιλούν για μια απότομη ψύξη του κλίματος, καθώς και κακές συγκομιδές που έφεραν λιμό σε πολλές περιοχές του πλανήτη.

Μάλιστα, σε μαζικό τάφο που ανακαλύφθηκε πρόσφατα στο Λονδίνο με τους σκελετούς χιλιάδων ανθρώπων, οι αρχαιολόγοι χρονολόγησαν τα οστά στο  1258.

"Δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αυτά τα δύο γεγονότα συνδέονται, αλλά οι πληθυσμοί σίγουρα θα είχαν μειωθεί εξαιτίας της έκρηξης" δήλωσε  ο καθηγητής Lavigne του πανεπιστημίου της Σορβόνης στο BBC.

Στο περιοδικό PNAS, μια διεθνής ομάδα ερευνητών από τα πανεπιστήμια της Σορβόνης, και του Κέιμπριτζ, υποστηρίζουν ότι υπεύθυνο για την τεράστια έκρηξη του 1257 είναι το ηφαίστειο Σαμάλας , στο νησί Λομπόκ της  Ινδονησίας.

Σήμερα, το μόνο που έχει απομείνει από το αρχικό βουνό,  είναι μια  τεράστια λίμνη στον κρατήρα του ηφαιστείου (φωτ).