Μικροοργανισμοί “αγνώστων στοιχείων” κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής

Ρώσοι επιστήμονες πιστεύουν ότι έχουν ανακαλύψει νέες μορφές ζωής,  αποκλεισμένες για εκατομμύρια χρόνια κάτω από ένα παχύ στρώμα πάγου μιας λίμνης της Ανταρκτικής .

Η έρευνα των δειγμάτων ύδατος, που ελήφθησαν το Μάιο του 2012 από την λίμνη Βοστόκ, έδειξε ότι στα νερά της λίμνης, σε βάθος 3.500 μέτρων , υπάρχουν μικροοργανισμοί οι οποίοι τα οποία δεν μπορούν να καταταγούν σε καμία από τις γνωστές υποκατηγορίες βακτηρίων.

"Διαπιστώσαμε ότι το βακτηριακό DNA συλλέξαμε, δεν ταιριάζει με κανένα γνωστό είδος στον κόσμο” δήλωσε ο Σεργκέι Μπουλάτ,  του Ινστιτούτου Πυρηνικής Φυσικής της Αγίας Πετρούπολης . "Εάν τα βακτήρια είχαν βρεθεί στον Άρη, τότε χωρίς αμφιβολία θα λέγαμε ότι υπάρχει ζωή στον Άρη - αλλά αυτό είναι το DNA από τη Γη”, είπε. "Καλούμε αυτή η μορφή ζωής “αγνώστων στοιχείων ή μη ταξινομημένα."

Για αρκετά εκατομμύρια χρόνια η λίμνη Βοστόκ ήταν απομονωμένη από την γήινη ατμόσφαιρα. "Η ανάλυση του πάγου μπορεί να αποφέρει ασυνήθιστα αποτελέσματα και θα επιτρέψει να ρίξουμε μια ματιά εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια πίσω στο παρελθόν της Γης"  τονίζει η Ταμάρα Χόντζερ, αναπληρωτής επιστημονικός διευθυντής του Λιμνολογικού Ινστιτούτου της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών.

Οι επιστήμονες δεν αποκλείουν, ότι η εξέταση των δειγμάτων θα επιτρέψει να γίνουν κάποιοι συσχετισμοί με την ιστορία της εξέλιξης ακόμη και σε άλλους πλανήτες. Η μελέτη παρόμοιων λιμνών ευρισκόμενων κάτω από τον πάγο μπορεί να συγκριθεί με τα στρώματα πάγου και τα μόρια νερού που έχουν ανακαλυφθεί στον Άρη.