Η απίστευτη ιστορία της καμήλας Ellesmere

Καναδοί παλαιοντολόγοι ισχυρίζονται πως  βρήκαν την απόδειξη ότι- εκατομμύρια χρόνια πριν- οι εξωτικές καμήλες των ερήμων τριγύριζαν στον βόρειο πόλο, εκεί που σήμερα βρίσκονται οι πάγοι της Αρκτικής.

Οι επιστήμονες στηρίζουν την άποψη τους στην ανακάλυψη ενός απολιθωμένου και κατακερματισμένου οστού καμήλας που βρέθηκε στο νησί Ellesmere, στη βορειοδυτική άκρη της Γροιλανδίας, μαζί με απολιθώματα προϊστορικών δέντρων.

Η ηλικία των απολιθωμάτων είναι περίπου 3,5 εκατομμυρίων ετών, και η αναγνώριση ότι το οστό ανήκει σε καμήλα,  προέρχεται από πρωτεΐνες του κολλαγόνου που βρέθηκαν στο απολίθωμα, η κύρια πρωτεΐνη στα οστά θηλαστικών.

"Η καμήλα Ellesmere είναι η πιο...βόρεια καμήλα που χει ανακαλυφθεί πότε", αναφέρεται στην έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Nature Communications .

"Ζούσε στην Αρκτική  κατά τη μεσω-Πλειόκαινο θερμή περίοδο, όταν η περιοχή ήταν δασική και στη θέση του σημερινού ωκεανού υπήρχε άμμος"  .

Μέχρι τώρα, τα πρωτεία της πιο...βόρειας καμήλας κρατούσε  ένα γιγαντιαίο απολίθωμα που βρέθηκε στο Old Crow , στο Γιούκον του Καναδά.