Επτά στους δέκα στρέφονται σε φτηνότερα προϊόντα

Την ανησυχία και την απαισιοδοξία των Ελλήνων καταναλωτών υπογραμμίζει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο η παγκόσμια έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της εταιρείας Nielsen, καθώς το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν πως δεν τους περισσεύουν χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών είναι το τρίτο υψηλότερο στον κόσμο, ενώ το 93% δηλώνει πως αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης.

Η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων φαίνεται πως είναι η εργασιακή ανασφάλεια, καθώς αυτό δηλώνει το 46% των ερωτηθέντων, ποσοστό μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα, ενώ το 35% δηλώνει πως τα χρήματα τους φτάνουν μόνο για τις βασικές τους ανάγκες.

Εντυπωσιακό είναι ακόμα το 73% που δηλώνει πως λόγω της κρίσης έχει στραφεί σε φτηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ το 68% έχει μειώσει τα χρήματα που ξοδεύει για διασκέδαση εκτός σπιτιού.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρουσίασε άνοδο κατά μία μονάδα, φτάνοντας στις 92 μονάδες, παραμένοντας ωστόσο αρκετά κάτω από τις 100 μονάδες, που αποτελούν το διαχωριστικό όριο ανάμεσα σε αισιοδοξία και απαισιοδοξία, ενώ ειδικά στην Ελλάδα ο δείκτης σημείωσε μικρή άνοδο σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2012, κάτι που θεωρείται φυσιολογικό σε μετεκλογικές περιόδους, καθώς είναι λογικό να αναπτερώνονται οι ελπίδες του κόσμου. Σε κάθε περίπτωση, ο δείκτης παρέμεινε κάτω από τις 60 μονάδες, όπως και τα τελευταία τρία χρόνια, και η Ελλάδα παραμένει μία από τις πέντε πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη.