Βενιάμης: Η Ελλάδα να διατηρήσει τη ναυτιλία της βιώσιμη και ανταγωνιστική

Βενιάμης: Η Ελλάδα να διατηρήσει τη ναυτιλία της βιώσιμη και ανταγωνιστική

Μέτρα υποστήριξης της ελληνικής ναυτιλίας ζητά ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών

Την ανάγκη για κάθε ναυτιλιακό κράτος, όπως η Ελλάδα, να διατηρήσει τη δική του ναυτιλία βιώσιμη και άρα ανταγωνιστική, επεσήμανε μεταξύ άλλων στην ομιλία του σε ναυτιλιακό συνέδριο στο Ίδρυμα Ευγενίδου ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.

Κάλεσε δε την κοινωνία και τους νομοθέτες να συνειδητοποιήσουν την καθοριστική σημασία της ναυτιλίας στο πλαίσιο των θετικών στόχων της παγκοσμιοποίησης, τονίζοντας ότι μέτρα υποστήριξης της φυσιογνωμίας και δυναμικότητας της ναυτιλίας θα έχουν συνολικότερο όφελος, προκειμένου αυτός ο επιχειρηματικός τομέας να συνεχίσει να προσφέρει σημαντικά στους πολίτες του κόσμου σε καιρούς ειρήνης, αλλά και κρίσεων. Σημείωσε ακόμη, ότι η ναυτιλία λόγω του παγκόσμιου χαρακτήρα της είναι εκτεθειμένη στον διεθνή ανταγωνισμό, ο οποίος επί των ημερών μας έχει λάβει οξύτατες διαστάσεις, λόγω της πολιτικής που ακολουθείται από πολλά διεθνή ναυτιλιακά κέντρα, να προσελκύσουν και να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αυτής.

Συνεπώς -ανέφερε- βασικό μέλημα κάθε κράτους που θέλει ναυτιλία, πρέπει να είναι η σχεδίαση και εφαρμογή μέτρων, πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν, για την στήριξη και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας του, μέσω του οποίου θα διατηρήσει το στρατηγικό πλεονέκτημα εξασφάλισης των αναγκαίων εισαγωγών-εξαγωγών, θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας και θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη για την εθνική οικονομία του, λαμβάνοντας υπόψη, ότι στη ναυτιλία τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο, είπε.

Υπογράμμισε επιπροσθέτως, ότι «η βαλκανική ενδοχώρα και ο ευρύτερος χώρος της εγγύς Ανατολής, αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών υπηρεσιών στην χώρα μας». Ακόμη τόνισε, ότι «δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η εγκατάσταση των ναυτιλιακών εταιριών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για πολλούς άλλους συναφείς παραγωγικούς τομείς υπηρεσιών και για την ανάπτυξη του ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου, του "maritime cluster"».