Η μάχη των «Δαβίδ» και των «Γολιάθ» στην ελληνική ακτοπλοΐα

Η μάχη των «Δαβίδ» και των «Γολιάθ» στην ελληνική ακτοπλοΐα

Σε όλο και πιο δύσκολη θέση οι «παραδοσιακές» δυνάμεις του χώρου ενώ οι μικροί παίκτες κερδίζουν έδαφος

Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται πλέον στην ελληνική ακτοπλοΐα. Τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα αλλάζουν με τις μικρές ιδιωτικές εταιρείες να «σηκώνουν κεφάλι» απέναντι στις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου και τις εισηγμένες μεγάλες εταιρείες.

Μετά τις τελευταίες αγοραπωλης΄πιες, ειδικά την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica, το σχήμα αποτελεί το μεγαλύτερο της ελληνικής ακτοπλοΐας κατέχοντας το 30% της χωρητικότητας των πλοίων και το 33% της ζήτησης των επιβατών.

Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το κυριακάτικο φύλλο του Πρώτου Θέματος, τα τελευταία επτά χρόνια ο στόλος των εισηγμένων εταιρειών διαρκώς μειώνεται διαρκώς και πλέον έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με 7 χρόνια πριν. Οι εταιρείες αποσύρουν συνεχώς πλοία από την αγορά αφού η ζήτηση μειώνεται.

Την ίδια ώρα όμως τα πλοία άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά είναι 49. Οι εταιρείες αυτές δεν αποτελούν πλέον αμελητέα ποσότητα αφού στο σύνολό τους διαθέτουν περισσότερα πλοία από όσο οι μεγάλοι.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα που φαίνεται να διαθέτουν αυτές οι μικρές εταιρείες σε σχέση με τα μεγάλα, παραδοσιακά σχήματα είναι ότι χαρακτηρίζονται από στοιχεία φρεσκάδας και επιθετικότητας με την πρόθεση να αυξήσουν την δραστηριότητά τους σε όλο και περισσότερες γραμμές δρομολογίων ή και να κατακτήσουν αποκλειστικά τις γραμμές αυτές.