Σε επίπεδα του 2009 επέτρεψαν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ

Στα επίπεδα του 2009 γύρισαν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών σε 931 κωδικούς προϊόντων το πρώτο δίμηνο του έτους κατά μέσο όρο οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 2,06% το 2013 σε σχέση με το 2012.

Οι επιμέρους δείκτες τιμών επίσης εμφανίζουν σημαντική αποκλιμάκωση, με τον δείκτη τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών να εμφανίζει μείωση κατά 1,81% και των δείκτη προϊόντων καθαριότητας και υγιεινής μείωση κατά 2,59%.

Οι μειώσεις στα τρόφιμα,  είναι ιδιαίτερα σημαντικές και αφορούν τόσο φρέσκα όσο και συσκευασμένα - τυποποιημένα προϊόντα.

Σημειώνεται ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα.

Οι μειώσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής της αγοράς (προμηθευτών και αλυσίδων σουπερμάρκετ) στις συνθήκες τις κρίσης, την ένταση του ανταγωνισμού και στη σχετική σταθεροποίηση των διεθνών τιμών των πρώτων υλών (μικρή αύξηση 4,75% το Αδίμηνο του 2013 σε σχέση με το Αʼ δίμηνο του 2012 στις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και μείωση 4,82% στις διεθνείς τιμές των καυσίμων).

Σύμφωνα με τη μηνιαία εξέλιξη του δείκτη τιμών, η αποκλιμάκωση των τιμών έκανε την εμφάνιση την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκε όλο το έτος και δείχνει πλέον να σταθεροποιεί τις τιμές σε επίπεδα του 2009.