Η ΕΤΕΠ ζητάει πίσω τα δάνεια από τη Daimler λόγω του dieselgate

Η ΕΤΕΠ ζητάει πίσω τα δάνεια από τη Daimler λόγω του dieselgate

Θα απαιτήσει από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να της επιστρέψει δάνεια που της είχε χορηγήσει για έρευνα και ανάπτυξη

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ενδέχεται να απαιτήσει από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler να της επιστρέψει δάνεια που της είχε χορηγήσει για έρευνα και ανάπτυξη, έπειτα από τα δημοσιεύματα που φέρουν την κατασκευάστρια των οχημάτων Mercedes να εγκαθιστούσε σε αυτά παράνομο λογισμικό για την παραπλάνηση εποπτικών φορέων που είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων των κινητήρων ντίζελ, αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα Welt am Sonntag.

Στην εταιρεία χορογήθηκαν από την ΕΤΕπ δάνεια συνολικού 3,8 δισεκατομμυρίων ευρώ από το 2000 και εκκρεμεί η αποπληρωμή ποσού ύψους 2 δισεκ. ευρώ, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

«Η ΕΤΕπ ανησυχεί για τις κατηγορίες σε βάρος της Daimler και για τις δυνητικές επιπτώσεις που θα έχουν για τις χορηγήσεις πιστώσεων από την τράπεζα στην εταιρεία», ανέφερε εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων στη Βελτ, κατά το άρθρο που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας.

Την περασμένη εβδομάδα η Bild am Sonntag αποκάλυψε ότι Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα αυτοκίνητα της Daimler ήταν εφοδιασμένα με παράνομο λογισμικό που ενδέχεται να τους επέτρεψε να περάσουν τον έλεγχο των εκπομπών των καυσαερίων των ντιζελοκινητήρων τους.

Η Daimler ανέφερε ότι συνεργάζεται με τις αρχές των ΗΠΑ και ότι συμφώνησε με το υπουργείο Δικαιοσύνης να υπάρξει απόλυτη εμπιστευτικότητα. Δεν της έχει απαγγελθεί καμιά κατηγορία μέχρι σήμερα από τις αμερικανικές αρχές.

Η ΕΤΕπ θα αναμείνει την έκβαση των ερευνών πριν αποφασίσει εάν θα απαιτήσει από τη Daimler να της επιστρέψει τα χρήματα των πιστώσεων που της χορηγήθηκαν, σημειώνει η Βελτ.

Εκπρόσωπος της Daimler δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ότι η εταιρεία έλαβε από την τράπεζα αίτημα για περισσότερες πληροφορίες και διαβεβαίωσε ότι συνεργάζεται με την ΕΤΕπ.

Η Volkswagen αποκαλύφθηκε το 2015 ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό παραπλάνησης των συσκευών που χρησιμοποιούνται για τους ελέγχους εκπομπών καυσαερίων, για να παραπλανά τους αμερικανικούς εποπτικούς φορείς. Η υπόθεση προκάλεσε τη σοβαρότερη κρίση που αντιμετώπισε η Volkswagen στην ιστορία της. Προχώρησε σε διακανονισμό με τις αμερικανικές αρχές και συμφώνησε να καταβάλει 25 δισεκ. δολάρια για να κλείσουν οι υποθέσεις σε βάρος της την επόμενη χρονιά, αλλά εκκρεμούν πολλές άλλες έρευνες σε

Ο εκπρόσωπος της Daimler απέφυγε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο ερωτηθείς για το ποσό της οφειλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ΕΤΕπ, ενώ η τράπεζα δεν απάντησε αμέσως όταν της ζητήθηκαν διευκρινίσεις.

Από το 2009, η ΕΤΕπ έχει χορηγήσει πάνω από 8 δισεκ. ευρώ σε δάνεια με εξαιρετικά προνομιακούς όρους για να υποστηρίξει την ανάπτυξη αυτοκινήτων με χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2), ανάμεσά τους και στη Volkswagen. Στη Γαλλία, η τράπεζα προσπαθεί παράλληλα να εξακριβώσει εάν τα δάνεια ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία χορήγησε στη Renault χρησιμοποιήθηκαν επίσης για να αναπτυχθεί λογισμικό παραπλάνησης των εποπτικών φορέων που ελέγχουν τις εκπομπές καυσαερίων από τους ντιζελοκινητήρες, σύμφωνα με έγγραφα που περιήλθαν σε γνώση του Ρόιτερς.