Στο «χορό» των ηλεκτρονικών καταστημάτων οι ελληνικές εταιρείες και η «ευκαιρία» της Black Friday 2018

Στο «χορό» των ηλεκτρονικών καταστημάτων οι ελληνικές εταιρείες και η «ευκαιρία» της Black Friday 2018

H Amazon έβαλε νέους όρους στο εμπόριο παγκοσμίως και οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα βάζουν τα δυνατά τους για το νέο «στοίχημα»

Η Amazon αναμφισβήτητα άλλαξε τα δεδομένα στο παγκόσμιο εμπόριο και πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του τζίρου ακόμη και των μεγαλύτερων επιχειρήσεων παγκοσμίως, ακόμη και αυτών που εξακολουθούν να επενδύουν σε φυσικά καταστήματα.

Από τον κανόνα αυτό δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν, βέβαια, και οι ελληνικές επιχειρήσεις.

Μέχρι πριν δυο χρόνια, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ελληνική αγορά να κατέγραφε χαμηλές πτήσεις, όμως η εικόνα αυτή σήμερα έχει αλλάξει εντελώς. Τις τελευταίες δυο χρονιές, οι αποστολές προϊόντων που αγοράστηκαν μέσω e-shops στην Ελλάδα αυξήθηκαν περίπου κατά 30%, κάθε χρονιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εμπορικών ενώσεων, πάνω από 1 στους 2 χρήστες του ίντερνετ (ποσοστό 58%) θα προβούν σε αγορές μέσω του διαδικτύου φέτος και το 2019 υπολογίζεται ότι η online διεθνής αγορά λιανικής θα αντιστοιχεί στο 13% της καταναλωτικής δαπάνης, δηλαδή κάθε 100 ευρώ που «πέφτουν» στην αγορά, τα 13 είναι από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Τα οικονομικά πρακτορεία ανά τον κόσμο συγκλίνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως τρέχει με ρυθμό 25% κάθε χρόνο. Ενώ ως το 2020 αναμένεται επενδυθούν 900 δισ. δολάρια στις διασυνοριακές αγορές, μέσα από τα eshops.

Ένα πολύ ενδεικτικό παράδειγμα στην ελληνική αγορά είναι η Public, που μέσω της πλατφόρμας Marketplace φέρνει το Amazon στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει το μεγαλύτερο online mall στην ελληνική γλώσσα.

Και ακόμη και σε επιχειρηματικά μεγέθη πολύ μικρότερα, είναι πλέον κοινή γνώση των ελληνικών επιχειρήσεων ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ίσως το υπ’ αριθμόν ένα εργαλείο για να φτάσει η επιχείρηση στους πελάτες. Εξάλλου είναι ένας τρόπος επέκτασης στο δυνητικό κοινό αγοραστών ενώ παράλληλα μειώνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος μιας επιχείρησης.

Η ευκαιρία της Black Friday 2018

Φέτος, για Τρίτη χρονιά διοργανώνεται στην Ελλάδα ο θεσμός της Μαύρης Παρασκευής (ή κατά τον παγκόσμιο πλέον όρο Black Friday 2018).

Το 2017, 1 στους 10 που έκαναν αγορές την Black Friday, το έκανε μέσω διαδικτύου. Ενώ τη Μαύρη Παρασκευή ακολούθησε η Cyber Monday, μια πρόσφατη τάση που ξεκίνησε επίσης από τις ΗΠΑ αλλά κερδίζει διαρκώς έδαφος την τελευταία δεκαετία. Και στην Ελλάδα πολλά καταστήματα έβγαλαν αποκλειστικές διαδικτυακές προσφορές, μέσα από τα eshops τους.

Σύμφωνα με τα οικονομικά πρακτορεία, οι πωλήσεις με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως (που στέλνουν με προωθήσεις στα eshops των εταιρειών) υπολογίζονται σε 40.000 δολάρια το λεπτό! Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, φέτος 1,6 δισεκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο πελάτες αναμένεται να προχωρήσουν σε αγορές μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου ενώ οι τις παγκόσμιες ηλεκτρονικές πωλήσεις το 2019 να εκτιμώνται σε 3,4 τρισ. δολάρια.