Σούπερ μάρκετ πολυτελείας το όπλο των αλυσίδων στη μάχη του ανταγωνισμού

Σούπερ μάρκετ πολυτελείας το όπλο των αλυσίδων στη μάχη του ανταγωνισμού

Με εξειδίκευση σε – όχι και τόσο καθημερινά- προϊόντα όπως η σαμπάνια, οι αστακοί, οι πραλίνες και τα κρέατα kobe

Η μάχη των προσφορών για την προσέλκυση περισσότερων πελατών φαίνεται ότι πια αποτελεί ένα… παρωχημένο στάδιο στον πόλεμο του ανταγωνισμού των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Η νέα τάση ακούει στο όνομα «σούπερ μάρκετ πολυτελείας» και είναι το επόμενο στρατηγικό βήμα στον διαρκή αγώνα της επικράτησης στην αγορά…

Τι είναι όμως αυτά τα σούπερ μάρκετ πολυτελείας και σε πόσο ακριβά γούστα απευθύνονται;

Σε μια έκταση 10.000 τετραγωνικών μέτρων, ένα μεγάλο υποκατάστημα του γερμανικού γίγαντα του λιανεμπορίου, της Edeka, προσφέρει πάνω από 65.000 διαφορετικά προϊόντα. Ουκ εν το πολλώ το ευ όμως, τουλάχιστον όχι μόνον, και εκτός από τα χιλιάδες διαφορετικά είδη που προσφέρει στον καταναλωτή, το σούπερ μάρκετ έχει μια «γωνία» που προσφέρει, σύμφωνα με το γερμανικό DPA, 120 διαφορετικά είδη σαμπάνιας και αφρώδους οίνου σε μια γκάμα τιμών που ξεκινά από το ακριβό και φτάνει στο… αδιανόητα ακριβό.

Δεν είναι όμως η σαμπάνια το μόνον που προσφέρει το σούπερ μάρκετ πολυτελείας της Edeka. Στα 10.000 τμ μπορεί ο πελάτης να βρει special παραγωγές σοκολάτες, πραλίνες, σειρές προϊόντων για χορτοφάγους και άλλα delicatessen.

Επιπλέον, στον ίδιο χώρο στεγάζονται ένα εστιατόριο για vegeterians, ένα εστιατόριο που προσφέρει γεύματα με βάση το – επίσης πανάκριβο- ιαπωνέζικο βοδινό kobe αλλά και έναν ιταλικό φούρνο.

Τα σούπερ μάρκετ πολυτελείας της Edeka αλλά και της Rewe προσελκύουν και με παραρτήματα όπου μπορεί να δει κανείς πώς ζυμώνεται το ψωμί ή πώς γίνεται καπνιστό το ψάρι.

Ένας από τους ανθρώπους που έχουν επενδύσει σε ένα τέτοιο υποκατάστημα franchise (της Edeka), ο Heinz Zurheide, «έριξε» περίπου 20 εκατ. ευρώ. Ο ίδιος χαρακτηρίζει, μιλώντας στο DPA, την επένδυσή του «ένα τολμηρό, αλλά αναγκαίο βήμα» αφού -όπως λέει- ο τεράστιος ανταγωνισμός με την Amazon αλλά και τις εταιρείες διανομής όπως το Lieferando θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια και θα φέρει σε δύσκολη θέση πολλά παραδοσιακά σούπερ μάρκετ. Οπότε η (πιθανή) απάντηση είναι στην… πολυτέλεια!