Ιδιαίτερα απαισιόδοξοι είναι οι καταναλωτές στις ανεπτυγμένες χώρες και μάλιστα δεν θεωρούν ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων Boston Consulting Group (BCG), το 59% των καταναλωτών δηλώνει ανήσυχο.
Το 46% προβλέπει να μειώσει ακόμη περισσότερο τις δαπάνες του, σύμφωνα με τη μελέτη αυτή που πραγματοποιήθηκε το Μάιο και τον Ιούνιο μεταξύ 23.000 προσώπων σε 9 χώρες (ΗΠΑ, Καναδάς, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ιαπωνία, Αυστραλία και Βρετανία).
Ανάλογα με τη χώρα, μόλις 5% ως 25% των ερωτηθέντων καταναλωτών πιστεύουν πως οι μελλοντικές γενιές θα έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής από τη δική τους.
Εντούτοις η μελέτη κρύβει και "καλά νέα", σύμφωνα με τη BCG, όπως το γεγονός ότι αγοράζονται προϊόντα καλής ή καλύτερης ποιότητας.
Σ' αυτή την παγκόσμια μελέτη, οι Γάλλοι εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι. Δηλώνουν ανήσυχοι για το μέλλον σε ποσοστό 64%, σημειώνοντας άνοδο 4 μονάδων σε σχέση με το 2012. Μόνον οι Ισπανοί (84%) και οι Ιταλοί (71%) φαίνονται πιο απαισιόδοξοι σχετικά με το μέλλον τους.