Οι Κύπριοι αλλάζουν συνήθειες και καθημερινότητα

Η φτώχεια θέλει καλοπέραση λέει μια λαϊκή ρήση. Στις δύσκολες μέρες και τις ακόμα πιο δύσκολες που έρχονται, η καλοπέραση μπορεί να είναι είδος πολυτελείας.

Πλέον, το κάθε ευρώ, μετρά διπλά καθώς το αύριο θα είναι σίγουρα διαφορετικό. Γι' αυτό χρειάζεται ένας αυστηρός προγραμματισμός στον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Απλά πράγματα, τα οποία μέχρι σήμερα μπορεί να μην τους δίναμε ιδιαίτερη σημασία, ωστόσο η υιοθέτησή τους, θα βοηθήσει σημαντικά στη μείωση των εξόδων ενός νοικοκυριού.

Σε αυτό, θα βοηθήσει βέβαια και η μείωση των τιμών, στην οποία θα συνδράμουν όχι μόνο οι επιχειρήσεις, αλλά και οι ίδιοι οι καταναλωτές μέσα από τις επιλογές τους.

Ήδη μέσω σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, ο κόσμος έχει αρχίσει να οργανώνεται.

Στο Facebook έχει δημιουργηθεί ιστοσελίδα με την ονομασία "Cheaper Cyprus" (φθηνότερη Κύπρος). Όπως αναφέρεται, σκοπός της δημιουργίας της ιστοσελίδας, είναι η ενθάρρυνση προβολής φθηνότερων τιμών για προϊόντα και υπηρεσίες.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «τώρα είναι ο καιρός, να μπουν τα πράγματα σε σωστές και καλύτερες διαστάσεις. Για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε, πρέπει η Κύπρος να γίνει πιο φθηνή. Σκοπός αυτού του γκρουπ είναι να προβάλλει επιχειρήσεις, υπηρεσίες που έχουν μειώσει τις τιμές τους! Όποιος εντοπίζει τέτοιες κινήσεις, παρακαλείται να τις γράφει σε αυτό το γκρουπ. Ενθαρρύνονται επίσης οι επιχειρήσεις, να προβάλλουν τις νέες, πιο χαμηλές τιμές τους».

Η ιστοσελίδα μετρά πάνω από 12 χιλιάδες μέλη και σε αυτή μπορεί ο καθένας να προτείνει προϊόντα και υπηρεσίες σε προσφορές. Από φθηνά νυφικά, φθηνούς καφέδες, επιδιορθώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, «κουτσοδούλια», μέχρι περιποίηση σκύλων, μπορεί να εντοπίσει κάποιος.

Η σύγκριση τιμών προϊόντων και υπηρεσιών πριν την επιλογή, είναι βασικός κανόνας για τον σωστό καταναλωτή.

Όπως ανέφερε στον "Φ", η Πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Καταναλωτών Φρύνη Μιχαήλ, οι καταναλωτές, «αυτή τη στιγμή ξοδεύουν κυρίως για τα πρώτης ανάγκης προϊόντα. Διότι πέραν αυτών, υπάρχουν και οι διάφορες άλλες υποχρεώσεις με τις τράπεζες, οι δόσεις των δανείων, οι πληρωμές των διαφόρων λογαριασμών αλλά και γενικότερα η ανησυχία για την όλη κατάσταση. Είναι γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν περιορίσει πάρα πολύ τα έξοδά τους. Πρέπει να πούμε ότι στο θέμα των τροφίμων, o καταναλωτής έχει επιλογή ανάμεσα σε μία μεγάλη γκάμα από υπεραγορές και καταστήματα. Εκείνο που πρέπει να κάνει πλέον είναι η έρευνα, να συγκρίνει και μετά να αγοράζει. Σιγά-σιγά θα έρθουν και οι λοιπές αγορές και θα έρθουν αν οι επιχειρήσεις μειώσουν τις τιμές τους. Είναι γνωστό ότι η τιμή είναι το κυριότερο κίνητρο για την κατανάλωση».

Η κ. Μιχαήλ σημείωσε παράλληλα ότι πέραν από τις ανάγκες για τρόφιμα, ένδυση και υπόδηση, οι διακινήσεις είναι το άλλο μεγάλο έξοδο των καταναλωτών. «Υπάρχει περιορισμός των εξόδων στα καύσιμα αυτές τις μέρες. Εμείς εργαζόμαστε και προς την κατεύθυνση των αρμόδιων υπηρεσιών και ζητούμε περισσότερους ελέγχους στην αγορά, ώστε και στα καύσιμα, όπως και στα τρόφιμα να μην υπάρχουν φαινόμενα αισχροκέρδειας», σημείωσε.

Ένας σωστός προγραμματισμός στην αγορά τροφίμων και προϊόντων, με κυριότερο κίνητρο την τιμή, είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα για περιορισμό των εξόδων.

Πέραν αυτών, υπάρχει και μια σειρά άλλων επιλογών, οι οποίες μπορούν να συνδράμουν ακόμη περισσότερο. Χρειάζεται απλά αλλαγή τρόπου ζωής...

Πηγή: Φιλελεύθερος