Ο αθλητής που έφτιαξε το πιο διάσημο μπλουζάκι του κόσμου

Ο αθλητής που έφτιαξε το πιο διάσημο μπλουζάκι του κόσμου

Ενας κομψός τενίστας και παθιασμένος εφευρέτης που έφερε την επανάσταση στα αθλητικά ρούχα!

Ο Γάλλος René Lacoste ήταν ένας αστέρας του τένις. Το 1926 και το 1927, κατέλαβε την πρώτη θέση στον κόσμο και κατά τη διάρκεια της καριέρας του κέρδισε επτά τουρνουά πρωταθλήματος Γκραν Σλαμ. Με όλη την εμπειρία που απέκτησε στα τερέν, θεωρούσε πως η ενδυμασία του αθλήματος ήταν άβολη.

Γράφει η Εύη Σιμοπούλου

Εκείνη την εποχή οι τενίστες φορούσαν λευκό μακρυμάνικο πουκάμισο, μακρύ παντελόνι και γραβάτα. Δεν ήταν εύκολα ρούχα για έναν αθλητή που έπρεπε να τρέξει για να προλάβει να αποκρούσει το μπαλάκι.

Ο Lacoste αναζητούσε ένα πουκάμισο που να ήταν πιο πιο φιλικό προς τις κινήσεις του σώματος. Σε άρθρο του 1979 στο περιοδικό People, εξιστόρησε: «Μια μέρα παρατήρησα τον φίλο μου τον Μαρκήσιο του Χολμοντελέι να φοράει το πόλο μπλουζάκι του στο γήπεδο».

Αυτό ήταν! «Μια πρακτική ιδέα, σκέφτηκα». Το μπλουζάκι πόλο ήταν τόσο βολικό, που ο René ανέθεσε σε έναν Άγγλο ράφτη να του ετοιμάσει μερικά και για τον ίδιο, βαμβακερά και μάλλινα.

Η νέα αμφίεση δεν άργησε να γίνει μόδα. «Σύντομα όλοι τους τα φορούσαν».

Κάποιοι αποδίδουν τη δημιουργία της μπλούζας πόλο για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των Βρετανών παικτών του έφιππου πόλο στην Ινδία τον 19ο αιώνα. Το εν λόγω στυλ έγινε γνωστό στις ΗΠΑ από τον John Brooks, εγγονό του ιδρυτή των Brooks Brothers, αφού είδε τους παίκτες πόλο που φορούσαν τα μπλουζάκια στην Αγγλία στα τέλη του 1800 - επομένως, αυτός είναι ο λόγος που τα αποκαλούμε πόλο σήμερα.

Το 1926 ο Lacoste έπαιξε για πρώτη φορά με πόλο μπλουζάκι στη διοργάνωση US Open στη Νέα Υόρκη.

Γύρω στην ίδια εποχή, ο Lacoste απέκτησε το παρατσούκλι «Ο Κροκόδειλος» από τους οπαδούς του και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για λόγους που δεν έχουν ξεκαθαριστεί από την αθλητική ιστορία.

Οι απόψεις διίστανται. Άλλοι λένε ότι του έβγαλαν αυτό το παρατσούκλι εξαιτίας της ταχύτητας, της ακρίβειας της μπαλιάς του και της τρομερής επιμονής του στο παιχνίδι, άλλοι πάλι λένε ότι ευθύνεται το σχήμα της μύτης του, ενώ και κάποιοι άλλοι αναφέρονται σε ένα στοίχημα, όπου είχε παίξει έναντι μιας βαλίτσας από δέρμα αλιγάτορα, που εν τέλει ήταν κροκόδειλου.

Ωστόσο, ο ίδιος ο Lacoste όχι μόνο λάτρεψε το παρατσούκλι, αλλά κέντησε και ένα λογότυπο με το σχέδιο του ερπετού πάνω στο σακάκι του. Έγινε το προσωπικό του σήμα πριν καν υπάρξει η φίρμα Lacoste.

Μόλις αποχώρησε από το τένις στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ξεκίνησε την επιχείρηση La Chemise Lacoste με τον φίλο του André Gillier, πρόεδρο της μεγαλύτερης γαλλικής εταιρείας πλεκτών τότε, για να παράγει και να πουλάει μπλουζάκια με σήμα τον κροκόδειλο. Το πόλο μπλουζάκι του Lacoste βγήκε στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών το 1952 και χαρακτηρίστηκε ως «το σύμβολο του κύρους του ικανότατου αθλητή».

Η εταιρεία αρχικά συνεργάστηκε με την εταιρεία ρούχων Izod, ενώ διαφημίστηκε δυναμικά, με διασημότητες να την προωθούν όπως ο Κένεντι, ο Αϊζενχάουερ και ο Κρόσμπι που φόρεσαν το «κροκοδειλάκι». Εννοείται ότι το μπλουζάκι πόλο δεν άργησε να κατακτήσει την κορυφή.

Με το πέρασμα του χρόνου, το μπλουζάκι και το χαρακτηριστικό του σχέδιο ενέπνευσε και τον ανταγωνισμό. Σχεδιαστές από διάφορες φίρμες ρούχων άρχισαν να ράβουν λογότυπα με σχέδια ζώων πάνω στα πόλο τους: άλογο (Ralph Lauren), ψάρι (Tommy Bahama), αετός (American Eagle) – ακόμα και τον ίδιο τον κροκόδειλο!

Η κινέζικη εταιρεία, Crocodile Garments, βρισκόταν σε υπερδεκαετή διαμάχη με τη Lacoste για τα δικαιώματα χρήσης του κροκόδειλου ώσπου, το 2003, οι Κινέζοι δέχτηκαν να αλλάξουν το λογότυπό τους. Σύμφωνα με το CNN, ο συμβιβασμός των εταιρειών έγραφε πως η Crocodile Garments θα είχε «έναν κροκόδειλο με ουρά που ανορθώνεται κάθετα και με δέρμα από περισσότερα λέπια. Επίσης θα έχει μεγαλύτερα μάτια».

Ο Lacoste, που πέθανε το 1996, δεν είδε μόνο πολλούς μιμητές , αλλά ήταν και ένας από εκείνους που συνέβαλαν στην επανάσταση της μόδας στα γήπεδα τένις: από τα λευκά, μακριά ρούχα των αθλητών στα πάρα πολύ κοντά σορτς!