Τι απέγινε το ιστορικό ελληνικό αυτοκίνητο PONY

Τι απέγινε το ιστορικό ελληνικό αυτοκίνητο PONY

Μία ιστορία που συνδέει το χθες της αυτοκινητοβιομηχανίας με το σήμερα

Το θρυλικό PONY επρόκειτο να βγει ξανά στους δρόμους το 2014. Ο λόγος για το αυτοκίνητο που παρήγαγε η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία, και από πολλούς χαρακτηρίστηκε ως ακάματος εργάτης λόγω της ισχυρής του κράσης που το έκανε ιδιαίτερα ανθεκτικό στη σκληρή - συχνά επαγγελματική - χρήση.

Ταυτίστηκε έντονα με την εταιρεία παραγωγής του, NAMCO Α.Ε. με έδρα τη Θεσσαλονίκη, και έκανε τα πρώτα του βήματα στη χώρα μας, βασισμένο στο σχεδιασμό που εκπόνησε ομάδα Γάλλων μηχανικών με σκοπό ένα παγκόσμιο, χαμηλού κόστους αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιούσε ως βάση του τα μηχανικά μέρη του Citroen 2CV.

Ωστόσο έως και αυτή τη στιγμή παρά τα σχέδια και τις τεχνικές προδιαγραφές που έχουν έχουν κυκλοφορήσει απο την κατασκευάστρια εταιρεία, κανείς δεν το έχει δει να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους.

Καμία σαφής απάντηση από την κατασκευάστρια εταιρεία

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον ιδιοκτήτη της NAMCO, Πέτρο Κοντογούρη, ζητώντας του να μας προσδιορίσει πότε και εάν θα δούμε το PONY νέας γενιάς κάποια στιγμή στην άσφαλτο, μας προέτρεψε να στείλουμε mail στην εταιρεία, στο οποίο έως και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση.

Η καριέρα του διάσημου ελληνικού αυτοκινήτου

Ιστορικά η τελική απόφαση της Citroen ήταν να δώσει την ευκαιρία για διεθνή καριέρα στο Citroen FAF, αν και ήταν πολλά τα υποψήφια οχήματα, ανάμεσα στα οποία και μοντέλα που κυκλοφόρησαν (πριν από το FAF) σε πολλές χώρες του κόσμου, όπως η Πορτογαλία και το Βιετνάμ. Κανένας απ’αυτούς τους “προγόνους” του FAF, πάντως, δεν κατάφερε να σημειώσει τη σημαντική επιτυχία του δικού μας Pony.

Το βιομηχανικό παιδί των αδελφών Κοντογούρη της NAMCO γεννήθηκε μέσα από την προσπάθειά τους να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με την ονομασία «Hellas», το 1950 στη Γερμανία. Αργότερα ίδρυσαν τη FARCO στη Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό γερμανικής και ελβετικής τεχνογνωσίας και ξεκίνησαν να παράγουν το FARMOBIL, το όχημα απεριορίστων χρήσεων που κυκλοφόρησε με αερόψυκτο κινητήρα BMW 700cc.

Παρόλ' αυτά η έλλειψη στήριξης από το ελληνικό κράτος σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες, οδήγησαν στην πώληση της αρχικής εταιρείας στην CHRYSLER. Παράλληλα οι ιδιοκτήτες της δεν κατάφεραν ποτέ να λάβουν την πολυπόθητη έγκριση τύπου που θα τους επέτρεπε να ξεκινήσουν την παραγωγή του μοντέλου στην Ελλάδα.

Αποκύημα της προσπάθειάς τους να φέρουν και να εδραιώσουν ένα ελληνικό αυτοκίνητο στη χώρα παραγωγής του, ήταν η NAMCO (National Motor Company of Greece), η οποία ιδρύθηκε το 1972.

Η γραφειοκρατία

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τα όσα ανέφερε κατά καιρούς ο Πέτρος Κοντογούρης, το Pony είχε κολλήσει στη γραφειοκρατία των διαπιστεύσεων. Τελικά κατάφερε να λάβει τη σχετική αδειοδότηση από το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.) και την Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών (ΕΒΕΤΑΜ).

Το PONY σήμερα

Σήμερα PONY 5ης γενιά παρουσιάζει μηχανικά στοιχεία τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρίας για κλασσική - retro εμφάνιση.

Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά της NAMCO το PONY έχει ωφέλιμο φορτίο 850 kg και συνεπώς μπορεί να εκτελέσει μια ποικιλία συνδυασμένων εργασιών με πολύ χαμηλό κόστος. Επίσης όταν συνδέεται σε τρέιλερ με φρένα μπορεί να μεταφέρει άλλα 600kg, συνολικά 1.450kg ωφέλιμο φορτίο, ιδανικό για μεταφορά προϊόντων.

Ένα άλλο μοναδικό πλεονέκτημα του PONY είναι η τοπική κατασκευή των τμημάτων σε σχέση με τα εισαγόμενα εξαρτήματα συναρμολόγησης, δίνοντας εργασία σε πάρα πολύ κόσμο άμεσα και έμμεσα.

Δείτε αναλυτικά τις τεχνικές του προδιαγραφές σύμφωνα με την εταιρεία:

38
σχόλια
  1. avatar ηλιας

    Αυτό που γνωρίζω ,είναι ότι για πολλούς και διαφόρους λόγους-ο καθένας μπορεί να προσθέσει και απο ένα- έκλεισαν 5-7 εργοστάσια συναρμολογήσεως διαφόρων τύπων αυτοκινητων-MAZDA,PONY,LADA,FORD,ELVO,NISSAN κ.α. καθώς και 2 εργοστάσια παραγωγης ελαστικών PIRELLI,και ενα στη Θεσσαλονίκη,καθώς και επι μέρους εργαστήρια-βιοτεχνίες παραγωγής ανταλλακτικών και άλλων μερών αυτοκινήτων.Χώρια τα εργοστάσια-καρροσερί και το σχέδιο ηλεκ.αυτοκινήτου των Ναυπηγείων Σύρου. Με τις υγείες μας!!!!!!

  2. avatar Πακ

    Τρέλα πουλάτε όλοι με τη ευρώ θα ξεκινήσουμε θέλουνε να πάρουνε κανένα δάνειο αγύριστο άμα είναι μάγκας αυτός που θέλει να φτιάξει που εγώ πρώτος θα το αγοράσω να βάλει λεφτά και να αγοράσει μηχανήματα ρομπότ με την βαριοπουλα δεν γίνεται και με πακιστανους

  3. avatar ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΤΙ. ΟΠΟΥ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΤΣΑΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΠΗΡΑΝ ΜΥΡΩΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΝΙΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΤΡΕΙΣ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝΕ ΠΛΑΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΓΚΡΙΝΙΑ. ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΛΛΑΔΑ.

  4. avatar αρης

    Παλαιοτερα υπηρχε ειδικη κατασκευη αυτοκιντου, στην περιοχη του Ορχομενου Λειβαδιας, μεταφορας προσωπικου στρατωτικο.Μετα το εργοστασιο εγινε για σωληνες μεταλικες ποτισματος αγρων,και τελος ειχε γινει εκκοκιστηριο βαμβακος.Η κατασκευη του εργοστασιου ηταν μεταλικη.

  5. avatar Antiantifa

    Να σημειωθεί ότι η εταιρία έκλεισε μετά από συνεχόμενους εκβιασμούς της "συνδικαλιστικής Οργάνωσης" της, για εξτραδάκια σε εργατοπατέρες της εποχής.

    Δούλευε ο πατέρας μου εκεί χρόνια ως ηλεκτροσυγκολλητής.

    Όποιος δεν απεργούσε, έτρωγε ξύλο. Απεργίες χωρίς λόγο, μάλλον με λόγο να πιεστεί ο ιδιοκτήτης να πληρώσει τα κοπρόσκυλα.

    Αριστερά το μεγαλείο σου.
    Πάει και αυτή η Επιχείρηση, άντε η επόμενη να βγάζουμε κάνα φράγκο.

    1. avatar Κατσαμπουλας

      Το ίδιο και στη ΒΙΑΜΑΧ ΠΟΥ δουλεύα.Καθε μέρα απεργίες
      Επανω στη σκάλα με το χωνί.

  6. avatar πουναρτζης γιωργος

    Γιατί τόσος αρνητισμός Ενώ οι Έλληνες μπορούν Γιατί δεν το τολμώ για ένα καλύτερο αύριοο

  7. avatar George Messi

    Αυτό το έχω ακούσει κάτι χρόνια πριν τι δεν έχεις καταλάβει ότι η γ[...]α ο Εθνάρχης για να μπει η Ελλάδα στην ΕΟΚ έχει υπογράψει να μην μπορεί η Ελλάδα να φτιάξει αυτοκίνητα και γενικά βαριά βιομηχανία
    Ποιος από όλους εσάς έχει ψάξει να διαβάσει το τι έχει υπογράψει για να μπούμε στην ΕΟΚ

    1. avatar Δημήτριος Κοτσωνης πολιτικός

      Επειδή κάνεις ούτε θα βρει τη σχετική σύμβαση ούτε θα τη διαβαστεί πρέπει σε τόσο σοβαρές καταγγελίες να συνοδεύονται από στοιχεία.
      Εν προκειμένω με τον αριθμό του ΦΕΚ στο οποίο υπάρχει αυτή η συμφωνία και με το απόσπασμα της σχετικής διάταξης.
      Άλλως, όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, τέτοιες κατηγορίες απορρίπτονται

  8. avatar Νικόλαος

    Μην είστε απαξιωτικοί εάν δεν γνωρίζετε πράγματα και καταστάσεις .Λίγη σεμνότητα σε σας τους πολύξερους και επικριτές των πάντων Επρόκειτο για μια πραγματικά φιλότιμη προσπάθεια έντιμων ανθρώπων με οράματα και όρεξη

  9. avatar γιάννης λύρας

    Για αγροτικό κάτι γίνεται, αλλά για κανονικό αυτοκίνητο δε λέει τίποτα. Πραγματικός τενεκές σαν μέταλλο και σαν ποιότητα έξω από τη δεκαετία το '60.
    Το Dacia μπροστά του είναι κορυφή.
    Και από θόρυβο θα είναι επίσης πρώτο.
    Μη μου πείτε ότι θα έχει αθόρυβη μηχανή και μόνωση σας Μερσεντές; Οπότε αν βγει στην παραγωγή θα πουλήσει ίσως για αγρότες κι αν

  10. avatar Μποσταντζιδης Δημητρης

    Εγω το μονο που διαβασα μετα τα τεχνικα χαρακτηριστικα του pony,ειναι γκρινια, μιζερια, μπινελικια ! Ετσι θα παμε μπροστα κ θα φτιαξουμε γραμμη παραγωγης !? Ο ενας θα βαζει βιδα κ ο αλλος θα την αφηνει αβιδωτη. !? Λεω να σοβαρευτουμε λιγο κ να δημιουργισουμε παλι ολοι μαζι γιατι αλλιως αυτη την φορα δεν θα ειναι οθκονομικος ο πολεμος, θα ειναι αληθινος !!! Για προσεχετε λιγο παρακαλω !!! Οσο για αυτους που δεν τους αρεσει ας αγορασουν αλλη μαρκα τζιπ, ελαφρου τυπου !!!

  11. avatar Πάνος

    Οι τεχνικές προδιαγραφές και όλα τα σχετικά με τους κανόνες της ΕΕ περί ασφάλειας, ρύπων κλπ, είναι το μόνο εύκολο να επιτευχθούν εφόσον βρεθεί το χρήμα. Όμως με τέτοια φορολογία και με ανύπαρκτη οικονομία δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει κάτι. Όσο για το σχεδιασμό είναι υποκειμενικός, και σε κάποιους μπορεί να αρέσει, ενω φυσικά μπορεί να αλλάξει στο μέλλον.... αρκεί να γίνει η αρχή. Που όμως δε θα γίνει, υπο αυτές τις συνθήκες.

    1. avatar Αλεξανδρος Α.

      Η Υπερσυγχρονη εταιρεια NAMCO , εχ΄ στην κατοχή της απιστευτη τεχνολογια που παιρνει ολα τα υλικα απ εξω , και τα συνθετει κατ ουσιαν <> . . . . . αντε να χτυπα με σφυρι σε κανενα λαμαρινα τι λαμαρινα χαχαχαχα . . .

      η Επενδυση που θα ριξει δε για ενα τετοιο εγχειρημα περιοριζεται σε ενα οικοπεδο με λαμαρινες γυρω γυρω και κατι ντουβαρια αμα το καταλαβατε . . .
      Ενω δεν υπαρχει καν γραμμη παραγωγης αυτοκινητων δηλαδη κανενα ρομποτικο μηχανημα αυτοματοποιησμου ελεγχων ασφαλειας μετρησεων κτλ . . . Αμφιβαλουμε εαν διαθετει μηχαμηνα για ζυγοσταθμιση . . . κι αυτο με σκοινι θα το μετρανε . . .

      Αλλα τον πολεμουν οι ξενες εταιρειες , το διεθνες κεφαλαιο , η κυβερνησις , οι εξωγιηνοι . . . κανεις δεν τον πολεμα απλα ουτε στην Ακτη Ελεφαντοστου κυκλοφορυνε αυτοκινητα ετσι εξω . . . οταν βρει χρημα ο κυριος , οταν κανει εργοστασιο , οταν μας δειξει οτι μπορει να πληρη μια σειρα απο προυποθεσεις , δεν υπαρχει ανθρωπος που να του πει οχι ..

      αλλα φυσικα δε προκειτε ουδης Ελληνας να ανοιξει εργοαστασιο αυτοκινητων γιατι η επενδυση θα ητανε μαμουθ πανω απο 100 μυρια , εαν θελουμε να μιλαμε σοβαρα και το κερδος απειροελαχιστο αφου ολα τα μερη ειναι αγορασμενα απ εξω ..
      αν δεν οραματιζεται ο κ Κοντοαποτετοιος να γινουμε τσιμπουτι και ακτη ελεφαντοστου , και να κυκλοφορουνε με κρατικες αδειες της πλακας αυτοκινητα ανευ προδιαγραφων , μιας και αυτο θα ητανε αδυνατον να πιστεψουε οτι μπορει να το επετυχει ο ιδιος οσο κι αν φωναζει ,τοτε κατι σε επιδοτηση μυριζει . .

  12. avatar Τα

    μόνα πόνυ που θα δείτε να κυκλοφορούν είναι τα μικρόσωμα άλογάκια-πόνι της Σκύρου.Τα παραμύθια περί ελληνικού αυτοκινήτου συνεχίζονται για πολλά χρόνια, έτσι για μιά επίπλαστη τόνωση.

  13. avatar ΧΡΗΣΤΟΣ

    ΤΟ ΑΚΑΤΑΛΟΓΙΣΤΟ ΕΧΕΤΕ ΟΣΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ!!!!
    ΜΕ ΤΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΘΑ ΣΤΗΘΟΥΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΣΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ !!!!ΠΩΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ??? ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ????
    Α ΤΟ ΞΕΧΑΣΑ ΘΑ ΕΞΑΓΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΝΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΙΑΤΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΕΡ ΠΟΝΥ

    1. avatar Αριστείδης

      Το σκέφτηκες πολύ αυτά για να τα γράψεις πλάκα μας κάνεις Τώρα με τέτοια μυαλά που έχουμε. ....

  14. avatar Gousgounis

    Καναμε αχαλινωτο σεξ εκει μεσα παντα αμαξι αμαρτια...

  15. avatar Αλεξανδρος Αναστασακις

    για να μπορει να παραγει αυτοκινητα με διαπιστευσεις μια χωρα θα πρεπει τα αυτοκινητα που θα παραγει να ειναι εναμορνισμενα με το κοινοτικο δικαιο . Εκει εγκειτε το προβλημα , και οχι οτι σας πολεμανε τα ξενα συμφεροντα και οι ελληνικες κυβερνησεις . Εξυπακουεται ως κρατος μελος της Ευρωπαικης Ενωσης δε μπορεις να κανεις οτι σου καπνισει . Οπως για τα λαστιχα ο πωλητης και κατασκευαστης ειναι πλεον υποχρεωμενος να τηρει μια σειρα απο κανονες και να αναγραφει επανω μια σειρα απο πραγματα , ετσι γινεται και στα αυτοκινητα .. κινητηρες .. ρυπανση .. επιπεδα ασφαλειας .. γραμμη παραγωγης δε νομιζω οτι το ΠΟΝΥ μπορει να τηρησει τιποτε απο αυτα ..

    ευτυχως που υπαρχει η ευρωπαικη ενωση ειδαλως ο καθενας μας θα ανοιγε μια εταιρεια σα τα κινητα ζ[...]ς .. ενα πραμα .. και θα επαιρνε με μιζα μια αδεια απο το ελληνικο κρατος και θα κυκλοφορουσε στο δρομο με σκοτοστρες . .

    ευχαριστω . .

    εαν λειτουργουσε το pony στην Ελλαδα και εβγαζε αυτοκινητα θα εβγαζε ο καθενας μας δυο ροδες και εναν κινητηρα σε εναν κουβα .. ινδια .. πακισταν ενα πραμα ..

    Οταν ο κυριος αυτος βρει γραμμη παραγωγης , γιατι συνθετει τα αυτοκινητα στο χερι αμα το εχετε καταλαβει δεν εχει καν εργοστασιο συγχρονο !!!!! Οταν τηρησει τα euro 5 και κανονες ασφαλειας , καμια ευρωπη δε προκειτε να του πει οχι .. παρτε το χαμπαρι . .

    ΤΟ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΒΕΤΑΜ εχει αξια οταν βγειτε απο την Ευρωπη .. ανευ αξιας ειναι οι διαπιστευσεις των ..

    1. avatar αχ τι τραβάμε!

      32 χρόνια στον στρατό ότι και να του κάναμε αυτό ήταν τρένο και χωρίς προδιαγραφές ή euro 5. Αντίθετα έχω δει 3 τζιπακια Μερσεντές να τουμπάρουν και με δύο νεκρούς. Άντε πάμε να τους πούμε ότι δεν πάθανε τίποτα γιατί είχαν euro 6.

  16. avatar Γεώργιος Παπανδρέου ΓΑΠ

    Μην λέτε ότι να ναι έχετε διαβάσει ποτέ τής σύμβασης που έχει υπογράψει ο μέγας Εθνάρχης μας? Λοιπόν διαβάστε λίγο και μετά το συζητάμε ξανά 😉

    1. avatar Εφη

      Είπε ο γάιδαρος τον πετεινο Κεφαλα!Αλλά εσείς μας αξίζετε εσάς έχουμε!Άντε να δούμε ,θα ξυπνήσουμε κάποτε;

  17. avatar ΡΟΥΚΟΥΝΑ

    ΠΟΥ ΜΕΝΕΙΣ ΡΕ Μ@@@@Α ?

  18. avatar Τα

    έχουμε ξανακούσει πολλές φορές, εδώ και χρόνια, αυτά τα παραμύθια περί νέας κυκλοφορίας του στην αγορά.

  19. avatar ΘΕΟΔΩΡΑ Κ.

    ΠΟΝΥ ΚΙ ΠΑΛΙ ΠΟΝΥ!ΑΝΕΒΑΙΝΑΝ ΠΑΝΩ ΦΙΛΟΙ,ΣΚΥΛΟΙ,ΣΑΚΚΟΙ,ΟΜΠΡΕΛΛΕΣ ΚΑΙ ΒΟΥΡΡΡ ΓΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ.ΤΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΕΠΟΧΗ!!

    1. avatar Skorpios45

      Έτσι τέλειο πηγενε παντού και δεν κολουσε

  20. avatar panos

    Μακαρι να το δουμε να κυκλοφορει στουϛ Ελληνικουϛ δρομουϛ αν και δεν το πιστευω γιατι το να επιχειρειϛ στην Ελλαδα ειναι εγκλημα εκ προμελετηϛ........Αϛ αφησουμε αυτουϛ που μαϛ κυβερνουν να μαϛ πανε μπροστα βαζονταϛ την οπισθεν.............

Παρακαλούμε περιμένετε ...