Είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής αλλά λίγοι ξέρουν το όνομά του

Είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής αλλά λίγοι ξέρουν το όνομά του

Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που του ανήκει το 100% των μετοχών της εταιρείας του

Όταν ακούμε «Έλληνες εφοπλιστές» το μυαλό μας πάει στα τρανταχτά, κλασσικά ονόματα: Ωνάσης και Λιβανός, Νιάρχος, Βαρδινογιάννης, Βενιάμης (ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών), Τσάκος κ.α. Όμως, υπάρχει ένα όνομα άγνωστο στους πολλούς, που τυγχάνει να είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με τις λίστες του Lloyd's. Το όνομα Γιάννης Αγγελικούσης προκαλεί τον σεβασμό και το δέος στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα και όχι άδικα.

Γράφει η Ελένη Λογοθέτη

Ο Johh Angelicoussis θεωρείται ο πιο ισχυρός από τους Έλληνες εφοπλιστές και μάλιστα είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής στον πλανήτη, αφού του ανήκει το 100% των μετοχών της εταιρείας του.

Με περισσότερα από 120 πλοία - φορτηγά, τάνκερ και γκαζάδικα - στον στόλο των τριών θυγατρικών του, ο όμιλος Angelicoussis Shipping Group είναι 100% ελληνικός με όλα του σχεδόν τα πλοία να είναι υπό ελληνική σημαία.

Είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στην Ευρώπη και η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο.

Η ενασχόληση της οικογένειας Αγγελικούση με την ναυτιλία ξεκινά από πολύ παλιά, πίσω στον 18ο αιώνα, από τον προπάππο του που ήταν... πειρατής με έδρα τα Καρδάμυλα της Χίου!

Από το πειρατικό στην κορυφή της ναυτιλίας

Αν και η οικογενειακή παράδοση στη θάλασσα ήταν μεγάλη, στην πορεία των χρόνων οι «θησαυροί» του προπαππού χάθηκαν και έτσι ο πατέρας του, Αντώνης Αγγελικούσης, βρέθηκε με μηδέν περιουσία.  Καθώς ο Γιάννης δεν μπορούσε να σπουδάσει, πήγε στα καράβια - όπως και οι περισσότεροι νησιώτες τότε - και έγινε ασυρματιστής.

Στην πορεία ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος -όπου για τις υπηρεσίες του παρασημοφορήθηκε δύο φορές από την Ελληνική κυβέρνηση για τη γενναιότητα του και δύο φορές από τη Βρετανική κυβέρνηση- και στα χρόνια του εμφυλίου, το 1946, γνώρισε και παντρεύτηκε τη Μαρία Παπαλιού, επίσης από τα Καρδάμυλα και με καταγωγή από εφοπλιστική οικογένεια.

Έτσι, ουσιαστικά, ο Αντώνης Αγγελικούσης έγινε εφοπλιστής από ανάγκη, αφού για να βγει ασπροπρόσωπος στο σόι της γυναίκας του, ίδρυσε την δική του ναυτιλιακή εταιρεία.

Το 1953 μαζί με δύο φίλους, τον Δημήτρη Ευθυμίου και τον Π. Καλούδη, ο πατέρας Αγγελικούσης απέκτησε το πρώτο του πλοίο, ένα παλιό ατμόπλοιο το «Αστυπάλαια». Στην δεκαετία του '60 ίδρυσε με άλλους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου τον όμιλο Pegasus Ocean Services. Αποχώρησε το 1968 και με τον παλιό συνέταιρό του, Δημήτρη Ευθυμίου ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Agelef. Μετά από 3 περίπου χρόνια, οι δρόμοι τους χώρισαν, ο Χιώτης εφοπλιστής κράτησε μόνος του τα περισσότερα από τα πλοία και ίδρυσε πια την Anangel Shipping Enterprises, ανοίγοντας τον δρόμο για τον γιο του.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης μεγάλωσε και σπούδασε με μεγάλη οικονομική άνεση και, όπως γίνεται συνήθως, ακολούθησε την οικογενειακή παράδοση. Άρχισε να εργάζεται στη ναυτιλιακή εταιρία του πατέρα του το 1973 και είναι αυτός που έβαλε  τη διεθνή πλέον Angelicoussis Shipholding Group Ltd στα ξένα χρηματιστήρια.

Ο πατέρας του έφυγε από τη ζωή τον Ιούνιο του 1989 και ο ίδιος, μαζί με την αδερφή του, Άννα, ανέλαβαν την… οικογενειακή επιχείρηση μέχρι το 2000, όταν και χώρισαν επαγγελματικά οι δρόμοι τους και η Άννα Αγγελικούση ίδρυσε τη δική της εταιρεία. Το 2001 ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης αγόρασε το σύνολο των μετοχών της εισηγμένης εταιρείας και ακολούθησε τη δική του αυτόνομη εφοπλιστική δραστηριότητα.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης στον γραφείο του στο Λονδίνο

Ο 69χρονος σήμερα Γιάννης Αγγελικούσης ζει κυρίως στο εξωτερικό αλλά αγαπάει την πατρίδα του γι’ αυτό και επιλέγει κυρίως Έλληνες αξιωματικούς για τα πλοία τους. Μάλιστα, είναι ένας από τους εφοπλιστές που καθιέρωσε την επιμόρφωση των στελεχών του ομίλου του, την συνέχιση της καταβολής του μισθού και στη διάρκεια της αδείας και την ανάπαυσης των ναυτικών μετά από ναυτολόγηση.

Είναι άνθρωπος που αποφεύγει την δημοσιότητα, εκτός αν έχει σχέση με τη δουλειά και συνεχίζει να αναζητά καινούργιες αγορές και να κάνει νέα ανοίγματα.

Η μεγάλη του αγάπη είναι η μοναχοκόρη του, η Μαρία, που δουλεύει μαζί του στην εταιρεία, ενώ, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος σε μία από τις λιγοστές συνεντεύξεις του - κυρίως σε ξένες οικονομικές εφημερίδες και περιοδικά - πάντα θυμάται τα λόγια του πατέρα του: «Θα υπάρξουν καλές και κακές στιγμές. Αλλά το θεμελιώδες μάθημα που με δίδαξε, είναι πως δείχνοντας σεβασμό στους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μια βαθιά και αμοιβαία αφοσίωση».

124
σχόλια
  1. avatar Ευα

    Ελληνική.ναυτιλια.εγυνε.απο.τις.πλατες.ναυτικων.και.οχι.απο.εφοπλιστες.

  2. avatar ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

    ποσους φορους εχει πληρωσει στην ελλαδα ? μηδεν

  3. avatar Αση

    Κανεις καλός .Αυτοί με τόσα δις δεν λένε να βοηθήσουν λίγο το σοη τους.Η γιαγια του άντρα μου που είναι σοη του είχε πάει να βρει τον πατέρα Αγγελικουση κάποτε μαζί με μια ανήψια και εκανε πως δεν την θυμόταν

  4. avatar Γεωργοπουλου Κυριακη

    Δύσκολη δουλειά με πολύ αγωνία...Δεν ξέρω πολλά..Είμαι η μάνα που δεν έχει τον γιόκα της στη Φάουστ της,. Είμαι περήφανη για το παιδί μου,! Δουλεύει στον κ.Αγγελικουση...Κ έχει να πει τα καλύτερα! Μακάρι κι ο άλλος μου γιος να δούλευε στη θάλασσα.. με αυτούς τους εργοδότες!!.

  5. avatar Αστερίου Σταμάτης

    Προσωπικά δεν είμαι ναυτικός, αλλά με οικογενειακή παράδοση ναυτοσύνης γνωρίζω ότι για τον κ. Αγγελικούση πάρα πολύς κόσμος μιλάει με σεβασμό.

    Κάτι ανάλογο και με πελάτες μου ναυτικούς τον ίδιο σεβασμό έλαβα.

    Θα πρότεινα ας λείπουν οι άστοχες προσβολές που επιστρέφουν σε εμάς ως λαός.. Σεβασμός εκτός αν έχουμε να πούμε κάτι συγκεκριμένο και επώνυμα.!

  6. avatar Sokratissokratis

    Μεγάλα λόγια και παχιά,κλαίνε για τον Ελληνα ναυτικό αλλά οι "αληγάτορες"που ειναι στο γραφείο εχουν αλλη γνώμη λες και αυτοί δεν υπήρξαν πρίν καπετάνιοι και μηχανικοί,σιχάματα

  7. avatar Mix Arxontas

    Για σας φίλοι και φίλες και καλή χρονιά αυτός όπως λέει κάποιος φίλος μας εδώ βρήκε συρόμενη δουλειά αλλά τα λεφτά που έχουν βγει τα έχουν βγάλει με τον ιδρώτα τους? μάλλον κάποιον άλλον έτρεξε ο ιδρώτας και πόση ναυτικοί μας τους φάγανε τα ψάρια και με τής ασφάλειες βγάζανε άλλα τόσα βαπόρια έχω δεί εγώ τέτοια που τα μάτια μου τυφλώθηκαν ένας ναυτικός

    1. avatar Ολυμπιος

      Απαραδεκτη αφελης και συνθυματολογικη πιασαρικη αριστεριστικη η αποψη σας. Σαφως και καποιοι δουλεψαν και εφτιαξαν την εταιρια μεγαλη ολοι μαζι. Ομως αυτοι βρηκαν δουλια απο καποιον, ο οποιος τους προσελαβε. Τι χαζη αποψη οτι δηθεν ο εφοπλιστης εκμεταλευτηκε τους εγαζομενους. Οικειοθελως πηγαν να δουλεψουν. Δηλαδη τι περιμενατε να αναλαβουν αφεντικα? Κανουν ολοι για ολα? Περιμενατε να μοιραζεται εξ ισου τον παραγομενο πλουτο? τι ακριβως ρισκαραν οι εργαζομενοι? το κεφαλαιο, την ευθυνη, τι? Η αντιεπειχειρηματικη ρητορικη της αριστερας ειναι ηλιθιωδως απλοικη. Και στο κατω κατω αν δεν υπαρχουν ανθρωποι να κανουν επιχειρησεις που θα βρει δουλια ο κοσμος? Μεγαλο το ρισκο να ανοιξει καποιος επιχειρηση, και μεγαλη η ανταμοιβη αν πετυχη. Ο εργατης δεν ρισκαρει τιποτε, και προτιμα την ασφαλει του μισθου. Μικρο το ρισκο του, μικρη η ανταμοιβη του. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ.

      1. avatar cosmic

        Φιλε μου πιθανον εισαι ασχετος σχετικα με το Ναυτικο επαγγελμα ο ναυτικος ρισκαρει κατι πολυτιμοτερο από χρημα και περιουσιακα τη ΖΩΗ του η δε συμπεριφορά των στελεχων του εκάστοτε ναυτιλιακου γραφειου απέναντι του το λιγοτερο γαιδουρινη και χωρις τον ελαχιστο σεβασμο στον ΑΝΘΡΩΠΟ.

  8. avatar Κωστας ροδος

    Δεν τα ξερετε καλα τα πραγματα κυριοι δεν εφυγαν οι ελληνες απο τα βαπορια...τους εδιωξαν οι εφοπλιστες και οι πρακτορες για της μιζες την τελευταια 20ετια οταν πηγαινε νησιωτης στον πειραια με ελληνικο φυλαδιο πουθενα δεν εβρισκε δουλεια...και ξερετε γιατι...γιατι οι μεσαζοντες πρακτορες επερνσν τοτε 1500 δολαρια μιζα απο τα μαυρακια...προσωπικα σας μιλαω τα εζησα αυτα...και οταν βρηκα δουλεια σε μια εταιρια εκανα τον σταυρο μου...αλλα τελικα βρεθηκα αιχμαλωτος στην ιεμενη για 8 μηνες γιατι ο εφοπλιστης χρωστουσε σε ολους τους ατζεντηδες του κοσμου...το πλοιο λεγοτανε υδρα γκλορυ για οσους γνωριζουν...αυτα...χρονια πολλα

  9. avatar Γιώργος

    Τη νατοκανης ρε πεδία ανθελινας είναι και αυτός ,όλη θα πάρουμε κλοτσιά μη βιάζεστε.

  10. avatar Φαρμακογλωσης

    Σεβαστος ο κ. Αγγελικουσης, σλλα γιατι επιμενετε να εχετε το αρθρο εδω και πολλες βρομαδες στη μοστρα. Κσταντησε να φαινεται σαν πληρωμενη δημοσιευση.

  11. avatar Νικος Κωστοπουλος

    Ο Αγγελικουσης βρήκε στρωμένη δουλειά, ας ξεκινούσε όπως εγώ που έκανα περιουσία απ το τίποτε κ τα λέμε. Αριστερός ειμαι αλλά δεν φθονω νεοέλληνες λογαδες!

    1. avatar geo

      τι λες ρε ορνιο, τραβα να πρωτα να διοικησεις 1 μερα 120 πλοια να δεις το αγχος και την ευθυνη [...]

  12. avatar Γεώργιος .Τ

    Επιτρέψτε μου, και εγώ να συμφωνήσω για την επιτακτική ανάγκη, της ουσιαστικής αναβάθμισης, των στελεχών και των λοιπών εργαζομένων, στην θαλάσσια εργασία. Αλλά αυτό συμβαίνει δυστυχώς και σε πολλούς άλλους τομείς.
    Επιτρέψτε μου, να ευχηθώ, η τεράστια αγάπη του απανταχού, ελληνικής καταγωγής, εφοπλιστικού κόσμου, να συνδράμει ουσιαστικά, στις δύσκολες ώρες, που περνάει η χώρα.
    Μιμούμενοι, τους κατά καιρούς , σπουδαίους ευεργέτες. Αυτό βέβαια, δεν αφορά μόνο τον εφοπλιστικό κόσμο, αλλά γενικότερα, τους έχοντες και κατέχοντες.
    Έτη πολλά, προς όλους.

  13. avatar Βασιλης Χρυσαντζας

    Συμφωνω σε ολα,θα ηθελα μονο να προτρεψω τους ηδη πετιχυμενους μας πλοιοκτητες,να μεσολαβησουν με το κυρος που διαθετουν,ωστε να δημιουργηθουν,επιτελους πραγματικες,ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ και ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΕΚΔΙΚΑΣΗΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ,στην ΕΛΛΑΔΑ,γιατι σαν ναυτικος λαος οι Ελληνες,το αξιζουμε.Ποτέ δεν πιστεψα οτι εμεις υστερουμε σε ναυτικες γνωσεις,ναυτοσυνη,εμπειριες και μυαλο απο καθε αλλο ευρωπαιο.Τα συμφεροντα δεν επιτρεπουν την ανάδειξή μας..........

  14. avatar κωστας κ

    Αν δεν υπηρχαν αυτοι δεν θα υπηρχαν οι αλλοι

  15. avatar Συμεών

    ΠΑΙΔΙΆ ΕΓΏ ΔΕΝ ΕΊΜΑΙ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΑΛΛΆ ΓΙΑ ΝΑ ΕΊΣΑΙ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΆ ΘΈΛΕΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΓΝΏΣΕΙΣ, ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΑΣΥΡΜΑΤΙΣΤΗ,ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ,ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥΈΝΑ ΠΛΟΙΟ ΑΠΌ ΌΤΙ ΓΝΩΡΊΖΩ ΔΟΥΛΕΎΕΙ ΟΠΩΣ ΕΝΑΣ ΑΤΜΟΗΛΕΚΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΉΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΎ ΚΑΙ Η ΣΧΟΛΉ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤ ΕΜΈ ΕΊΝΑΙ ΛΊΓΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΧΏΡΑ ΜΕ ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΆΔΟΣΗ, ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΕΠΊΠΕΔΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΩΝ. ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΊΑ Η ΣΧΟΛΉ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΎ ΣΤΗΝ ΒΑΡΝΑ ΕΊΝΑΙ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣΣΕ ΕΠΊΠΕΔΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, ΒΈΒΑΙΑ ΣΥΜΦΩΝΏ ΣΤΑ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΜΗ ΠΩ ΣΕ ΟΛΑ ΜΕ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΈΓΡΑΨΑΝ ΟΙ ΦΊΛΟΙ ΤΟΥΩPRONEWS

  16. avatar Κωνσταντίνος

    Οσο ζουσαν οι παλεοι οι γεροι που εχουν φυγοι τωρα εφοπλιστες ειχαν καποια εκτιμηση για τους Έλληνες ναυτικους γιατι πανω στην πλατη τους εγιναν μεγαλοι και τρανοι.βέβαια ηταν και οι εποχές διαφορετικές μετα τον δεύτερο παγκόσμιο Πόλεμο Υπήρχαν πολλές ευκαιρίες και οσοι ειχαν μυαλό..... τελος παντων.Η καινουργια γενιά εφοπλιστων τα παιδιά τους δηλαδή ανηκουν σε μια άλλη παστα επιχειρηματια παγκοσμιοποιημενους ψυχρους που κοιτανε μονο το κερδος και οχι τον ανθρωπο.Για αυτο παει κατα διαολου ηκοινωνια παγκοσμιως.Εχουμε γίνει ζούγκλα σαν Κοινωνία με τον ανταγωνισμό που υπάρχει και δεν οδηγεί πουθενά. Δεν εχει καταλάβει ο άνθρωπος οτι το μονο πράγμα που παίρνει μαζι του ειναι δυο μετρα γη?!!!!

  17. avatar Δημητρης Ποταμιτης

    Ότι και να πούμε για το Αγγελικουση ειναι λίγα. Γνώρισα τον πατέρα Αγγελικουση τον Αντώνη ειμου νεαρός τότε .Είχε σεβασμό πράγματι στους συνεργάτες του και ναυτικούς του.Ακουγε τι του ελεγες. Θυμάμαι πήγαινε συχνά στο Λονδίνο και έμενε στο ξενοδοχείο και όταν επέστρεφε εκανε εξοδολογιο με παραστατικά για όλα του τα έξοδα Οι σχέσεις του με τες τράπεζες και τους συμβούλους του ήταν ειλικρινείς καθαρές δουλειές οι τράπεζες γνώριζα ολα τα μυστικά του καθαροί λογ γιαυτο απέκτησε την εμπιστοσύνη του και του άνοιξα πιστώσεις όσες ήθελε.ετσι μεγάλωσε έντιμος κύριος σεβαστός ξύπνιος. Μετά ήρθε ο Γιάννης μπήκε στη δουλεια ακολούθησε σκληρή δουλειά μαζι με. άξιους συνεργάτες του οικονομία εντιμότητα οπως τον πατέρα του και έφτασε εδώ που βρίσκετε σημερα.Ειναι τιμη μου που συνεργάστηκα με αυτή την εταιρια και ιδιαίτερα το Αντώνη Αγγελικουση.

    1. avatar Dimitris potamitis

      Άξιος Ο Γιάννης Αγγελικουσης έχει όλα τα καλά του Πατέρα του έντιμος υποστηρικτής της Ελληνικής σημαίας δουλευταρας ότι και να πεις είναι λίγα .
      Δημήτρης Ποταμιτης

  18. avatar Κώστας Γραμματικος

    Ότι και να ήτανε το κατάφερε και όσο που δεν προτιμάνε το ναυτικό είναι λάθος μακάρι να είχα έναν και να με καθοδηγούσε γιατί από ξένες γλώσσες είμαι πλήρης και από ικανότητα αλά όλα πλέον στην Ελλάδα είναι το βιζμα

  19. avatar γιαννης ο υπομονετικος

    οπου ακους πολλα κερασια κρατα μικρο καλαθι λενε στο χωριο μου

  20. avatar Παπανικολάου Δημητ

    Είναι άξιος εργοδότης ο γιος μου ο ένας ήδη δουλεύει και έχετε απόλυτο δίκαιο για τις απολαβές τον ναυτικών μας και τώρα ετοιμάζεται και ο δεύτερος να κάνει το πρώτο του ταξειδι του με την ίδια εταιρια

Παρακαλούμε περιμένετε ...