Τα διπλά ή τίποτα: Προς πάγωμα των προστίμων στα ανασφάλιστα ΙΧ

Τα διπλά ή τίποτα: Προς πάγωμα των προστίμων στα ανασφάλιστα ΙΧ

Το υπουργείο Οικονομικών προβληματίζεται από 400.000 πιθανά λάθη στις διασταυρώσεις

Πληροφορίες για ενδεχόμενη εξάμηνη αναβολή καταλογισμού και πληρωμής για το παράβολο των 250 ευρώ για τα ανασφάλιστα ΙΧ , κυκλοφορούν ως φήμες στα ΜΜΕ - με δεδομένες τις αντιδράσεις για τα μεγάλα λάθη που παρατηρούνται στις διασταυρώσεις.

Πλέον, η επιβολή προστίμων δείχνει να «παγώνει» και στο υπουργείο εξετάζουν νομοθετική ρύθμιση που θα δίνει δεύτερη ευκαιρία στους κατόχους ανασφάλιστων Ι.Χ., υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι θα προχωρήσουν στην ασφάλιση του οχήματός τους σε εύλογο χρονικό διάστημα (πιθανώς 6 μηνών). Σε περίπτωση που δεν το πράξουν, εξετάζεται ακόμα και ο διπλασιασμός του διοικητικού προστίμου.

Στη λύση αυτή φαίνεται ότι καταλήγει από ανάγκη το υπουργείο Οικονομικών, διαπιστώνοντας ότι κατά την πρώτη εφαρμογή των διατάξεων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, τα λάθη ενδεχομένως και να αγγίζουν τον απαγορευτικό αριθμό των 400.000!

Τα συνηθισμένα προβλήματα που έχουν αναφερθεί ως τώρα με τις διασταυρώσεις είναι:

  • Εάν το όχημα ήταν ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία διασταύρωσης των στοιχείων, ο κάτοχος διαμαρτύρεται στην Ασφαλιστική του Εταιρεία.
  • Εάν έχει αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας, ή ήταν σε ακινησία την ημερομηνία διασταύρωσης, ο κάτοχος παραλήπτης απευθύνεται στη ΔΟΥ προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
  • Εάν αυτοκίνητο δεν μας ανήκει πλέον, απευθυνόμαστε στην αρμόδεια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών.
  • Εάν η μεταβίβαση έγινε σε Κ.Ε.Π και δεν έχει εκδοθεί νέα άδειας κυκλοφορίας, ο παραλήπτης του προστίμου απευθύνεται στην εφορία, προσκομίζοντας την απαραίτητη βεβαίωση.
  • Εάν το όχημα βρίσκεται σε «μάντρα» και δεν έχει γίνει μεταβίβαση, θεωρείται επίσης ανασφάλιστο.

Τα λάθη οφείλονται στις διαφορές μεταξύ των στοιχείων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, του υπουργείου Μεταφορών και των ΔΟΥ.

Το θέμα απασχολεί ήδη τα συναρμόδια υπουργεία και αναμένεται να δοθούν οδηγίες για την επίλυση του ζητήματος στο βαθμό που αφορά περιπτώσεις διαφορών μεταξύ των στοιχείων.

Σε κάθε περίπτωση, όπως δηλώνεται από αρμόδιες πηγές, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που θεωρούν ότι το όχημα τους ήταν σε ακινησία θα πρέπει να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά για την παράδοση των πινακίδων του στη ΔΟΥ για να μην επιβαρυνθούν με το παράβολο των 250 ευρώ στην περίπτωση που βρέθηκαν να είναι ανασφάλιστοι.

Συγκεκριμένα η διασταύρωση που διενήργησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αφοροούσε τα στοιχεία που παρέλαβε από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών με τα αυτοκινήτα που είναι ασφαλισμένα με τα στοιχεία που έχουν οι ΔΟΥ για τα οχήματα που κυκλοφορούν και αυτά που έχουν τεθεί σε ακινησία. Με τον τρόπο αυτόν προέκυψαν τα πιθανώς ανασφάλιστα αυτοκίνητα όπως επισημαίνονταν στην ανακοίνωση της ΑΑΔΕ την περασμένη Παρασκευή.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων θεωρούν ότι έχουν θέσει το αυτοκινήτο τους σε ακινησία γιατί, ενδεχομένως, μπορεί να βρίσκεται στο συνεργείο για επισκευή για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο με βάση τη νομοθεσία σε κατάσταση ακινήσιας θεωρείται ένα όχημα μόνο όταν έχουν παραδοθεί οι πινακίδες του στη ΔΟΥ.

Από την άλλη πλευρά μπορεί ένα αυτοκίνητο να έχει καταστραφεί και να μην έχει δηλωθεί στο υπουργείο Μεταφορών. Πολλές τέτοιες περιπτώσεις ίσως να περιλαμβάνονται στα ευρήματα στης λίστας, ενώ δεν αποκλείονται και λάθη που μπορεί να αφορούν στα στοιχεία των Ασφαλιστικών Εταιριών.