Παρουσιάστηκε το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο της Yutong – Ανανεώνεται ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών

Παρουσιάστηκε το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο της Yutong – Ανανεώνεται ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών

Χρ. Σταϊκούρας: Τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα, θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα

Στην Αθήνα βρίσκονται ήδη τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong και ο χρόνος κυκλοφορίας τους στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μετράει αντίστροφα. Στο πλαίσιο της σημαντικής και ουσιαστικής αναβάθμισης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, το πρωί της Τρίτης το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ ΑΕ στου Ρέντη υποδέχτηκε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του ηλεκτρικού λεωφορείου.

Τα τελευταίας τεχνολογίας λεωφορεία της Yutong, ενός παγκόσμιου κατασκευαστή επαγγελματικών οχημάτων, με εξειδίκευση στα ηλεκτρικά, εξασφαλίζουν ενεργειακή αποδοτικότητα, μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και παράλληλα θα συμβάλλουν για να βρεθεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναβαθμίζει τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών και εκεί στάθηκε, μεταξύ άλλων, ο κύριος Χρήστος Σταϊκούρας. «Με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την πραγματική αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», είπε ο υπουργός. «Είμαστε, λοιπόν, στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα», πρόσθεσε μιλώντας στην εκδήλωση του Οργανισμού Συγκοινωνιών, παρουσία της υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιας για τις Μεταφορές, Χριστίνας Αλεξοπούλου, και του γενικού γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά.

Τα 140 λεωφορεία της Yutong, 12 μέτρων και χωρητικότητας 75 επιβατών, 35 καθήμενων, 40 ορθίων και μια θέση ΑΜΕΑ, θα κυκλοφορήσουν το επόμενο διάστημα στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

H τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας

 

«Η αλήθεια είναι ότι υπήρχε και υπάρχει ανάγκη σημαντικής ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτή η ανάγκη είναι μια πραγματικότητα και προέκυψε μέσα από τη μακρά περίοδο της χρηματοοικονομικής κρίσης που πέρασε η χώρα μας. Αυτή η ανάγκη εδράζεται σε δύο πυλώνες:

α) στον γερασμένο στόλο που έχουμε στην Ελλάδα και ο οποίος, ουσιαστικά, συνοδεύεται από τις συχνές βλάβες, άρα την ανάγκη επισκευής αυτών. Υπενθυμίζω ότι ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα είναι 19 έτη, όταν ο μέσος όρος ηλικίας στην Ευρώπη είναι 13 έτη, αλλά και

β) από μία οδυνηρή πραγματικότητα που απαντά στον προβληματισμό ότι το 39% του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα δεν είναι προσβάσιμο για τα ΑΜΕΑ.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα, η οποία έπρεπε και πρέπει να αλλάξει. Πιάνοντας λοιπόν, το νήμα από εκεί που το άφησε η προηγούμενη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, δουλέψαμε συλλογικά και συνεκτικά ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την Ο.ΣΥ., ώστε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα.

Και παρά το γεγονός ότι κατά καιρούς έχουμε διαβάσει και έχουμε ακούσει αρκετά, θα είμαστε συνεπείς απέναντι σε αυτό που δεσμευτήκαμε στην ελληνική κοινωνία την 1η Σεπτεμβρίου του 2023, όταν μαζί με την κα Αλεξοπούλου παρουσιάσαμε τον σχεδιασμό της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Όπως είχαμε πει και τότε, τέλος Απριλίου του 2024 εκτιμούμε ότι τα λεωφορεία θα είναι στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Εκεί θα αξιολογηθούμε. Είμαστε, λοιπόν, στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε ότι τα λεωφορεία βρίσκονται στην Ελλάδα. Όπως και οι φορτιστές βρίσκονται στην Ελλάδα και εκτιμούμε ότι θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματα που ανέδειξα.

Ταυτόχρονα, όμως, η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 250 ηλεκτρικά οχήματα δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Χρειάζονται πολλές, περισσότερες, πρόσθετες πρωτοβουλίες. Γι’ αυτό και το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουμε υπογράψει, και εκτιμούμε ότι τις επόμενες ημέρες θα υπογράψουμε ακόμη μία σύμβαση με δύο εταιρείες, έτσι ώστε να προσθέσουμε στην Αθήνα 300 λεωφορεία, 18 και 12 μέτρων φυσικού αερίου τα οποία αναμένεται να έχουν έρθει μέχρι το τέλος του 2025. Άρα θα έχουμε μία σημαντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με 550 νέα λεωφορεία στην Αθήνα, πρωτίστως, αλλά και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα.

Συμπληρωματικά και συνδυαστικά, όμως, εκτός αυτών των 550 λεωφορείων, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και με τον ΟΣΕΘ «έτρεξαν» και «τρέχουν» διαγωνισμοί, ώστε να υπάρξει συμπληρωματικό έργο με καλύτερο, νεότερο στόλο, στην Αθήνα ήδη και στη Θεσσαλονίκη το επόμενο χρονικό διάστημα. Συμπληρωματικό στόλο σε αυτό που κάνει σήμερα και παράγει η Ο.ΣΥ., αλλά και ο ΟΑΣΘ.

Εκτός αυτού, το επόμενο χρονικό διάστημα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για έναν πρόσθετο διαγωνισμό νέων 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής προστασίας, ώστε να πετύχουμε τον μεγάλο στόχο που είχαμε θέσει από την αρχή της θητείας μας, την ανανέωση ή τη δρομολόγηση ανανέωσης 1.300 νέων λεωφορείων μέχρι το τέλος του 2027. Άρα νομίζω, ότι με μεθοδικότητα και συνέπεια υλοποιούμε, εντός χρονοδιαγραμμάτων, κάθε στόχο που έχουμε θέσει για την πραγματική αναγκαιότητα ανανέωσης του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Θα ήθελα δημόσια για ακόμη μία φορά, πέρα από θριαμβολογίες, αλλά και κινδυνολογίες, να ευχαριστήσω όλους και όλες που συνέβαλαν για την επίτευξη αυτών των στόχων. Και προφανώς να κλείσω την τοποθέτησή μου με ένα σχόλιο: Αρκετές φορές, αντικείμενο προβληματισμού είναι το που κατευθύνονται οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το γεγονός ότι οι πολίτες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα κινούνται με νέα λεωφορεία, με καινούριο στόλο, δείχνει που πηγαίνουν τα χρήματα των Ευρωπαίων, αλλά και των Ελλήνων πολιτών. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας χρηματοδότησε αυτήν την ανανέωση στόλου, που τελικά είναι για τους πολλούς, είναι για αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη. Και αυτό είναι το πρόταγμα της σημερινής Κυβέρνησης».

Δείτε φωτογραφικές λεπτομέρειες από τα τελευταίας τεχνολογίας λεωφορεία

Η ΟΣΥ Α.Ε παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο

 

Θύρα φόρτισης USB στη θέση για ΑΜεΑ

 

Οι αστικές συγκοινωνίες αναβαθμίζονται με το πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0»

 

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρας με την οδηγό που παρουσίασε το νέο λεωφορείο στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ

 

Η ράμπα για την επιβίβαση-αποβίβαση των αναπηρικών αμαξιδίων

 

Λεπτομέρεια του σταθμού φόρτισης

 

Ο σταθμός φόρτισης του ηλεκτρικού λεωφορείου

 

Η υπερσύγχρονη θέση του οδηγού στα ηλεκτρικά λεωφορεία της Yutong

 

Χριστίνα Αλεξοπούλου: Κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση της Κυβέρνησής μας

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου

 

Η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, από την πλευρά της δήλωσε: «Με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη κάνουμε πράξη μία ακόμη δέσμευση της Κυβέρνησής μας καθώς η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το μέλλον της αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα όμως εκσυγχρονίζοντας τον στόλο των αστικών λεωφορείων βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών. Επενδύουμε σε λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον, αθόρυβα, υλοποιώντας έτσι μία σημαντική παρέμβαση για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στην πορεία μας προς τις μεταφορές του 2030.

Πολύ σύντομα τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται μεθοδικά, μαζί με τις διοικήσεις, με στόχο τη βελτίωση των μετακινήσεών μας αλλά και την αλλαγή της κουλτούρας για τους πολίτες. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παραμένει προσηλωμένο στην ανάπτυξη πιο πράσινων, πιο ασφαλών και πιο αποδοτικών μεταφορών».

Γιάννης Ξιφαράς: Υποχρέωσή μας είναι να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς

 

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, σημείωσε: «Υποχρέωσή μας είναι να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των πολιτών και σίγουρα τα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελούν μέρος αυτής. Οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν μέρος αυτής, καθώς και ηλεκτροκίνηση στο σύνολό της, είτε αφορά τα δημόσια είτε τα ιδιωτικά οχήματα. Η σημερινή είναι μία πολύ σημαντική μέρα, γιατί αποδίδει καρπούς μία δύσκολη προσπάθεια, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, όταν “βγάλαμε στον αέρα” έναν διαγωνισμό για νέα οχήματα, καθώς η τελευταία φορά που η χώρα μας αποφάσισε να πάρει λεωφορεία ήταν το 2007, όταν η τεχνολογία ήταν πολύ διαφορετική. Εν τέλει, τα καταφέραμε και σήμερα παρουσιάζεται το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους συνεργαστήκαμε και ιδιαιτέρως, την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχει σταθεί πραγματικά υποστηρικτικά. Είναι πάρα πολύ σημαντική προτεραιότητα του υπουργείου να φέρουμε γρήγορα στον δρόμο αυτά τα λεωφορεία».